برنامه یاد بعضی نفرات
 
 تنبورنوازان لاوچ كنسرت مي دهند
بدون حضور بانوان نوازنده؛
تنبورنوازان لاوچ کنسرت می‌دهند
موسیقی ما - لی‌لا رضایی: سرپرست گروه «تنبورنوازان لاوچ» از برگزاری کنسرت گروه «تنبور نوازان لاوچ» بدون حضور بانوان نوازنده این گروه خبر داد و گفت: متاسفم که مجبورم بدون حضور بانوان گروه روی سن بروم.حیدر کاکی در گفت و گو با موسیقی ما گفت: در روز سه شنبه 7 آبان ماه راس ساعت 17 و در سالن شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران روی سن رفته و اجرای برنامه خواهیم کرد. متاسفانه این کنسرت اولین کنسرتی است که از ما خواسته شده تا بدون حضور نوازندگان خانم روی سن برویم در حالی که عمده فعالیت این گروه بر دوش بانوان است.

وی ادامه داد: ابتدا که قرار شد این کنسرت برگزار شود صحبتی از اینکه بانوان نوازنده حضور نداشته باشند، نبود، اما اواخر اعلام کردند که آن‌ها نباید برای اجرا حضور داشته باشند و گروه «تنبورنوازان لاوچ» بدون حضور آن‌ها باید اجرای برنامه کند.

این نوازنده چیره دست تنبور در ادامه متذکر شد: در گروه «تنبورنوازان لاوچ» سه نوازنده خانم هست که از اعضای اصلی گروه به شمار می‌آیند واین موضوع که کنسرت بدون حضور آن‌ها برگزار شود به کلیت کار لطمه خواهد زد. در آخرین لحظات مجبور به حذف اعضای خانم گروه شدیم و هم اکنون این گروه بدون حضور آن‌ها کنسرت خود را تجربه خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: وقتی با این موضوع مواجه شدم تصمیم گرفتم برنامه را اجرا نکنم اما به درخواست دوستان مبنی بر اینکه دانشجویان دوست دارند اجرایمان را ببینند مجبور شدم زیر بار چنین چیزی بروم و به خاطر دانشجویان روی سن بروم، هرچند این کار، کار خوب و شایسته ای نبود.

کاکی تاکید کرد: امیدوارم اینگونه نباشد که در همه عرصه‌ها ما بخواهیم از فعالیت خانم‌ها را منع کنیم در حالی که آن‌ها جزو اصلی این جامعه هستند و نیمی از انرژی جامعه را تامین می‌کنند. در این صورت ما عملا نیمی از انرژی جامعه را از دست می‌دهیم و بدون اینکه از آن‌ها استفاده ای کرده باشیم انرژی اشان را هدر می‌دهیم.

این نوازنده تنبور در ادامه و در باره جزییات کنسرت گفت: درکنسرت «تنبور نوازان لاوچ» این گروه به اجرای قطعات کردی گردون، آواز غریبی، آخ لیل، کله پیر، شمشاد نرگس و ... از ساخته های خودم و نیزاجرای آثاری از علی اکبر مرادی خواهد پرداخت و همچنین قطعاتی فارسی را نیز اجرا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: قطعاتی با عنوان نسیم، آواز سحری، دلاچونی، بیداد، سحرگاهان، عاشق و مجنون و شمشاد و نرگس اختصاص دارد و اشعارآن همگی از میان اشعار باباطاهر انتخاب شده‌اند. البته دوقطعه حذف شده است تا کنسرت در زمانی کوتاهتر به پایان برسد.

گفتنی است؛ نوازنده های این گروه، افشین صاحب نژاد (دف و دمام)، همایون کاکی (کوزه و تنبک)، ارسلان عباسی (تارباس) آرش خورشیدی (کمانچه) فرزاد بازگیر، حیدر کاکی (تنبور و شورانگیر)، هستند.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : جمعه 3 آبان 1392 - 10:58

دیدگاه‌ها

جمعه 3 آبان 1392 - 13:46

من میخوام برم هورااااااااا

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تنبورنوازان لاوچ کنسرت می‌دهند | موسیقی ما