برنامه یاد بعضی نفرات
 
rahman
آکادمی اسکار ادعای آهنگساز هندی را تکذيب کرد؛
«ميليونر زاغه‌نشين» با رشوه اسکار نبرده!

موسیقی ما - در پی انتشار خبر ادعای آهنگ‌سازی هندی مبنی بر رشوه‌گیری اعضای آکادمی برای اعطا دو جایزه اسکار به اِی. آر. رحمان برای فیلم «میلیونر زاغه‌نشین»، آکادمی اسکار این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش روزنامه هندوستان تایمز، چندی پیش اسماعیل داربار، آهنگساز هندی در کنفرانس مطبوعاتی که در ناگپور هند برگزار شد، مدعی شد که اِی. آر. رحمان، آهنگ‌ساز بین‌المللی سینمای هند، دو تندیس اسکاری را که در سال 2008 برنده شد، با رشوه به اعضای آکادمی اسکار خریده و به هیچ وجه شایستگی دریافت چنین جایزه‌ای را نداشته است.

در پی انتشار این خبر و بازتاب‌ گسترده آن در رسانه‌ها، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی رسما این خبر را تکذیب و اعلام کرد که آکادمی قصد ندارد که آقای داربار را برای این سخنان تحت تعقیب قانونی قرار دهد و از همین جا اعلام می‌کنیم که خریدن رای آکادمی اسکار و جوایز این رقابت‌ها غیر ممکن است و اگرچه ممکن برخی افراد با نتایج آرا ما چندان موافق نباشند ولی اعضای آکادمی در رابطه با نتایج آرا کاملا اتفاق نظر دارند.

داربار در سخنرانی خود در ناگپور گفت: «رحمان، معامله‌گر بسیار خوبی است که خوب می‌داند چگونه با دیگران ارتباط برقرار کند.» وی افزود: «حتی ترانه‌های میلیونر زاغه‌نشین که برای رحمان یک شانس ابدی در زندگی بوده، مال خود او نیست، چون او فقط یک کارشناس فروش است و بس. من از همین‌جا شهادت می‌دهم که آهنگ «جی هو» مال او نیست بلکه اثر شخص دیگری است که او نیز در صورت لزوم نیز در دادگاه شهادت خواهد داد.»

داربار گفت: «برخی در سینمای هند این مطلب را به خوبی می‌دانند ولی از آنجایی‌ که رحمان یک نام بزرگ در عرصه سینما و آهنگ‌سازی است و پشتوانه‌های محکمی دارد، کسی دربارهٔ این موضوع حرفی نمی‌زند، ولی من تا ابد این موضوع را به همه خواهم گفت، حتی اگر کسی از من نخواهد.»

رحمان هنوز به طور رسمی دربارهٔ این موضوع اظهار نظر نکرده ولی یکی از دوستان او معتقد است که هند کشور آزادی است و هر کس می‌تواند درباره هر چیزی که خواست عقیده‌اش را بیان کند.

منبع: فارس

عکس: اِی. آر. رحمان و دو جایزهٔ اسکارش

تاریخ انتشار : دوشنبه 23 خرداد 1390 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «ميليونر زاغه‌نشين» با رشوه اسکار نبرده! | موسیقی ما