برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت مشترک سالار عقیلی و رضا صادقی برگزار شد؛
به افتخار ایران ...
موسیقی ما - آرتین ولی الهی: کنسرت مشترک سالار عقیلی و رضا صادقی با عنوان «عشق من ایران من» به همت موسسه «شکوه موسیقی ایرانیان» و به تهیه کنندگی فریبرز سفردوست و آرش گودرزی، 3 و 4 مهر ماه در سالن همایشهای برج میلاد تهران برگزار شد تا دو هنرمند از دو سبک متفاوت موسیقی، با یکدلی و به افتخار ایران در کنار یکدیگر و با ارکستری مشترک به رهبری عباس لطیفی برای علاقه مندان به اجرای برنامه بپردازند.

برنامه با پخش نماهنگی از مراحل پیش از برگزاری کنسرت آغاز شد و سپس کروه کر نامیرا و نوازندگان گروه روی استیج حاضر شدند. رضا صادقی نخستین خواننده ی این اجرا بود و پس از حضور روی صحنه، قطعه ی تیتراژ سریال «دودکش» را اجرا کرد.

او سپس با ادای تعارفات معمول، از حضور در این برنامه ابراز خوشنودی کرد و اظهار داشت: «این برنامه یک میهمانی ایرانی است. اینکه به بهانه باورهایی به نام ایران در کنار سالار عقیلی بخوانم‌، برای من افتخار است و من از این بابت خیلی خوشحالم».

صادقی سپس به روال همه ی کنسرتهایش، از شهدا و رزمندگان جنگ تحمیلی با عنوان «کسانی که جان دادند تا ما جان بگیریم» یاد کرد و از حضار خواست تا برای هنرمندانی چون همایون خرم، پرویز مشکاتیان، فروغ فرخزاد، احمد شاملو و ناصر عبداللهی، 30 ثانیه دست بزنند.

«با اجازه ی خدا» و «مبتلا»، قطعات بعدی ای بودند که با صدای رضا صادقی به اجرا در آمدند و در ادامه نوبت به سالار عقیلی رسید تا به اجرای برنامه خود بپردازد.

قعطه ی محبوب سریال «تبریز در مِه» با مطلع «وطنم ای شکوه پا بر جا...» با موسیقی بابک زرین و شعر افشین یداللهی، نخستین قطعه ای بود که سالار عقیلی اجرا نمود. این خواننده ی موسیقی کلاسیک ایرانی، در ادامه قطعات «عشق دیرین» و «خاک مهرآیین» را خواند و نخستین بخش اجرای خود را به پایان برد.

در ادامه ی برنامه، «عباس لطیفی» رهبر ارکستر، پشت پیانو نشست و قطعه ی "A Love For Life" از ساخته های یانی را با همراهی ارکستر اجرا کرد.

در ادامه رضا صادقی مجدداً روی استیج آمد و بعد از درخواست از مردم برای تشویق سالار عقیلی، قطعه ی «لب دریا» را اجرا کرد. او در مورد این قطعه گفت که در دوران جوانی و زمانی که هنوز محاسنش سفید نشده بود، آن را ساخته است. صادقی که در تمام اجرا لبخندی بر لب داشت، گفت: «در این لحظه که حال همه ما خوب است، بد نیست به یاد عزیزانی باشیم که در فاصله ی کمی از ما در بیمارستان بستری هستند. از شما می خواهم با همین لبخندی که بر لبانتان نشسته است، برای شفای بیماران دعا کنید».

او مانند همه ی کنسرتهایش، با اشاره به تجربه ی بازیگری اش و حضور در فیلم «بی خداحافظی»، از مردم خواست تا حین اجرای قطعه ی «خدا با منه» با نور موبایلهایشان سالن را ستاره باران کنند. او این بار هم از مخاطبینش تست خاطره گرفت و قطعه ی «مشکی رنگ عشقه» را با همراهی آنها خواند. قطعه ی جدید «ایران (شک نکن اونجا خود ایرانه)»، آخرین قطعه ی رضا صادقی در این بخش برنامه بود.

سپس حریر شریعت زاده (همسر سالار عقیلی) به دعوت عباس لطیفی روی استیج آمد تا در در ادامه ی برنامه گروه را همراهی کند. سالار عقیلی پس از حضور مجدد روی صحنه، در سخنانی گفت: «عده ای به من و رضا صادقی به خاطر این برنامه ایراد گرفتند که چرا از دو سبک متفاوت با هم روی صحنه آمده ایم. عده ای هم می پنداشتند در این کنسرت قرار است موسیقی پاپ و سنتی تلفیق شوند. اما آنچه باید به آن توجه داشت این است که «هر کسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود، صحنه پیوسته به جاست، خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد...» من همیشه از انجام کارهای نو استقبال کرده ام. این برنامه هم تجربه ی جدیدی برای من است. از آنجایی که ما قطعات ملی میهنی بیشتری داشتیم، از میان همه ی هنرمندان، قرعه به نام ما افتاد تا در کنسرت عشق من ایران من حضور یابیم. شاید اگر شخص دیگری غیر از رضا صادقی بود، نمی پذیرفتم. اما به دلیل منش و تفکر این هنرمند، از این حضور استقبال کردم».

او در ادامه تصریح کرد: «بر خلاف تصور عده ای، هنرمندان موسیقی سنتی هیچ دشمنی و مشکلی با هنرمندان فعال در حوزه ی پاپ ندارند. خود من طرفدار موسیقی پاپ خوب و فاخر هستم و حتی در اتومبیلم قطعاتی از سبک پاپ گوش می کنم. رضا صادقی چند روز پیش در پاسخ به خبرنگاری تعبیر زیبایی به کار برد؛ او گفت که ایران مانند مادر پیری است که امشب من موهایش را شانه می زنم و رضا چشمانش را سرمه می کشد».

وی بعد از این جملات به حضور مادرش در سالن اشاره کرد و به او ادای احترام نمود و پس از آن «چله به چله» را اجرا کرد. «وطنم»، قطعه ی بعدی عقیلی بود که با استقبال چشمگیری از مخاطبین روبرو شد و پس از پایان آن، تمامی حضار ایستاده به تشویق سالار عقیلی و گروه پرداختند. وطنم آخرین قطعه ای بود که سالار عقیلی به تنهایی اجرا کرد.

قطعه ی ایران ایران از آثار زنده یاد مازیار، خواننده ی فقید موسیقی کشور، و سرود ماندگار ای ایران، قطعاتی بودند که به صورت مشترک توسط سالار عقیلی و رضا صادقی و البته با  همخوانی مردم به اجرا در آمدند تا این شب به یادماندنی با احساسات ملی میهنی به پایان برسد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 مهر 1392 - 11:42

دیدگاه‌ها

شنبه 6 مهر 1392 - 23:37

عــــــــــــاشقتــــــــم عمو رضـــــــــــــــــــا

یکشنبه 7 مهر 1392 - 08:37

داش رضا عاشششششششششششششششششششششقتم
همین ...

یکشنبه 7 مهر 1392 - 08:54

سلام ضمن خسته نباشید ازتعریفی که ازاین کنسرت کردین خیلی مشتاق بودم این کنسرت رو ببینم ازمسئولین تقاضا دارم کنسرت های نابی ازاین قبیل که بخاطر دوری راه یا مشکل مادی ویا هرچیزدیگه ای برای ماها مقدورنیست که دراون حضوریابیم روبه صورت دی وی دی منتشر کنند تا ماهم به این قبیل کنسرت ها دسترسی داشته باشیم .

ضمن قدردانی
نادر

یکشنبه 7 مهر 1392 - 11:24

سالار عالی بود عالی مرسی

یکشنبه 7 مهر 1392 - 11:38

زنده باد سلطان پاپ ایران

یکشنبه 7 مهر 1392 - 12:24

موسیقی ما خواهشا کلیپی ، فیلمی از این کنسرت بزارید ما جه گناهی کردیم شهرستانیم

یکشنبه 7 مهر 1392 - 16:25

عالی بود عالی بود محشر محشر .... مرسی عمو رضا عاشقتیم

دوشنبه 8 مهر 1392 - 20:24

رضا صادقی نشون داد علاوه بر یه صدای پرقدرت و احساسی در موسیقی پاپ میتونه زنده به صورت سنتی و در کنار یه خواننده سنتنی هم عالی کار کنه واقعا دمش گرم
افتخاره موسیقی پاپ ماست
سلطان مشکی

دوشنبه 8 مهر 1392 - 21:40

واقعا مث سلار عقیلی ها برا موسیقی ایران نعمت هستند

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود به افتخار ایران ... | موسیقی ما