برنامه یاد بعضی نفرات
 
سالار عقیلی و گروه قمر روی صحنه رفتند؛
سالار عقیلی تصنیف پرنده را در اصفهان رونمایی کرد
موسیقی ما - «سالار عقیلی» تصنیف پرنده را برای نخستین بار در خطه هنر خیز ایران رونمایی کرد و با بداهه‌خوانی سرود وطنم، سه شب خاطره انگیز را در جمع اصفهانی‌ها رقم زد. سالار عقیلی، خواننده سبک سنتی از چهارشنبه شب تا شامگاه جمعه -چهار بهمن ماه- در سالن مملو از جمعیت کوثر اصفهان که به گفته خودش یکی از بهترین‌ سالن‌هاست به روی سن رفت.

اعضای گروه قمر با لباس‌های سنتی به روی سن آمده و به ترتیب پشت سازهای خود قرار گرفتند و سالار عقیلی نیز پس از آن‌ها با پوششی سراپا مشکی بر روی سن حاضر شد.

عقیلی قبل از شروع اجرا از اینکه در پایتخت فرهنگی هنری ایران اجرا دارد ابراز خوشحالی کرد و گفت: «بر هیچ کس پوشیده نیست که اصفهان خطه هنر خیز ایران است و در تمام عرصه‌های فرهنگی اصفهانی‌ها می‌درخشند و نام این شهر را سربلند کرده‌اند.»

گروه قمر با سرپرستی نوید دهقان شروع به نواختن کرد و سالار عقیلی در اولین اجرای خود قطعه «هوای آفتاب» را برای حضار اجرا کرد.

پس از اجرای اول در ابتدای قسمت دوم تک نوازی نوید دهقان با کمانچه‌اش سالن را مبهوت خود کرد و سالار عقیلی نیز غزل «من آنیم که حلال از حرام نشناسم» را بر روی نت‌های کمانچه دهقان سوار کرد.

پس از آن قطعه ابر توسط گروه قمر نواخته شد و سالار عقیلی نیز آن را به زیبایی اجرا کرد سپس برنامه به تک نوازی عود توسط انگشتان هنرمند بابک غسالی رسید که باز هم سالار عقیلی با به آواز در آوردن غزلی از جامی این هنرنمایی را تکمیل کرد.

قطعه بعدی «دیوانه مست» نام داشت که سالار عقیلی به همراه گروه قمر آن را به زیبایی اجرا کردند، اما این بار تکنوازی تنبک فرهاد صفری سالن را به شور آورد و حضار برای مدتی او را تشویق کردند بلافاصله پس از او نیز شهریار نظری ضربات انگشتش را هنرمندانه بر پوست دف فرود آورد تا هنرنمایی در این لحظه از کنسرت به اوج خود برسد.

 «حکایت از چه کنم سینه سینه درد اینجاست» نام قطعه دیگری بود که سالار عقیلی به رشته آواز در آورد و تقدیم حضار کرد پس از آن نوبت به دو نوازی تار توسط بهزاد رواقی و حمید بهروزی‌نیا رسید دو نوازی که باز هم مورد استقبال حضار قرار گرفت و باعث شد چندین بار آن‌ها را در میان اجرا تشویق کنند.

قطعه بعدی «تن بیشه پر از مهتابه امشب» نام داشت که سالار عقیلی با اجرای آن سالن را مدت‌ها غرق در سکوت کرد پس از آن نیز هم نوازی کمانچه «نوید دهقان» و سنتور «علیرضا گرانفر» احساس حضار را دو چندان کرد و سالار عقیلی نیز که فضا را برای خواندن آوازی دیگر مناسب دید با خواندن شعر سنگین نشسته برف غمگین نشسته شب صدای خود را سوار بر نت‌های موسیقی سنتی اصیل ایرانی کرد و گوش حضار را نوازش داد.

سالار عقیلی برای قطعه آخر تصنیف پرنده را برای اولین بار در اصفهان رو نمایی کرد تصنیفی بسیار زیبا با شعری از سیاوش کسرایی که این بار نیز سالن در سکوت مطلق فرو رفت و عقیلی نیز این تصنیف را به زیبایی اجرا کرد.

پس از این قطعه سالار عقیلی و گروه قمر برای تشکر از همراهی مردم به لبه سن آمدن، اما حاضران در سالن یکصدا قطعه وطنم را خواستار شدند و عقیلی نیز با مشورتی کوتاه و به صورت بداهه و بدون تمرین این قطعه را برای حضار اجرا کرد قطعه‌ای که باعث شد افراد حاضر در سالن او را پنج دقیقه به صورت مداوم تشویق کنند.

در کنسرت شب گذشته سالار عقیلی جمشید محبی، استاد تنبک ایران نیز حضور داشت که سالار عقیلی و نوید دهقان از او به عنوان یکی از اسطوره‌های هنر ایران یاد کردند.
منبع: 
گزارش: ایسنا - عکس ها: اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1392 - 16:03

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سالار عقیلی تصنیف پرنده را در اصفهان رونمایی کرد | موسیقی ما