برنامه یاد بعضی نفرات
 
3 توصیه مدیر کل دفتر موسیقی ارشاد به خوانندگان پاپ
در برنامه دستان مطرح شد؛
3 توصیه مدیر کل دفتر موسیقی ارشاد به خوانندگان پاپ
موسیقی ما - سیدمحمد میرزمانی گفت: بار دیگر به خوانندگان پاپ توصیه می‌کنم که برای غنی‌تر شدن آثارشان از ملودی‌های محلی استفاده کنند. مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که شامگاه هفتم مهر دربرنامه دستان سخن می‌گفت، مطرح کرد: در موسیقی پاپ به جز ریتم چیز دیگری دیده نمی‌شود، ملودی‌ها بسیار کم شده و موسیقی پاپ بیشتر شبیه رجز خوانی شده است.

او ادامه داد: توصیه دیگر من به خوانندگان پاپ این است که در آثارشان حداقل دو قطعه را به اشعار قدما اختصاص دهند و خودشان تاثیر این کار را خواهند دید.

میرزمانی با بیان اینکه این روز‌ها مضمون قطعات پاپ صرفا عاشقانه شده است، ‌ افزود: بهتر است آلبوم‌های پاپ تنوع موضوعی داشته باشند. برای نمونه آلبومی با ۱۸ قطعه به دفتر موسیقی می‌اورند که همه آن‌ها عاشقانه است و وقتی دلیلش را از آن‌ها می‌پرسیم می‌گویند ما دغدغه‌های مردم جامعه را می‌خوانیم آیا دغدغه مردم فقط عشق است؟

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا جشنواره موسیقی پاپ برگزار نمی‌شود، توضیح داد: موسیقی پاپ یک موسیقی وارداتی است این موسیقی متعلق به فرهنگ ما نیست اما در عین حال بنده هیچ مخالفتی با این ژانر ندارم.

میرزمانی در عین حال یادآور شد: به زعم بنده جشنواره تعریف خود را دارد و باید هدف گذاری شده و ارزش‌هایش تعریف شود. وقتی تمام مضامین اشعار عاشقانه است چه جشنواره‌ای برگزار کنیم.

آیا اهانت به رسول اکرم (ص) دغدغه مردم نیست‌؟ چرا خوانندگان این موضوع را نمی‌خوانند. آیا نشانه‌های فرهنگی ما مثل اروند، البرز و سبلان هیچ جایگاهی در موسیقی پاپ ندارد؟

مدیر کل دفتر موسیقی ادامه داد: این در حالی است که موسیقی پاپ بعد از انقلاب با همین موضوعات در میان مردم محبوب شد، بنده معتقدم موسیقی پاپ باید بومی شود. باید موسیقی پاپ را برای خودمان شکل دهیم.

بخش دیگری از گفت‌و‌گوی سید محمد میرزمانی به برنامه‌های دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داشت.

او در این باره گفت: یکی از برنامه‌های ما ساخت قطعه‌ای موسیقی به نام شقایق است که جزو پروژه‌های بزرگ ما است و براساس کتابی با عنوان «خاک‌های نرم کوشک» تولید خواهد شد.

او ادامه داد: همینطور در کنار سفارش آثار فاخر سمفونیک ساخت قطعات کوتاه را نیز در دستور کار داریم و در سال گذشته توانستیم حدود ۲۰ قطعه را در برنامه‌مان بگنجانیم و امسال آن‌ها را به مرحله تولید خواهیم رساند.

میرزمانی درباره تشکیل مکتب‌خانه‌های موسیقی گفت: موضوع مکتب‌خانه‌ها را از سال گذشته پیگیری کرده‌ایم اما چنین پروژه‌ای نیاز به یک اساسنامه دارد و در حال حاضر سه استان برای تاسیس مکتب‌خانه ایجاد آمادگی کرده‌اند.

مدیر دفتر موسیقی که بخی از سخنانش را به موسیقی دفاع مقدس اختصاص داده بود‌، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا قطعات آن‌طور که در شأن دفاع مقدس باشد تولید نشد، توضیح داد: این یک امر طبیعی است چرا که در برهه‌ای از زمان تمام جامعه درگیر یک موضوع می‌شوند. در سال‌های دفاع مقدس هنرمندان طی هشت سال آثار بسیار فاخری تولید کرده‌اند و حتی در کنار رزمندگان حضور داشتند.

او با بیان اینکه هنرمندان در سال‌های دفاع مقدس برگ زرینی از خود به جای گذاشتند، افزود: آن‌ها بعد از جنگ هم دفاع مقدس را فراموش نکردند برای مثال مهرداد کاظمی سال‌های پس از جنگ را نیز به ساخت چنین قطعه‌هایی اختصاص داد. هنرمندانی مثل مجید انتظامی و کامبیز روشن روان نیز حضور فعالی در این عرصه داشتند.

میرزمانی معتقد است: موسیقی دفاع مقدس هنوز فراموش نشده است اما شکل آن تغییر کرده است.

این آهنگساز درباره مقابله با جنگ نرم نیز اظهار کرد: آثار ضد فرهنگی، ‌ سخیف و مبتزل در تمام دنیا منتشر می‌شود به وسیله سایت‌های اینترنتی تهاجم فرهنگی روز به روز گسترده می‌شود و ما کم کاری کرده‌ایم.

او افزود: مسابقات جذب خواننده این روز‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود و این یک هشدار جدی برای ما است و باید در حوزه فرهنگ تلاش بسیاری کنیم.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

آقایی که توصیه میکنی از اشعار بزرگان استفاده کنید ، پس چرا روزبه نعمت اللهی که اشعار مولانا رو میخونه یا گروه اوهام که از اشعار حافظ استفاده میکنه مجوز نمیدین !
وقتی خواننده نمی تونه از ترانه هایی با فضای آزادتر (در هر زمینه ای) استفاده کنه ، جز ریتم و ملودی براش راه دیگه ای میمونه که بخواد برای چیزی غیر از عشق بخونه ؟؟؟ اونقدر که دیگه کلمات این نوع ترانه ها تکراری شدن و فقط ترتیب شنیدنشون فرق میکنه !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

agha vaghti shoma migi asheghane hamash mikhonana mage be music rap ya rock mojavez midi ke sheraye ejtemaei ya siasi bekhonan?? khode khanande pop ha ham be khan ejtemaei bekhonan nemizarid pas nagid asheghane o ina

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

به جای 3 توصیه این 3 سوال رو جواب بده ... 1. چرا شما اعتقاد خودتون رو به خواننده می خواهید دیکته کنید ؟؟؟؟ 2. یعنی مجوز گرفتن یک خواننده به دو تراک که برای اعتقادات شما خونده شده باشه بستگی داره ؟؟؟؟ 3. فراری دادن خواننده ها از کشور که برن انور... واستون درس عبرت نشده ؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

...الان که همه هزینه ها به عهده ی خود خواننده است تهیه کننده ها هم که حمایت نمی کنن تازه واسه انتشار پول هم میخوان!!!! دیگه اینهمه سختگیری بی دلیل چیه ؟؟؟ انگار اقای میرزمانی توی این مملکت نیستن؟؟؟!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

دغدغه ی مردم فقره ، ... که تو هر دقیقه و ساعت باهاش دست و پنجه نرم میکنن ... مجوز میدین آیا آقای میرزمانی عزیز ؟ :) توصیه کردین به استفاده از اشعار کلاسیم ، اون هم در حد 2و3 تراک ... اما آلبومی که تماما با استفاده از اشعار کلاسیک بسته شده شاهد هستیم که 2و3 تراکش حذف شده و مجوز نگرفته !!!! ( آلبوم سیزده محسن چاووشی ) دوستان انگار از مدیریت فقط فرافکنی رو یاد گرفتن ! موسیقی پاپ جزو فرهنگ ما نیست ؟؟؟!؟! :| پاپ مگر موسیقی فولک هست که بخوایم بدنبال ریشه های فرهنگی باشیم ؟! :|:| متاسف شدم واقعا :)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

اقای میرزمانی سه توصیه کردن و انتظار دارن خواننده ها در مقابل توهین به پیامبر اهنگی بسارنن که به امید خدا با این زمان صدور مجوز سال بعد همین زمان منتشر بشه !!!!منم سه تا نکته دارم به ایشون 1- با این تاخیر های فراوان تو صدور مجوز تمام خواننده هایی که با زحمت مدیریت قبلی دارن رسمی کار می کنن ..دوباره برمی گردن به خونه قبلیشون ...و این یعنی به باد دادن این همه زحمت ...وبیشتر خواننده هایی که رسمی کار می کردن دیگه این کارو نخواهند کرد ...چرا جایی و کسی نیست صدای ما رو بشنو 2- با این همه اتلاف وقت تو صدور مجوز ایا میدونن دارن با سرمایه و وقت این همه خواننده بازی می کنن ...البومی که تابستونی ...زمستون منتشر میشه ..هم زحمت اون همه ادم و انتظار این همه هوادارو به باد میدن کی جوابگو ؟ 3- الان که موسیقی کشورمون روی اون وری ها رو کم کرده ...چرا باید یکی پیدا بشه تیشه به ریشه ش بزنه !!!! ما جونیم و خیلی هامون بزرگترین سرگرمیمون گوش دادن به کارهای خواننده های مورد علاقه مونه که از عشق می خونن ...کجاست و کیه که صدایما رو بشونه !!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

موسیقی پاپ وارداتیه؟ ...وقتی همه ی مردم این موسیقی رو گوش میدن و لذت میبرن دیگه بحث وارداتی و صادراتی مطرح نیست....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

اقای میرزمانی وقتی شما به خواننده ها انقدر سخت مجوز میدهید توقع دارید زود زود البوم بدن راجع به موضوعات اجتماعی بخوانن؟ واقعاً که ...........

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

...بد نیست صحبت های یغما گلرویی و در این زمینه بشنوید اخه شما مگه به موضوعات دیگه مجوز میدید که برن بخونن؟ادم نمی دونه چی بگه!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

چطور میشه از ملودی های محلی تو کار پاپ استفاده کرد؟ مگه موسیقی فولکلوره؟! شما با چه سندی ادعا می کنید که در کارهای پاپ ملودی وجود نداره؟ شما کارهای محسن یگانه - محسن چاوشی - احسان خواجه امیری و ... رو به دقت گوش دادید؟ آیا اینها آهنگاشون ملودی نداره؟! اتفاقا این موسیقی سنتیه که مدتهاست چیزی به نام ملودی و خلاقیت در اون دیده نمیشه وگرنه موسیقی پاپ به مراتب پویاتره شما گفتید جشنواره باید ارزشهاش تعریف شده باشه و وقتی همه اشعار عاشقانه هستند چه جشنواره ای برگزار کنیم! از نظر شما عشق ارزش نیست؟! بله جناب میرزمانی مردم ما به جز عشق دغدغه های دیگری هم دارند اما آیا میشه از این دغدغه ها خوند و مجوز گرفت؟؟؟...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

آقای میرزمانی-دغدغه مردم فقط عشق نیست اما بالاخره اصلی ترین دغدغه جوانهای ما همین عشقه
موسیقی پاپ میخواد به عشق بپردازه آیا مشکلی داره-انتخاب بامردمه شما اگه نذاری به خواننده های داخل گوش بدیم حاصلش عقب موندن خواننده های رسمی ماست
چون ما به راحتی میتونیم آلبومهای خواننده های غیر رسمی گوش بدیم وعشق به هوس روبیاریم
قطعا عشق بهتر از هوسه
نه اینکه خواننده های غیر رسمی شریف نیستن نه-اما این دخالت ها ی بی مورد موجب ضعف موسیقی رسمی ما میشه
همین طور که همه طرفدارای موسیقی میدونیم اکثر موزیسین ها وترانه سراهای قابل ما
به موزیسین های لس آنجلسی روآوردن-برای نمونه
1-روزبه بمانی
2-مونا برزویی
3-افشین مقدم
4-یغما گلرویی
5-علیرضا افکاری
6-علی لهراسبی( همکاری باش.ع)
7-الیاس شیرزاد
ونمونه هایی ازین دست-امیدوارم این لیست که بسیار بلند بالاست رو به کاهش باشه چون موسیقی پاپ داخل بکلی به انزوا کشیده میشه
وفضای معقول تری رو برای موسیقی پاپ درنظربگیریم تااز وضع فعلی خلاصی پیدا کنیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:44

واقعا" متاسفم !
معلومه موسیقی پاپ هیچ ارزشی برای ایشون نداره !
واقعا" جای تاسف داره !
حیف !

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود 3 توصیه مدیر کل دفتر موسیقی ارشاد به خوانندگان پاپ | موسیقی ما