برنامه یاد بعضی نفرات
 
در صورت فراهم شدن مقدمات؛
«پردیس» متبسم با صدای عقیلی به روی صحنه می رود
موسیقی ما - «پردیس» عنوان مجموعه ای جدید از حمید متبسم است که بر اساس موسیقی گلها نوشته شده و قرار است با اجرای سالار عقیلی به روی صحنه برود.

حمید متبسم مجموعه قطعات «پردیس» را طی شش سال گذشته برای ارکستری متشکل از ۳۵ ساز ایرانی، غربی و آواز نوشته شده است که بخشی از آنها سال قبل با ارکستر کوچکتری به حمایت مرکز فرهنگی شونک هلند با صدای سالار عقیلی در لندن اجرا شد.

 این اجرا که با صدای سالار عقیلی به روی صحنه رفته بود شامل هشت قطعه‌ مستقل و متفاوت بود که در صورت فراهم شدن برخی مقدمات، امسال در ایران به روی صحنه خواهد رفت.

حمید متبسم درباره این مجموعه گفته است: ساختن قطعاتی برای ترکیب سازهای ایرانی و غربی متاثر از علاقه من به موسیقی گل‌ها و آثار علینقی وزیری، روح الله خالقی و حسین دهلوی است، تخصص و تجربه من همواره در زمینه ساز های ایرانی بوده و این اولین باریست که این نوع سازبندی را در آثارم بکار می‌گیرم.

این آهنگساز در مورد نوازندگان این ارکستر و رپرتوار مجموعه پردیس نیز تاکید کرده است: بر خلاف اجرای شهر لندن، این ارکستر ۳۵ نفری را نوازندگان نسل جوان ایرانی و ساکن ایران تشکیل خواهند داد. همچنین رپرتوار مجموعه پردیس شامل قطعاتی در مایه های نوا، دشتی و ماهور است.
 
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 اردیبهشت 1392 - 15:03

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «پردیس» متبسم با صدای عقیلی به روی صحنه می رود | موسیقی ما