برنامه یاد بعضی نفرات
 
آزمون کتبی موسسه ارکستر ایران برگزار شد
۷۰۰ هنرجو متقاضی حضور در آزمون کتبی؛
آزمون کتبی موسسه ارکستر ایران برگزار شد
موسیقی ما - نخستین مرحله از آزمون نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی با طراحی سئوال کتبی از سوی وزارت آموزش عالی و شورای فنی موسسه ارکستر ایران برگزار شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی این موسسه حبیب صبور قائم مقام موسسه ارکستر ایران در توضیح جزئیات برگزاری این آزمون گفت: طی فراخوانی که موسسه ارکستر ایران در آغاز فعالیت‌های خود اعلام کرده بود، ۷۰۰ هنرجو متقاضی حضور در آزمون کتبی و عملی شدند که از این تعداد هنرجو با بررسی میزان فعالیت و شناخت از موسیقی ایرانی و کلاسیک، افرادی انتخاب شدند. مدیر ارکستر ایران در ادامه افزود: پس از انتخاب هنرجویان، آزمون کتبی را در دو حوزه موسیقی کلاسیک و ایرانی تدارک دیدیم که قرارست پس از تصحیح آزمون تئوری، آزمون عملی نیز از متقاضیان طی سه مرحله با حضور استادان موسیقی به عمل آید و در ‌‌نهایت اعضای دو ارکستر موسیقی ملی و ارکستر سمفونیک تهران و جایگاه‌شان در ارکس‌تر مشخص خواهد شد.

قائم مقام موسسه ارکستر ایران در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به طراحی سئوالات آزمون کتبی گفت: طراحی سئوالات از سوی وزارت آموزش عالی و شورای فنی موسسه ارکستر ایران انجام شد و قرار است پس از این آزمون تعداد دیگری از هنرجویان براساس فعالیت هنری خود و نمره آزمون کتبی به مرحله امتحان عملی راه بیابند. وی در توضیح نحوه برگزاری آزمون عملی موسسه ارکس‌تر ایران گفت: آزمون عملی در حضور متخصصان و اهالی فن هنر موسیقی با در نظر گرفتن سازهای تخصصی هنرجویان انجام می‌شود و در ‌‌نهایت جمع آزمون کتبی و عملی و نمره‌ای که دریافت می‌کنند تعیین‌کننده حضور متقاضیان در ارکستر سمفونیک و ارکستر  موسیقی ملی هستند.

صبور در پاسخ به این پرسش که آزمون عملی در چه زمانی برگزار می‌شود؟ گفت: مرحله اول آزمون عملی در هفته پیش رو برگزار می‌شود و ۲۵ درصد از بهترین‌ها را در مرحله نخست آزمون انتخاب می‌کنم و مرحله دوم آزمون عملی در هفته بعد آن برگزار می‌شود و در ‌‌نهایت نتایج نهایی هنرجویان متقاضی در این دو ارکس‌تر تا اواسط اسفندماه مشخص می‌شود.

قائم مقام موسسه ارکستر ایران در ادامه درباره اجرای این دو ارکستر در تاریخ ۳۰ بهمن ماه در جشنواره موسیقی فجر گفت: برای اجرا در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۳۰ درصد از اعضای ارکس‌تر مشخص شده‌اند و اجراهایی را خواهند داشت و تا پایان امسال تمامی اعضا مشخص و قرارداد‌ها منعقد می‌شود و آغاز رسمی فعالیت‌های این ارکس‌تر از سال ۱۳۹۲ خواهد بود ضمن اینکه رهبر دو ارکس‌تر نیز معرفی خواهند شد.

صبور در پایان درباره انتخاب رهبر برای این دو ارکستر افزود: رهبر دو ارکستر از میان رهبران ایرانی و خارجی که با فضای موسیقی ایرانی آشنا هستند انتخاب خواهند شد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 بهمن 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آزمون کتبی موسسه ارکستر ایران برگزار شد | موسیقی ما