برنامه یاد بعضی نفرات
 
نوید عبداللهی: این مستند غیر مجاز است
خبر انتشار مستند «جعبه سیاه» که روایتی ست از زندگی ناصر عبداللهی، با واکنش‌های تند خانواده این خواننده رو به رو شد
نوید عبداللهی: این مستند غیر مجاز است
موسیقی ما – بهمن بابازاده: هفته گذشته بود که خبر انتشار مستند «جعبه سیاه» که روایتی ست از زندگی ناصر عبداللهی، در برخی رسانه‌ها منتشر شد تا خانواده این هنرمند نسبت به انتشار این خبر واکنش نشان دهند.
نوید عبداللهی، فرزند ارشد این خواننده از نارضایتی‌اش در قبال تولید این اثر گفته و آنرا غیرقانونی بر شمرده. از سوی دیگر «مصطفی منصوریار» (کارگردان این اثر) از انعقاد قرارداد رسمی و اخذ رضایت نامه از خانواده پدری ناصر عبداللهی برای تولید این اثر خبر می‌دهد. اما در هر دو صورت آیا انتشار چنین مستندی می‌تواند تصویری درستی از خواننده پرطرفدار همه سالهای موسیقی پاپ بعد از انقلاب بدهد؟

نوید عبداللهی در ابتدای صحبت‌هایش در این باره گفت: «ماجرا این گونه است که اگر یک نفر می‌خواهد مستندی را درباره یک نفر بسازد، سراغ نزدیکان و خانواده و زن و بچه و دور و بری‌های او می‌رود تا بتواند استناد‌های درستی از شخصیت مورد نظر داشته باشد. شاید خانواده او تمایلی برای افشای رازهای زندگی آن هنرمند نداشته باشند و این نیاز به بازنگری اساسی آن مجموعه را جدی‌تر نمی‌کند؟»

عبداللهی افزود: ‌ «این پروژه قرار بود همراه با پروژه آلبوم «رخصت» پیش برود و در آن برهه صحبت‌هایی با ما شد و قرارشان هم این شد برای شروع به کار باز هم جلسه‌ای خواهیم داشت تا استارت کار زده شود. ولی دیگر خبری از این دوستان نشد تا اینکه من در یکی از مجلات خواندم که این مستند آماده انتشار است و به زودی وارد بازار می‌شود. به نظر من رویه ساخت این قبیل مستند‌ها این گونه است و اصلا شاید آدم‌هایی که درباره ناصر عبداللهی صحبت کرده‌اند از نظر ما موجه نیستند. به هیچ وجه برای انتشار این اثر رضایت ندارم و از طرف خودم و بقیه وراث اعلام می‌کنم که این مستند غیر مجاز است.»

وی همچنین درباره حضور «رضا کریمی» (مدیر برنامه‌های سابق ناصر عبداللهی) در پشت پرده تولید این پرونده گفت: ‌ «ببین ماجرا خیلی واضح است. ناصر عبداللهی دیگر بین ما نیست. پس طبیعتا مدیر برنامه‌ای هم ندارد! در همه سالگرد‌هایی که برای ناصر عبداللهی گرفته شده خواه و ناخواه حضور نداشته‌ایم و همین عدم حضورمان به نوعی جواب ما به این سوال توست. اما چیزی که هست ایشان چند وقت پیش و پس از عدم حضور ما در برنامه بزرگداشت پدرم در کیش در گفتگویی صحبت‌هایی را علیه من انجام دادند که من خیلی واضح به آن‌ها جواب دادم. اصلا این نیست که ما از مواجهه حضوری با ایشان طفره می‌رویم. موضع ما خیلی مشخص است. از نظر ما ایشان به هیچ وجه وجاهت قانونی برای استفاده از نام «ناصر عبداللهی» را ندارند.»

فرزند عبداللهی همچنین درباره دلایل عدم پیگیری این اتفاقات و ماجرا‌ها از طریق مراجع قانونی گفت: ‌ «
این ماجرا خیلی زمان بر است و باید جزء به جزء به آن پرداخته شود. در مورد آلبوم و برگزاری برنامه‌های بزرگداشت و همین مستند. ولی دیگر تصمیم‌ام را گرفته‌ام و دیگر قرار نیست کوتاه بیایم.»

او همچنین درباره صحبت‌هایی مبنی بر اینکه خواهر ناصر عبداللهی (نسرین عبداللهی) به عنوان وکیل تام الاختیار ناصر عبداللهی معرفی شده نیز گفت: «ایشان فقط برزای انتشار آلبوم «رخصت» این حق را داشتند و با انتشار این آلبوم نیز دیگر مالکیت آثار و حقوق قانونی ناصر عبداللهی در اختیار اقوام درجه یک (همسر و فرزندانش) است و هیچ کس دیگری قانونا حق ندارد وارد این مباحث شود.»

  • مصطفی منصوریار: اجازه نامه کتبی داریم!
کارگردان مستند «جعبه سیاه» درباره این پروژه و جنجالهایی که در هفته‌های اخیر مبنی بر قانونی بودن ویا نبودن آن مطرح شده گفت: ‌ «این مستند با رضایت کامل خانم «نسرین عبداللهی»، وکیل تام الاختیار خانواده عبداللهی ساخته شده است. خانواده هر هنرمند در زمان فوت او عبارتند از پدر و مادر او. من اجازه نامه کتبی از ایشان دارم که در واقع از جانب خانواده پدری ناصر اعطا شده است. ما هر کسی را که ایشان به ما معرفی کردند، سراغشان رفتیم و در مورد ناصر صحبت کردیم. حتی پدر و مادر ناصر هم در این مجموعه حضور دارند. ولی باز هم ما در حال رایزنی هستیم که فرزندان ناصر هم قطعا در این مجموعه حضور داشته باشند. اگر تا الان این مجموعه را نبسته و منتشر نکرده‌ایم، دلیل‌اش همین است که می‌خواهیم حتما از سوی فرزندان این هنرمند هم اظهار نظراتی درباره پدرشان را داشته باشیم. از سال ۸۸ تا کون تنها دلیلی که اثر را روانه بازار نکرده‌ایم همین موضوع است.»

وی همچنین درباره محوریت کلی این مستند و جزئیات آن ادامه داد: «داستان «جعبه سیاه» به هیچ وجه بررسی فوت ناصرعبداللهی نیست. اصلا شعار ما در این مجموعه این است که: ‌ «پرنده مردنی ست، پرواز را باور کن...». مرور فعالیت‌ها و زندگی ناصر عبداللهی موضوعیت اصلی این مستند است و اصلا قرار نیست رازهای شخصی و ابهامات فوت این هنرمند را در آن بررسی کنیم. مجموعه در جشنواره فیلم امسال آماده شده هرچند سال گذشته نیز برای حضور در جشنواره فرم پر کرده بودیم و همین مسائلی که به شما گفتم باعث شد انتشار اثر را یک سال عقب بیندازیم.»
منبع: 
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

تبلیغ مستند جعبه سیاه ، آخر سی دی مستند رمز شب رضا صادقی بود. در مورد رضا صادقی و زندگی خصوصی ترش بود.
چطوری شد یهو موضوعش شد ناصر عبداللهی؟؟؟؟؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نوید عبداللهی: این مستند غیر مجاز است | موسیقی ما