برنامه یاد بعضی نفرات
 
تنبورنوازان لاوچ برای گرگانی‌ها کنسرت می‌دهند
‫به سرپرستی حیدر کاکی
تنبورنوازان لاوچ برای گرگانی‌ها کنسرت می‌دهند
موسیقی ما-لی لارضایی: گروه تنبور نوازان لاوچ به سرپرستی حیدر کاکی روی سن می‌رود. سرپرست این گروه با اعلام این خبر و در گفت‌و‌گو با موسیقی ما گفت: گروه لاوچ ۱۳و۱۴مهرماه۱۳۹۱ ساعت ۱۹تالار فخرالدین اسعد گرگانی در شهر گرگان روی سن خواهد رفت.

به گفته حیدر کاکی، این کنسرت در دو بخش فارسی وکردی تقدیم علاقه مندان می‌گردد.
وی از جزییات برگزاری این کنسرت نام برد و در ادامه خاطر نشان کرد: قرار است در این کنسرت آثاری از استاد گرانقدرم علی اکبر مرادی را اجرا کنم که از این میان می‌توان به قطعاتی همچون «فراق»، «خزان»، «مهجوری»، «نوروز»، «پرواز» ونیز قطعاتی از خودم مانند «دیوانه شو»، «دلاچونی»، «گردون بیکران»، «بیداد» وآهنگی براساس مقام خان می‌ری اجرا می‌کنم.

کاکی متذکر شد: همچنین در این کنسرت به اجرای آوازهایی در مقام گل وخاک وسر ته رز وآوازی تلفیقی ازموسیقی تنبور وموسیقی هورامی را به همراه تنبور اجرا خواهم کرد. محوریت این کنسرت در واقع بر روی موسیقی با تنبور است اما سازهای دیگری چون کمانچه، شورانگیز، بم تار، دف، تنبک نیز استفاده خواهیم کرد

کاکی گفت: امید است این گروه با تلاش و پشتکار خود بتواند تنبور وفرهنگ موسیقایی آن را به درستی وبیش از پیش معرفی کند. وی در پایان برای معرفی همراهانش در این کنسرت گفت: سرپرستی گرو، نوازندگی تنبور، شورانگیز و همچنین خوانندگی این گروه را من به عهده دارم.

رضا میرزایی دف، بهنوش کاظمی‌زاده کمانچه وهمخوان، شعله اخوان. فرزادبازگیر، فرزان خاکپور، نوازنده تنبور و همخوان، ارسلان عباسی تنبور بم تار، صیادمحمدی تنبور. همایون کاکی تنبک این اجرا را به عهده دارند.

گروه تنبور لاوچ به سرپرستی استاد علی اکبر مرادی در اوایل دهه ۷۰ شکل گرفت وتا اوایل دهه ۸۰ادامه داشت و در جشنواره‌ها وکنسرتهای متعدد حضور فعال داشت. حاصل همکاری گروه آلبومی به نام «مهجوری» با صدای «محمد رضادارابی» بود.

هم اکنون بعد از گذشت۱۰ سال حیدر کاکی که خود از نوازندگان چیره دست واز بهترین شاگردان استادخود هستند، به پیشنهاد استاد علی اکبر مرادی گروه لاوچ رابااعضای جدید از اوایل تابستان ۹۰ تشکیل داد وتمرینات خود را به صورت منظم وبا هدف معرفی موسیقی کهن تنبور اغاز نمود.
.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تنبورنوازان لاوچ برای گرگانی‌ها کنسرت می‌دهند | موسیقی ما