برنامه یاد بعضی نفرات
 
dylan
در گفتگو با نشریهٔ «رولینگ استون» صورت گرفت؛
پاسخ باب دیلن به آن‌ها که نام او را سارق ادبی گذاشته‌اند

موسیقی ما - جواد رهبر: باب دیلن در گفتگویی با نشریهٔ «رولینگ استون» به انتقادهایی که به الهام‌گیری او از منابع مختلف برای نوشتن ترانه می‌شود پاسخ داد.

رولینگ استون: می‌خواهم سوالی دربارهٔ جنجالی که خیلی از منتقدان به راه انداخته‌اند بپرسم. تو در نوشتن ترانه‌هایت از آثار متفاوتی استفاده می‌کنی. در موسیقی فولک و جَز اشکالی هم ندارد که نقل قول از آثار دیگران وجود داشته باشد. اما حرف منتقدان تو این است که تو طوری نقل قول می‌کنی که منبع آن به خوبی مشخص نیست. چه پاسخی برای این انتقادها داری؟

باب دیلن: این‌که نقل قول باعث غنی‌شدن موسیقی فولک و جَز می‌شود کاملا حرف و نظر درستی است ولی انگار این برای همه صدق می‌کند جز خود من! من به چنین انتقادهایی عادت کرده‌ام. مدتی می‌خواستند اسم یهودا را روی من بگذارند. چرا؟ چون من گیتار الکتریک دستم گرفته بودم. به نظرم وقتی می‌خواهند اسم بدی روی تو بگذارند بهترین کار این است که تلاش کنی خودت را از شر آن خلاص کنی. من در قالب هنر شخصی‌ام کار می‌کنم. نکته‌ٔ ساده‌ای است. قوانینی برای خودم تنظیم کرده‌ام و به آن‌ها پایبندم و با محدودیت‌های آن‌ها هم کنار می‌آیم. افرادی هستند که بهتر از من می‌توانند دربارهٔ این قالب برای تو توضیح بدهند. نام این قالب ترانه‌نویسی است. بحث ملودی و ریتم در میان است و بعد از آن همه چیز تحت کنترل و مالکیت ترانه‌ساز درمی‌آید. همه‌مان این کار را می‌کنیم.

تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آبان 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پاسخ باب دیلن به آن‌ها که نام او را سارق ادبی گذاشته‌اند | موسیقی ما