برنامه یاد بعضی نفرات
 
حسام حاجی عباسی
گفتگو با خواننده آلبوم«پدیده» که آلبومش به زودی در بازار موسیقی کشور منتشر خواهد شد:
حسام حاجی عباسی: آقای تهیه کننده آمد و گفت آلبومت را گم کرده ام!
موسیقی ما – وحید لشکری: ظرف چند روز آینده نخستین آلبوم «حسام حاجی عباسی» از سوی شرکت«هنرمندان خاک جنوب» راه بازار را در پیش خواهد گرفت. به بهانه انتشار آلبوم با این خواننده در یک فضای پرانرژی و خودمانی گفتگو کردیم و از جزئیات این آلبوم که «پدیده» نام دارد مطلع شدیم. او خواننده ای است که در کنار انگیزه مثال زدنی برای ادامه راه موسیقی، دل پری هم از برخی تهیه کنندگان دارد.


* کمی در مورد آلبوم«پدیده» برای ما توضیح دهید و اینکه چه کسانی در مراحل ساخت آن حضور داشتند؟
من پول نداشتم ولی خواندن را دوست داشتم. یعنی دوست داشتم بخوانم چون دوره های آموزشی زیادی را گذرانده بودم. اگر می خواستم با برندهای معروف کار کنم باید متحمل هزینه زیادی می شدم. با دوستان صحبت کردم و یک سری از ترانه های خودم و «علی مهرگان» و «علی نبوی» را انتخاب کردیم و روی آنها فکر کردیم. ترانه های آلبوم خیلی ساده و مثبت است. روی ترانه ها فکر کردیم و پس از ساخت ملودی وارد مرحله تنظیم شدیم. از دوستانم«محمد پور جعفری» و «محمود صفری» و خودم هم شیطنت کردم و یکی از ملودی ها را گفتم. به این دلیل اسم «پدیده» را انتخاب کردم که پولی نداشتم. اعتقادم این بود که خدایی شد چون حدود دو سال طول کشید و مجوزهای کارها را گرفتم و به مشکل برنخوردم. بر خلاف بعضی که کارهایشان در شورای صدا و یا بخش ترانه دچار مشکل می شود. برای من تمامی این مراحل خیلی راحت سپری شد و مجوزها را اخذ کردم نتیجه شد پدیده.
 
  • * با این شرایطی که گفتید می توانیم «پدیده» را به عنوان قدم جدی شما در عرصه موسیقی حساب کنیم؟
مساله قدم جدی نبود بلکه مساله انجام کار بود. من این کار را دوست داشتم. خود شما فکر کنید دوره هایی را گذرانده باشید و بخواهید خودتان را ارائه کنید اما چون پول ندارید دلیل نمی شود که یک گوشه بنشینید و ببینید که افراد دیگر چون پول دارند بالا می آیند. نمی توانستم دست روی دست بگذارم و حال بدی داشتم. چون اعتقادم این بود که کار خداست الان هم توکلم فقط بر خداست. باورت نمی شود که من قید انتشار آلبوم را زدم چون تهیه کننده ها خیلی من را اذیت کردند. البته تهیه کننده که نداریم چون تهیه کننده خوب مثل کشاورز می ماند ولی خب اینها منتظر هستند که یک نفر پول بدهد و بگویند برای ما باش. یکی از این افراد از قبل عید وقت من را گرفت و بعد از مدت زمان زیادی جواب منفی داد. شما فکر کنید من به تهیه کننده دیگری یک نمونه کار دادم و بعد از دو ماه آمد و گفت که کار تو را گم کردم ! خیلی از این اتفاقات جالب افتاد. یک لحظه دیگر قیدش را زدم و شبی گفتم خدایا تا اینجا با پاهای لنگان آمدم اما دیگر نمی توانم. فردای همان شب یکی از تهیه کننده ها زنگ زد و گفت کار را پخش می کنم چون پتانسیل خوبی دارید. پایین پوستر کار نوشتم«ممنونم از شما که حمایتم کردید» چون واقعا صدای من صدای دوستانم بود. کاری ندارم که آثار ضعیف یا قوی هستند ولی در این حد از دستشان بر می آمد و انصافا برایم وقت گذاشتند و بهترین لحظات را در کنار این عزیزان در استودیو گذراندم.
 
  • * تا چه حد به موفقیت و شنیده شدن آلبوم امیدوارید؟
این گروهی که پدیده را جمع کرد می گویند که دلمان روشن است. می گویند خدا دو بار می خندد یکی زمانی که همه بخواهند تو را بالا بکشند و صلاحت نباشد و یکبار هم وقتی که همه تو را بخواهند پایین بکشند. من به این مساله اعتقاد دارم و تنها آرزویم این است که جایی در دل مردم و بچه های موسیقی پیدا کنم و امیدوارم دستم را بگیرند و کمک کنند که پله پله بالا بیایم.
 
  • * از چند سالگی به موسیقی علاقه مند شدید و کار حرفه ای را آغاز کردید؟
در سال 77 یا 78 بود که من یکبار صدای استاد«محمد اصفهانی» را شنیدم و حالم با این صدا خوب بود. شدیدا دوست داشتم به خوبی استاد اصفهانی بخوانم البته نه مثل ایشان بلکه به خوبی ایشان که نمی دانم تا چه حد تا امروز موفق بوده ام. چند سال بعد رفتم پیش آقای«رضا جلالی» و نزد چند استاد آواز دوره دیدم. کلاسهای صداسازی و گویندگی را سپری کردم. از پنج سال پیش به صورت جدی حرکت کردم و یک چراغی در دلم به نام خوانندگی بستم و نگذاشتم که بسوزد.
 
  • در موسیقی این روزها چه کسانی انتخاب های اول شما هستند؟
من هنوز هم می گویم استاد اصفهانی و چندی پیش آلبوم« آقای بنفش» از گروه«پالت» را گوش کردم و خیلی لذت بردم.اما واقعا در موسیقی خوب زیاد داریم و همه در حال پیشرفت هستند و برایشان آرزوی موفقیت دارم.
 
  • * دو سوال دارم که شاید پرسیدن آنها زود باشد اما باید بپرسم. اول از همه اینکه هنوز آلبوم اول منتشر نشده است اما آیا به فکر آلبوم بعدی هستید؟
بله. یک سری ترانه برای آلبوم بعدی گفته ام. دو ترانه را وقتی گفتم که حالم خیلی خراب بود و خیلی دلم شکسته بود و یکی از آنها فضای خیلی شادی دارد به نام«حواسم هست». اگر آلبوم موفق شد شاید در آلبوم بعدی در بخش تنظیم با دوستان معروف تری همکاری کنم. همه امیدم را به آلبوم اول بسته ام و اگر خوب باشد تغییرات عمده ای خواهم داد. وقتی شما پول در جیبتان باشد خیلی راحت می روید پیش آقای ایکس و از او ترانه خوب درخواست می کنید.
 
  • * برای اجرای زنده برنامه ای دارید؟
بله. امشب هم اتفاقا تمرین داریم. از طرف یکی از دوستانم یک برنامه ارگانی گرفته ام که خیریه هم هست. ما گروه کوچکی هم داریم که اسم آن«لحظه» است. سعی میکنم برای اجرا خوب بخوانم و واقعا امید به کنسرت هم دارم.
 
  • اگر بخواهید یک جمله روی آلبوم بنویسید برای مخاطبانتان آن یک جمله چیست؟
من این جمله را پشت آلبوم نوشته ام:«به گستره هستی از خدا ممنونم و از شمایی که صدای من صدای شما شد». یک امضا زده ام و پایین آن نوشتم که :«سخت گذشت». یک آیکون گریه هم کنار آن کشیده ام !
 
  • و کلام پایانی؟
چقدر خوب است که شما هستید و سایت تان هست! به دلیل اینکه هر حرفی که می زنیم عینا منتقل می کنید. آرزویم این است که مردم من را ببینند و واقعا از خدا سپاسگزارم که تا اینجا من را با پای لنگان کشید و از دوستانی که هر کاری روی سایتها می گذاشتم یا من را نقد می کردند و یا تشویق می کردند و امیدوارم همیشه باشند هر لحظه.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 خرداد 1392 - 11:00

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 8 خرداد 1392 - 11:26

چرااااااااااااااااا عکس دمو تا این حد شبیه احسان خواجه امیری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پنجشنبه 9 خرداد 1392 - 00:27

حسام عزیز برات بهترین ها رو آرزو میکنم. موفق باشی

پنجشنبه 9 خرداد 1392 - 13:32

ghiafash khobe.
sedaeiam dare,omidvaram movafagh bashe.
onghadr ham shabihe ehsan khaje amiri niiiiiista

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حسام حاجی عباسی: آقای تهیه کننده آمد و گفت آلبومت را گم کرده ام! | موسیقی ما