برنامه یاد بعضی نفرات
 
نوید دهقان
روزهای 17 و 18 مهرماه؛
نوید دهقان گروه «قمر» را روی سن می‌برد
موسیقی ما - لی‌لا رضایی: نوید دهقان؛ آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی «قمر» طی روزهای 17 و 18 مهرماه را روی سن تالار وحدت می‌برد.نوید دهقان؛ آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی «قمر» در گفت و گو با موسیقی ما از برگزاری کنسرت خود در روزهای 17 و 18 مهرماه خبر داد و گفت: همراه با گروه قمر به مدت دوشب با معرفی سازهای کوبه ای جدید روی سن تالار وحدت می‌روم.

این نوازنده با اعلام این خبر گفت: در این کنسرت قرار است سازهای کوبه ای ابداعی از ساخته های فرهاد صفری رونمایی شود. این هنرمند برای ساخت این سازها سالهای بسیاری زحمات بسیاری را متحمل شده است این سازها همه سازهایی هستند که موسیقی ایرانی به آن‌ها نیاز داشته و احساس نیاز به آن‌ها کاملا مشهود بود.

وی افزود: این سازها بر اساس قابلیت‌های سازهای ریتمیک نواحی ایران ساخته شده‌اند و در موسیقی ایرانی ریشه دارند. با شنیدن صدای این سازها فکر نمی‌کنید که از سازهای کوبه ای غربی استفاده شده است بلکه کاملا رنگ و بوی ایرانی دارند. رنگ این سازها با همه سازهای ایرانی همخوانی دارد و این حسن سازهای ابداعی فرهاد صفری است. چنین چیزی کمک بسیاری در کنسرتها می‌کند و در بسیاری از فضاها می‌توان طراحی جدید ارائه کرد و تنوع ایجاد کرد.

دهقان خاطر نشان کرد: در طرح‌های جدید موسیقایی ریتمیک و ملودیک می‌توان از این سازها و صدایشان بهره مند شد. استفاده از ان‌ها تونع صوتی خوبی ایجاد می‌کند. این هنرمند شایسته تقدیر است و باید از وی قدردانی شود که دنیای جدیدی از اصوات موسیقایی را به عرصه موسیقی بازگردانده است.

این آهنگساز تصریح کرد: زربان، سارنگ و باژ سه سازی هستند که قرار است در کنسرت 17 و 18 گروه قمر از آن‌ها رونمایی شود. 20 دقیقه از این کنسرت که خود یک بخش را شامل می‌شود به معرفی این سازها واجرای قطعات با آن‌ها اختصاص خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: بخش دوم این کنسرت نیزبه گروه نوازی موسیقی ایرانی در دستگاه های راست پنج گاه و نوا به همراه سازهای کوبه ای اختصاص دارد که با اشعاری از مولانا، سایه، حافظ و امیرحسین تفتی اجرا می‌شود.

کنسرت گروه قمر 17 و 18 مهرماه ساعت 21:30 در تالار وحدت اجرا می‌شود.

این گروه همچنینکنسرتی را به خوانندگی سالار عقیلی در اصفهان به روی صحنه خواهد برد. این کنسرت از 10 تا 12 مهر طی سه شب در تالار حافظ شهر اصفهان با همراهی گروه قمر برگزار خواهد شد. در این اجرا قطعاتی از دو آلبوم «یار و دیار» و «هوای آفتاب» را که پیش‌تر هر دو این آلبوم‌ها به آهنگسازی نوید دهقان و خوانندگی سالار عقیلی منتشر شده بود برای مخاطبان اجرا می‌شود.

در این کنسرت‌ها نوید دهقان (کمانچه)، سالار عقیلی (خواننده)، حمیدبهروزی نیا (نوازنده تار)، بهزاد رواقی (تار)، شاهین صفایی (تار باس)، شهریار نظری (دف)، فرهاد صفری (تنبک)، امین گلستانی (عود)، علی رضا گرانفر (سنتور)، حسین محمدحسینی (نی)، مهرزاد خردمند (کمانچه آلتو)، نیلوفر شهبازی (کمانچه)، نسیم اربابی (کمانچه) گروه قمر را همراهی خواهند کرد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مهر 1392 - 16:28

دیدگاه‌ها

سه شنبه 2 مهر 1392 - 12:31

با درود و سپاس از گردانندگان این سایت باید عرض کنم از چندی پیش نیز جناب "فرهاد صفری" اجراهای مختلفی با سازهای ابداعی خود داشته اند (گروه مولانا و استاد شهرام ناظری - گروه اینک به سرپرستی مقداد شاه حسینی و حامد فکوری و ....) ولی توجه ویژه به زحمات ایشان و تخصیص بخشی از برنامه به عنوان رونمایی و البته استماء هنر عالی نوازنده گی ایشان بصورت انفرادی نیز لطفی مضاعف دارد و در این مورد باید از آقای "نوید دهقان" برای توجه به این موضوع قدردانی کرد.

سه شنبه 9 مهر 1392 - 09:27

چندین سایت از جمله همین سایت معتبر، کنسرت سالار عقیلی در اصفهان رو خبر داده ولی امروز که 9 مهره من به تالار حافظ، رودکی... اصفهان زنگ زدم ولی همشون اظهار بی اطلاعی کردن و گفتن کنسرتی از سالار عقیلی نداریم، ضمن اینکه هیچ تبلیغ و پوستری هم از این کنسرت تو شهر ندیدیم! شهر اصفهان که از لحاظ کنسرت گذاری واقاً ضعیفه ولی کاش حداقل خود گروه قمر، اطلاع رسانی دقیقی در این باره یا در مورد لغو کنسرت میکردن.
ممنون

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نوید دهقان گروه «قمر» را روی سن می‌برد | موسیقی ما