برنامه یاد بعضی نفرات
 
موسسه ارکستر ایران نه اهداف مشخصی دارد و نه می‌گذارد ارکسترهای خصوصی کار کنند
رهبر ارکستر آکادمیک تهران:
موسسه ارکستر ایران نه اهداف مشخصی دارد و نه می‌گذارد ارکسترهای خصوصی کار کنند
موسیقی ما - امین سالمی درباره نقش ارکسترهای خصوصی در زمان کمرنگ شدن ارکسترهای دولتی گفت : فعالیت ارکسترهای خصوصی بسیار دشوار شده است و بعضی آقایان جلو کار کردن آنها را می‌گیرند. او ادامه داد: خیلی وقت‌ها تمام مراحل یک اجرای صحنه‌ای را طی می‌کنیم اما بعضی‌ها خیلی راحت اجرا را از چنگ ما در می‌آورند. وی افزود: چندی پیش ارکستری نوپا با عنوان «سی‌ساز» تشکیل شد که مطمئن باشید اگر چند وقت دیگر پا بگیرد، بالاخره بلایی سرش می‌آورند، متاسفانه مشکل ما این است که در موسیقی نخاله زیاد داریم که در هیچ یک از شاخه‌های هنر هم کار نکرده‌اند و موزیسین نیستند اما متاسفانه به موسیقی لطمه می‌زنند.

 رهبر ارکستر آکادمیک همچنین گفت: چیزهایی دیده‌ام که باورم نمی‌شود. طوری که مرا یاد بازی مافیا در دوران کودکی‌ام می‌اندازد.برای مثال موسیقی فیلم‌ها فقط توسط دو یا سه آهنگساز ساخته می‌شود و صدا و سیما هم که اصلا اجازه ورود به کسی نمی‌دهد. وی معتقد است: این یک ایراد نظارتی است و به یک ناظر کیفی احتیاج داریم. سالمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موسسه ارکستر ایران که حامی ارکسترهای دولتی است، تا چه حد می‌تواند برای ارکسترهای خصوصی مفید باشد، توضیح داد: ارکسترهای خصوصی نباید زیر چتر این موسسه باشند چرا که هدف موسسه ارکستر ایران معلوم نیست. او با بیان اینکه در این دستگاه و زیر مجموعه‌های دفتر موسیقی افراد ثابتی فعالیت می‌کنند، گفت: در دفتر موسیقی، معاونت هنری، ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک تعدادی افراد ثابت هستند که اگر نامشان را لیست کنید، متوجه می‌شوید که همیشه در این دستگاه‌ها حضور دارند و سوء استفاده می‌کنند.

 وی افزود: برای مثال در روز جهانی فردوسی شخصی به عنوان خواننده با ارکستر سمفونیک تهران خواند که اصلا خواننده نیست؛ خوب شد این اجرا از طریق رسانه‌های دنیا پوشش داده نشد، اگر نه آبرویمان می‌رفت. این خواننده قطعات سالار عقیلی را خواند در حالی که سالار عقیلی زنده و حاضر است. شاید او موزیسین خوبی باشد اما خواننده که نیست.

 امین سالمی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: ما بالادستی‌ها مثل معاون هنری و دفتر موسیقی مشکلی نداریم، ای کاش این پایین‌دستی‌ها را عوض کنند که موزیسین نیستند اما در اموری از این دست اظهار نظر می‌کنند.

 او درباره فعالیت‌های ارکستر آکادمیک در سال جاری گفت: پس از انتخابات ریاست جمهوری اجراهایی در اراک و شیراز خواهیم داشت اما در مورد اجرای تهران فعلا نمی‌دانیم که قرار است چه اتفاقی بیفتد.

 رهبر ارکستر آکادمیک در پاسخی مبنی براینکه «آیا در اجراهای آتی نیز خوانندگان پاپ و سنتی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند یا خیر؟» گفت: علاقه دارم که باز هم این اتفاق بیفتد اما گاهی بحث‌هایی پیش می‌آید که نمی‌شود این خوانندگان را کنار هم قرار داد.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 خرداد 1392 - 09:38

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسسه ارکستر ایران نه اهداف مشخصی دارد و نه می‌گذارد ارکسترهای خصوصی کار کنند | موسیقی ما