برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده آلبوم «دریا» در گفتگو با «موسیقی ما» عنوان کرد؛
سعید عرب: سعی می‌کنم یک کنسرت پرانرژی را با حضور مخاطبان داشته باشیم
موسیقی ما – «سعید عرب» یکی از خواننده های جوان موسیقی پاپ است که سال گذشته با انتشار آلبوم «مهربونم» وارد عرصه موسیقی رسمی شد. در مهرماه سال 91 نخستین کنسرت رسمی خود را در سالن «اریکه ایرانیان» روی صحنه برد. اواخر تابستان امسال هم دومین آلبوم خود به نام «دریا» را منتشر کرد ولی بعد از آن کنسرتی را برگزار نکرد. به بهانه کنسرت دوم اسفند سعید عرب که در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود چند دقیقه ای با او همکلام شدیم و از آلبوم دریا و حاشیه های آن نیز سخن به میان آمد:
 
  • *برای این کنسرت چه برنامه هایی دارید و چه قطعاتی را اجرا می کنید؟
بعد از انتشار آلبوم «دریا» برنامه ریزی های کنسرت را انجام دادیم و پس از امضای قرارداد با شرکت «شیدای عشق» این برنامه ها اجرایی شد. در شرف برگزاری سانس دوم این کنسرت هستیم زیرا استقبال مخاطبان و فروش بلیت ها خوب بوده است. به همین دلیل به احتمال نود و نه درصد بلیت فروشی سانس دوم کنسرت هم باز می شود و در خدمت مردم هستیم. قطعاتی که اجرا می شود گلچینی از آلبوم های «مهربونم» و دریا خواهد بود. تک قطعاتی هم تا کنون منتشر شده است را اجرا می کنیم.
 
  • *در صورت استقبال بیشتر مخاطبان تمایلی برای تمدید کنسرت تا پایان سال دارید؟
اگر در برنامه سالن میلاد نمایشگاه جای خالی وجود داشته باشد حتما تمدید می کنیم و من عاشق استیج هستم!
 
  • *اگر عاشق استیج هستید پس چرا بین دو کنسرت شما وقفه ای بیش از یک سال ایجاد شد؟
درگیر مراحل انتشار آلبوم دریا بودیم و ترجیح دادیم که پس از انتشار این اثر به دیدار مخاطبان برویم و در این بین هم برخی مسائل باعث شد که این دیدار با کمی تاخیر همراه شود. الان با ترک های بیشتری که منتشر کرده ایم مخاطبان خاصی را داریم. همچنین آزادی عمل ما برای ارائه آثار خوب بیشتر شده است.
 
  • *در این مدت کنسرت شهرستان داشتید؟
در قشم و شیراز و چند شهر دیگر اجرای برنامه داشتیم. فکر می کنم از لحاظ انتشار خبرهای آلبوم و تک قطعات و کنسرت ها مظلوم واقع شدیم. شاید هم در زمینه این کنسرت های شهرستان کوتاهی از طرف ما بود چون خبررسانی مناسبی انجام نشد.
 
  • *بعد از برنامه تهران باز هم به شهرستانها سفر می کنید؟
پیشنهاداتی مبنی بر اجرا در شیراز ، ساری ، گرگان ، چالوس و قشم را داریم و مشغول بررسی آنها هستیم. هنوز برنامه ای قطعی نشده است ولی این پیشنهاداتی از سوی چهره های سرشناس در زمینه برگزاری کنسرت ارائه شده است. پس از انجام مراحل اداری و صدور مجوز اطلاع رسانی های لازم انجام می شود.
 
  • *زمان بین انتشار دو آلبوم شما یک سال بود. به خوانندگانی که در طول یک سال دو اثر را منتشر می کنند انتقاداتی وارد می شود و در مورد شما هم این صحبت ها مطرح شد. آیا فاصله بر کیفیت آلبوم تاثیر می گذارد؟
آلبوم مهربونم به مدت سه سال در ارشاد بود و همزمان با مراحل اداری آن روی آلبوم دریا کار کردیم. این آلبوم در یک سال جمع نشد و فکر می کنم انتخاب قطعات آن حداقل دو سال زمان برد. برای آلبوم دریا 20 یا 25 قطعه آماده کردیم که از بین آنها ده قطعه انتخاب شد. انتخاب تمامی قطعات به سلیقه خودم بود و آثاری که دوست داشتم را در آلبوم قرار دادم.
 
  • *در این مدت از مخاطبان و موزیسین ها چه نظراتی در مورد آلبوم دریا شنیدید؟
من برای مردم می خوانم و مردم برای من خیلی مهم هستند. موزیسین انتقاد می کند ولی تقریبا تمامی موزیسین هایی که آلبوم را گوش دادند این حرف من را قبول داشتند. حقیقتا یک نفر هم به من نگفته است که این آلبوم خوب نبود. زمان آلبوم مهربونم انتقاداتی را داشتیم ولی برای دریا انتقادی را از مردم نشنیدم. مورد پسند دوستان موزیسین هم بود و گفتند که شاید ما هم انتقاداتی داشته باشیم ولی در حقیقت همگی ما برای مردم کار می کنیم و نظر آنها اهمیت بیشتری دارد.
 
  • *چرا در ترکیب سازندگان آلبوم اول تغییر ایجاد کردید و به سراغ چهره های جدید رفتید؟
من به دنبال تنوع هستم. به نظر من باید در آلبوم ها تفاوت وجود داشته باشد و برای آلبوم سوم این تغییرات بیشتر می شود. زیرا مشغول همکاری با «روزبه بمانی» هستم و به دلیل سلیقه خاص ایشان ، شمرده تر پیش می رویم.
 
  • *از شکست خوردن در این تغییرات هراس ندارید؟
خیر. تا کنون که این اتفاق رخ نداده است. به نظر من در هر آلبوم باید فضاهای متفاوتی را تجربه کنیم تا یکنواخت نباشد. تولید موسیقی و قطعات در بین هنرمندان مجاز و یا زیرزمینی خیلی زیاد شده است. در هر سایت بارانی از قطعات جدید هست و برای عقب نماندن در این رقابت باید به دنبال اتفاقات جدید باشید.
 
  • *از دیدگاه برخی خواننده ها ، آلبوم دوم تعیین کننده ادامه مسیر آنها است و در آلبوم دوم دیگر مخاطبان خود را پیدا می کنند. آیا شما هم با آلبوم دریا به این ترکیب دست پیدا کردید؟
من با این نظر موافق نیستم. شاید کسی که این صحبت را مطرح می کند در جریان تنوع های روز به روز موسیقی نیست. به همین دلیل باید به دنبال مخاطب جدید بود و گوش آنها با کارهای جدید باید آشنا شود. جذب مخاطب جدید هیچ محدودیتی زمانی ندارد و فقط باید کار خوب ارائه کنید که مردم دوست داشته باشند. البته متاسفانه در همین باران قطعات جدید که اشاره کردم ، گوش مخاطبان هم کمی آلوده شده است زیرا برخی از این آثار از سطح کیفی مناسبی برخوردار نیستند.
 
  • *از آلبوم جدید برای ما بگویید و اینکه اسم «روزبه بمانی» را عنوان کردید.
روزبه بمانی در کار هنری من یک دوست بسیار ارزشمند و خوب و توانمند است. یک اتفاق هنری خوب در زندگی من پیش آمده است که توانستم با ایشان ارتباط داشته باشم.
 
  • *تمامی ترانه ها توسط او سروده شده است؟
تقریبا فکر می کنم تمامی کارها از سروده های ایشان باشد.
 
  • *در قسمت ملودی و تنظیم با چه کسانی همکاری داشته اید؟
تا کنون حضور «انوشیروان تقوی» ، «حسین سالاری» ، «عرفان سالاری» و «سعید سام» قطعی شده است.
 
  • *چه زمانی را برای انتشار این اثر پیش بینی می کنید؟
تا کنون چهار یا پنج قطعه را آماده کرده ایم و به همین تعداد قطعه باز هم احتیاج داریم. اگر خدا بخواهد تا اواخر سال آینده پخش می کنیم.
 
  • *و صحبت پایانی؟
در کنسرت 2/12 می بینمتان! سعی می کنم یک کنسرت پرانرژی و شاد را با حضور مخاطبان داشته باشیم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 19 بهمن 1392 - 16:25

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سعید عرب: سعی می‌کنم یک کنسرت پرانرژی را با حضور مخاطبان داشته باشیم | موسیقی ما