برنامه یاد بعضی نفرات
 
سالار عقيلي در آمل روی صحنه رفت
با استقبال خوب مردم هنردوست؛
سالار عقيلي در آمل روی صحنه رفت
موسیقی ما - كنسرت سالار عقيلي در آمل با استنقبال خوبي از سوي مردم هنر دوست آمل در سالن اريكه آريايي اين شهر، برگزار شد.سالارعقيلي به همراه گروه سروشان به سرپرستي آرش كامور در دوبخش اجرا شد. در اين كنسرت قطعاتي از ساخته هاي سالار عقيلي و همچنين آرش كامور براي علاقه مندان به اجرا در آمد.

در بخش اول اين كنسرت اولين قطعه اي كه به اجرا در آمد «آواره دشت» از ساخته هاي آرش كامور با شعري ازعليرضا بديع در دستگاه ماهور بود كه شروع خوبي را براي يك اجراي خوب از اين خوا ننده رقم زد.قطعه دوم ساز وآواز دردستگاه ماهور بود با غزلي از حافظ كه هماهنگي خوبي با يكديگر داشته و اجراي خوب سالار عقيلي نيز توانست تشويق بسياري از حضار را با خود همراه كند.

قطعه سوم تصنيف «شب طوفان» ساخته آرش كامور با شعري از روح الله ابهري بود كه با استقبال گرمي از سوي مخاطبان مواجه شد.ودر نهايت بخش اول اين كنسرت با تصنيف «سبوي تشنه»با شعر بسيار زيبايي از مهدي اخوان ثالث به پايان رسيد شور وهيجان مخاطبان را درسالن كنسرت به نهايت رساند.

قطعاتي كه در بخش اول به اجرا در آمد مجموعه منتخبي از آلبوم موفق سبوي تشنه بود كه چندي پيش از سوي شركت «آواي باربد» منتشر شده بود.

صداي خاص و زيباي سالار عقيلي در اجراي اين اثر بيش از ديگر قطعات نمود داشت و اين قطعه فضاي بيشتري براي ارائه حس، تجربه و تكنيك اين خواننده در اختيار وي قرار داده بود.

**
در بخش دوم كه تمامي قطعات آن در دستگاه نوا اجرا شد، به غير از يك تصنيف( رفتم در ميخانه )، كه يكي از آثار قدما و آغاز گر بخش دوم كنسرت بود، بقيه قطعات ساخته سالار عقيلي بود.بعداز اجرا ي اين قطعه سالار عقيلي به اجراي ساز و آواز پرداخت كه در آن شعري از فروغ فرخزاد را با صدايش به تصوير كشيد.

زيبايي كلام و شيوايي بيان و صداي خواننده، مزيد بر علت شد تا اين قطعه آوازي بسيار دلچسب و دلنشين به گوش برسد. شعر زيباي فروغ فرخزاد گيرايي اين قطعه را بيش از پيش كرده بود.تصنيف «وصف» سومين قطعه اجرا شده در اين بخش بود كه سالار عقيلي آن را در دستگاه نوا ساخته و با شعري از سعدي آن را به گوش علاقه مندان خود رساند. اين قطعه كه مورد توجه مخاطبان حاضر در سالن قرار گرفت، از قطعات شنيدني اين كنسرت به شمار مي آمد.

بعداز اين تصنيف نوبت يكي ديگر از قطعات ساز و آوازي ساار عقيلي بود كه با شعر مولانا گرماي محفل كنسرت را چندين برابر كرد و نشان داد كه سالار عقيلي قدرت اجراي قطعات ساز و آوازي را به خوبي حفظ كرده تا وارث خوبي براي گذشتگان اين عرصه باشد.

«خوبي و زيبايي» تصنيفي از سروده هاي سعدي كه سالار عقيلي با توانايي منحصر به فرد خود آن را ساخته و در اين كنسرت به اجرا در آورد پايان بخش قسمت دوم اين كنسرت بود كه در فضايي از شور و شعف برگزار شد.

تشويق پياپي حضار حاكي از اين بود كه قطعات اجرا شده در اين كنسرت به عنوان نماينده آثارسالارعقيلي با وجود فضايي كه دارند، مخاطبان پير و جوان بسياري را با خود همراه كرده است و مي رود تا نه تنها آينده درخشان تري را براي اين خواننده جوان و خوش ذوق به ارمغان بياورد، بلكه افراد بيشتري را به عنوان هوادار و علاقه مند با خود همراه مي كند.

حسين قاسم زاده(ني)، احمد مستنبط( تنبك)، مريم خدابخش(عود)، اميد توفيقي( عود)، مسعود انتظاري( سنتور)، مهران فلاحي( تار)، سهيل سعادت( دف)، ميلاد محمدي( تار)، عليرضا دريايي(كمانچه)، و نازنين غني زاده(كمانچه آلتو) نوازندگان همراه سالار عقيلي در اين كنسرت بودند .

سرپرستي و آهنگسازي گروه «سروشان» را آرش كامور به عهده دارد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 خرداد 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

برنامه کنسرت های جشنواره تابستانی کیش رو اعلام نمی کنید؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

Amol:-X

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

به امید روزی که آلبوم سبوی تشنه (به صورت کامل با تمامی آوازها و تصنیف هاش) در تهران هم روی صحنه بره

اگه سالار بتونه تمام آواز های اون آلبوم رو ( که اوج و فرودهای زیادی داره عالی اجرا شده و انرژی فوق العاده زیادی هم می بره از خواننده) در یک کنسرت اجرا کنه یعنی واقعا عالیییییییییه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

نوازنده تارشون عاااااااااااااااالی بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

100% موافقم

به قول شما اجرای کامل آلبوم سبوی تشنه میتونه عیار گروه سروشان و آقای عقیلی رو میتونه مشخص کنه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سالار عقيلي در آمل روی صحنه رفت | موسیقی ما