آلبوم بداهه نوازی سه تار منتشر شذ؛
کیوان ساکت با «رقص انگشتان» آمد
آمن خادمی: کیوان ساکت (آهنگساز و نوازنده تار) از انتشار اثر جدیدش رقص انگشتر خبر داد و گفت: رقص انگشتان محصول اولین سفرم به مسکو بود که در آن به بداههنوازی سه تار پرداختهام. همچنین در مومان دوم این اثر روی اثر «کاپریچیو اسپانیول» اثر معروف کورساکف تار زدهام.
ساکت خاطرنشان کرد: این آلبوم در دستگاههای افشاری، راست پنجگاه وشور نواخته شده است. کورساکف، آهنگساز و آموزگار موسیقی اهل روسیه در ۱۸ مارس ۱۸۴۴ در تیخوین بهدنیا آمد و در ۲۱ ژوئن ۱۹۰۴ در لیوبنسک درگذشت. او به همراه مودست موسورگسکی، میلی بالاکیرف، الکساندر برودین، و سزار کوئی عضو «گروه پنج» بود.
از مهمترین آثار کیوان ساکت؛ میتوان به سوئیت سمفونیک شهرزاد، اپرای خروس طلایی و..... اشاره کرد.
ساکت خاطرنشان کرد: این آلبوم در دستگاههای افشاری، راست پنجگاه وشور نواخته شده است. کورساکف، آهنگساز و آموزگار موسیقی اهل روسیه در ۱۸ مارس ۱۸۴۴ در تیخوین بهدنیا آمد و در ۲۱ ژوئن ۱۹۰۴ در لیوبنسک درگذشت. او به همراه مودست موسورگسکی، میلی بالاکیرف، الکساندر برودین، و سزار کوئی عضو «گروه پنج» بود.
از مهمترین آثار کیوان ساکت؛ میتوان به سوئیت سمفونیک شهرزاد، اپرای خروس طلایی و..... اشاره کرد.
منبع:
ایلنا
تاریخ انتشار : شنبه 18 تیر 1390 - 00:00
اخبار مرتبط
با سخنرانی کیوان ساکت
شامل ۲۳ آهنگ غربی از دوره باروک تا دوره رمانتیک
راهحلهای کیوان ساکت برای جلوگیری از آسیب جسمی نوازندگی
صبح امروز و در بهشت سکینهی کرج
در کتابی با عنوان «رقص کولی»
در اختتامیهی نهمین جشنواره تار و سه تار به دبیری «کیوان ساکت»
بر اساس موسیقی بختیاری و با خوانندگی «رحیم عدنانی»
بخش موسیقی جشن حافظ خرداد 1401 برگزار میشود
گفت و گو با نوازندهی قدیمی گیتار فلامنکو
با نگاهی نو به موسیقی ایرانی با توجه به زیباییشناسی معاصر
به همت موسسه آوای هنر ایل قشقایی
به گفتهی کیوان ساکت
با داوری کیوان ساکت و بهداد بابایی
ششم و هفتم بهمن
با نگاهی نو به موسیقی ایرانی با توجه به زیبایی شناسی معاصر
کتاب «خاطراتم در خانه موسیقی» از فاضل جمشیدی منتشر شد
با حضور شخصیتهای هنری و خانوادهی استاد برجستهی موسیقی ایران
با آهنگسازی «کیوان ساکت»
یادبود مجازی بزرگداشت «عبدالوهاب شهیدی» با حضور حسن ناهید، کیوان ساکت، پوریا اخواص و شاهرخ شهیدی برگزار شد
برچسب ها:
آخرین مطالب
بیستم اسفند و با خوانندگی مهیار شادُروان روی صحنه میرود
در قالب تیتراژ سریال «قصههای صندوق»
همزمان با برگزاری سیونهمین دوره این جشواره در کشور
در جدیدترین پروژه این شاعر سرشناس
در جریان نشست خبری این رویداد مطرح شد
سومین فصل هنری همکاری علی رهبری موسیقیدان بین المللی ایرانی با مجموعه مارینسکی
تقدیر از مرد با اخلاق موسیقی که تمام عمرِ خود را صرفِ فرهنگ این سرزمین کرد
با تنظیم نیما تفرشی، مهدی زارعی و امیرحسین اکبرشاهی
محمد اللهیاری به بنیاد رودکی رفت
گفتوگوی با آهنگسازِ کنسرت نمایشِ ناکجا آباد
گروه موسیقی لیان کنسرتهای متعددی در امریکا، کانادا و استرالیا به اجرا درآورد
داستان فرزاد بختیاری؛ هنرمندی که خوانندگی و بازیگری و وکالت را تجربه کرده است
در آغاز فعالیتهای مستقل این آهنگساز در عرصه موسیقی بی کلام
آهنگ جدید «ساسی» به نام «برادران لیلا» منتشر شد
با برگزاری یک جشنواره موسیقی با نام طوفان صدا
بر اثر بیماری سرطان
به مدیریت هنری حسام اینانلو و تهیهکنندگی انجمن موسیقی ایران
در ادامهی پروژهی «تار و تاریخ»
روزهای پنجشنبه 16 و جمعه 17 آذر ماه
توسط یک موسسهی سینمایی برای یک فیلم و یک مینیسریال
دیدگاهها
جناب استاد ساکت
به عنوان یک شاگرد موسیقی آثار شما را همیشه تعقیب کرده ام و از شنیدن بسیاری از آنها لذت می برم.سوالی همیشه ذهن مرا بخود مشغول داشته است.شما که به این حد به موسیقی کلاسیک علاقه مند هستید چرا به این حد سعی در اجرای آن با سازی مانند تار دارید که اصولا برای چنین دامنه صوتی طراحی نشده است.
خود شما بهتر از هر کسی عکس العمل شدید و منفی روزنامه های آلمانی را بعد از اجرای خود به خاطر دارید.سوال من اینست که چرا وقتی بدین حد در شناخت تکنیک توانمند هستید سعی خود را در نوشتن آثاری در فرم کلاسیک خرج نمی کنید؟آیا صرف اینکه این آثار قبلا نیز بوسیله نوازندگان شوروی سابق اجرا شده اند برای اجرای دوباره آن دلیل موجهی است؟
استادی به کیفیت حضرتعالی چه چیزی را بیرون از دایره علاقه شخصی لمس می کند که ترجیح بر ادامه مسیر اجرای مجدد آثار کلاسیک دارد؟
امیدوارم نظر شخصی اینجانب را حمل بر بی احترامی نفرمایید و صرفا سوالی از جانب یک شاگرد موسیقی تلقی فرمایید.
سایه تان مستدام
رضا صابر
افزودن یک دیدگاه جدید