برنامه یاد بعضی نفرات
 
نمی‌خواهم در تیتراژ خوانی کلیشه شوم
سالار عقیلی درگفت‌و‌گو با موسیقی ما:
نمی‌خواهم در تیتراژ خوانی کلیشه شوم
موسیقی ما- لی‌لا رضایی: سریال «سایه سلطان» به کارگردانی آتش زمزم، با آهنگسازی بهبود یخچالی و صدای سالار عقیلی به زودی از تلویزیون پخش می‌شود. سالار عقیلی با اعلام این خبر به سایت موسیقی ما گفت: «تیتراژ ابتدایی این مجموعه تلویزیونی با صدای استاد تاج اصفهانی است و تیتراژ آخر آن را برای اجرا در این سریال من خوانده‌ام. »

عقیلی در ادامه متذکر شد: «گفتنی است، این سریال یک سریال تاریخی بوده که گذشته، حال و آینده را در خود جای داده است. برای تداعی گذشته از صدای تاج اصفهانی و قطعه «به اصفهان رو» استفاده شده است و برای زمان آینده به دلیل تازگی و مدرن بودنش‌‌ همان تصنیف را با تغییراتی که لحاظ شده و به روز کردن آن، من اجرا کرده و خوانده‌ام. در واقع من با تغییراتی جزیی و مدرن‌تر این تصنیف را می‌خوانم که امیدوارم رضایت بخش باشد. »

وی دلیل همکاری خود با این پروژه را فاخر بودن آن دانسته و در این رابطه افزود: «اصولا کارهایی از این دست که به تاریخ کشورم می‌پردازد را دوست دارم و همیشه از این گونه کار‌ها استقبال می‌کنم. ناگفته نماند که عوامل یک مجموعه نیز برایم در اولویت قرار دارند. این مجموعه هم چون یک مجموعه تاریخی بود تیتراژ خوانی ان را قبول کردم. کار زیبایی بود و از آن لذت بردم. در واقع من‌‌ همان تصنیف «به اصفهان رو» را با تغییراتی جدید، اجراا کرده‌ام البته با تنظیمی مجدد و در فضایی مدرن‌تر! »

وی در مورد تیتراژ خوانی‌های اخیر خود و پیشنهاداتی که دارد، گفت: «اکثرا کارهای تاریخی را به من واگذار می‌کنند. مثل بازیگری که در بخش جنگ در سریال‌ها و فیلم‌ها جاافتاده و به اونقش‌های جنگی می‌دهند، من هم در ژانر تاریخی سریال‌ها جا افتاده‌ام. اما باید بگویم که اجازه نمی‌دهم که به یک کلیشه تبدیل شوم. از کلیشه شدن بدم می‌آید. وقتی در یک مجموعه تاریخی خواندم و کارم شنیده شد، پس از آن پیشنهادات بسیاری داشتم که همگی در همین زانر تاریخی بودند اما من نپذیرفتم. تا کنون اغلب مجموعه‌هایی که خوانده‌ام به غیر از «دختری به نام آهو» همگی در ژانر تاریخی بوده‌اند. »

این خواننده تا کنون تیتراژ کارهایی همچون «حجربن عدی»، (مجید انتظامی)، «پریدخت» (آریا عظیمی‌نژاد)، «شهریار» (فرهاد فخرالدینی)، «شیخ بهایی» (مجید انتظامی)، «سالهای مشروطه» (ستار اورکی)، «تبریز در مه»، (بابک زرین) و «دختری به نام آهو» را تیتراژ خوانی کرده است.

«دختری به نام آهو» هم اکنون در حال پخش بوده و مجموعه «سایه شلطان» نیز به زودی به مرحله پخش خواهد رسید.

وی همچنین در پاسخ به اینکه چرا بیشتر از هر کسی به او پیشنهاد تیتراژ خوانی داده می‌شود، گفت: «اتفاقا این طور نیست. من تیتراژهای زیادی نخوانده‌ام. فقط چندین کار تاریخی اجرا کرده‌ام که کارگردان‌ها بر مبنای همیان‌ها و‌شناختی که از صدایم در خواندن کارهای تاریخی دارند، به من پیشنهاد می‌کردند و همچنان نیز پیشنهاداتی در این زمینه دارم. اما سعی می‌کنم هر کاری را قبول نکنم و تبدیل به یک تیتراژ خوان کلیشه‌ای نشوم.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 16 اردیبهشت 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

سالار عقیلی از معدود خواننده های سنتی مورد علاقه منه و کارهاشو واقعا دوست دارم.
تیتراژ سالهای مشروطه - شهریار و وطنم ای شکوه پابرجا فوق العاده هستند.
آهنگ همه جان و تنم وطنم هم که دیگه نیازی به تعریف نداره!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نمی‌خواهم در تیتراژ خوانی کلیشه شوم | موسیقی ما