برنامه یاد بعضی نفرات
 
اسفندیار قره باغی در گفت و گو با موسیقی ما:
به همراه ارکستر بزرگ روی سن می‌روم
موسیقی ما - لی لا رضایی: خواننده تنور پاپ-کلاسیک کشورمان گفت: به زودی کنسرتی را به رهبری خودم همراه با ارکستر بزرگ روی سن می‌برم. اسفندیار قره باغی در گفت وگو با موسیقی ما با اعلام این خبر گفت: بعداز ماههای محرم و صفر همراه با ارکستر بزرگی که خود رهبری آن را به عهده خواهم داشت روی سن رفته و برای هموطنانم اجرای برنامه خواهم کرد.

این خواننده در ادامه گفت: هم اکنون برای برگزاری این کنسرت مشغول تمرین و آماده کردن ارکستر هستیم و قرار است اولین اجرای خود را در شهر تبریز برگزار کنیم. در این اجرا دوربینهای بسیاری به ضبط اجرای ما می‌پردازند تا پس از آن به صورت کلیپ و در قالب آلبوم صوتی و تصویری منتشر شود و به دست مردم برسد.

وی تاکید کرد: این کنسرت به مدت سه شب برگزار می‌شود و 20 نوازنده با همراهی 20 خواننده کر که در چهار گروه صوتی می‌خوانند در آن حضور خواهند داشت. بخشی از کارها به صورت آنیسون و بخشی دیگر به شکل کارهای اپرایی و هارمونیزه شده اجرا خواهند شد.

خواننده سرود معروف آمریکا آمریکا ادامه داد: شکل برگزاری کارها بستگی به این دارد که چه قطعه ای باشد. مثلا برای اجرای سلطان قلب‌ها تنظیمی نیاز است که الزاما آن تنظیم برای قطعه دیگر مورد استفاده نیست. در این کنسرت قطعات قدیمی ایرانی و خارجی اجرا خواهند شد که مردم با همه آن‌ها خاطره دارند.

قره باغی تاکید کرد: تنظیم تمامی قطعات قدیمی که قرار است در این کنسرت اجرا شود را شخصا به عهده دارم و حتی رهبری ارکستر را میز هنگام اجرا خودم انجام می‌دهم چون تا جایی که می‌دانم کسی نیست که چنین کاری را انجام بدهد، چون کار راحتی نیست.

وی تصریح کرد: این کار، کار سختی است و کسی را نمی‌شناسم که بتواند از پس آن برآید به همین دلیل خودم آن را رهبری خواهم کرد. من خودم بر روی صحنه بیشتر از هرکسی استرس دارم چون دوست ندارم 50 سال گذشته هنری‌ام را با کوچک‌ترین اشتباه و خطا از دست بدهم. اگر یک آدم تازه کار این کار را انجام بدهد و درخلال آن اشتباهی کند شاید خیلی برایش اهمیت نداشته باشد اما من با اعتباری که دارم نمی‌خواهم مرتکب اشتباهی شوم که برایم جبران ناپذیر است.

گفتنی است اسفندیار قره باغی قرار است در یک پروژه با پلیس تهران همکاری مشترکی داشته باشد و کاری در زمینه فعالیتهای پلیسی بخواند. وی هم اکنون نیز هر سه ماه یک بار به همراه استاد مصطفی کمال پورتراب به تدریس مدسان سرود کشور می‌پردازد و به آن‌ها هارمونی، صداسازی و تئوری موسیقی آموزش می‌دهد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 26 مهر 1392 - 00:42

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود به همراه ارکستر بزرگ روی سن می‌روم | موسیقی ما