برنامه یاد بعضی نفرات
 
با اجرای قطعات جدید؛
گروه ژیوار در جشنواره فجر روی صحنه می‌رود
موسقی ما - سرپرست گروه بانوان ژیوار از برگزار کنسرت متفاوت این گروه در جشنواره موسیقی فجر خبر داد. ژیوار شیخ الاسلام؛ سرپرست و خواننده گروه موسیقی بانوان ژیوار در گفت‌و‌گو با موسیقی ما از برگزاری کنسرت این گروه در جشنواره موسیقی فجر خبر داد و در این باره گفت: کنسرت گروه ژیوار در دوبخش فارسی و کردی در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود اما ساعت تعیین شده برای برگزاری این کنسرت به هیچ وجه ساعت مناسبی نیست چرا که ساعت ۱۵ اکثر بانوان شاغل امکان حضور در کنسرت را ندارند.

این خواننده در ادامه به بیان مشکلات موسیقی بانوان بخصوص در روزهای جشنواره پرداخت و در این باره گفت: متاسفانه از موسیقی بانوان در ایران استقبال چندانی نمی‌شود. چرا که هنوز برای خیلی‌ها هنوز این موضوع جا نیفتاده که بانوان هم به اجرای موسقی می‌پردازند و یا حتی خوانندگی می‌کنند. فقط یک سری از افراد هستند که راجع به این موضوع اطلاع دارند و مخاطبان دائمی کنسرت‌های بانوان هستند. حتی این عده هم از گروه‌های معروف بانوان استقبال می‌کنند و فضا برای اغلب بانوان موزیسین نیست.

وی تاکید کرد: گروه‌های معروف بانوان مخاطبان و جایگاه خود را دارند و همین طور به واسطه مخاطبان خود به دیگران معرفی می‌شوند. در واقع این کار گروه‌های موسیقی است که برای آن‌ها مخاطب جمع می‌کند. در صورتی که اگر اطلاع رسانی شود و شامل تبلیغات قرار بگیرند به راحتی می‌توانند مورد استقبال عموم بانوان قرار بگیرند. حتی می‌توانند بلیت‌های کنسرت‌های بانوان را در ادارات به دست همه برسانند و با تخیف آن‌ها را تهیه کنند و بدین صورت از موسیقی ما حمایت شود اما متاسفانه این قبیل اتفاق‌ها نمی‌افتد. این در حالی است که چنین حمایت‌هایی می‌تواند مخاطبان را جذب کند.

شیخ الاسلام در ادامه صحبتهای خود با اشاره به محدودیت‌ها گروه‌های بانوان گفت: بانوان در عرصه موسیقی محدودیت‌های بسیاری دارند که متاسفانه انگار دیده نمی‌شوند. برای مثال همین که کنسرت گروه ژیوار را در ساعت ۱۵روز ۳۰ بهمن ماه برنامه ریزی کرده‌اند، به نوعی محدودیت است. حتی برای مراسم ختم هم ساعت ۳ بعداز ظهر کسی نمی‌رود چه برسد به کنسرت جشنواره‌ای! بهترین زمان برای برگزاری کنسرت، ۱۸-۱۹ است. بدین ترتیب بسیاری از مخاطبان ما از دست می‌روند. وقتی یک گروه این همه زحمت کشیده است، مورد حمایت قرار نگیرد، با استقبال خوبی هم مواجه نمی‌شود و این موجب می‌شود نا‌امید و دلسرد شود.

این خواننده کرد زبان در پایان از جزیات کنسرت گروه ژیوار گفت: کنسرت گروه ژیوار در ساعت ۱۵ روز ۳۰ بهمن ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. این کنسرت در دو بخش کردی و فارسی برگزار می‌شود و در آن به اجرای قطعات جدید می‌پردازد.

این قطعات در بخش فارسی از راست پنجگاه شروع می‌شود و شامل قطعاتی همچون من و خورشید، گوشه شکسته، ضربی همایون، تصنیف لولیان، شهر خاموش و... در بخش کردی می‌شود. همچنین در بخش کردی به اجرای قطعات ۱۰ ضرب شور بر اساس مقام کرمانج خراسان، پولایار، آهنگ ژیوار شیخ الاسلام، پروایه، چهار مضراب همراه با آواز شیوه علی اصغر کردستانی، مقام سحری، آهنگ قاسم خان (منطقه اورامان)، عزیزم تو گلکمی (فولکوریک) و... اجرا خواهد شد. بخش عمده آهنگ‌ها این کنسرت مانند همیشه از ساخته‌های استاد علی نجف‌پور خواهد بود.
منبع: 
اختصاصي موسيقي ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 بهمن 1392 - 04:46

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه ژیوار در جشنواره فجر روی صحنه می‌رود | موسیقی ما