برنامه یاد بعضی نفرات
 
با موسیقی از خلیج فارس حمایت می‌کنیم
شاه‌آبادی:
با موسیقی از خلیج فارس حمایت می‌کنیم
موسیقی ما - معاون هنری وزیر ارشاد گفت: امیدوارم همه ارکستر‌ها و گروه‌های موسیقی کشور مورد حمایت دفتر موسیقی قرار بگیرند و آثار ارزشمندی خلق کنند. حمید شاه‌آبادی پیش از اجرای ارکس‌تر مجلسی فرهنگسرای نیاوران به مناسبت روز ملی خلیج فارس، اظهار کرد: علت دشمنی‌ها با نام نام خلیج فارس در سال‌های گذشته این است که در این لغت مدنی وجود دارد که پیام خاصی را به دنیا از ایران اسلامی معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه هر جان نام ایران است نمادی از اندیشه ایرانی همراه خود دارد، ادامه داد: ما همواره تلاش کرده‌ایم تا نام خیج فارس را همیشه زنده نگاه داریم. ملت ما نیز تلاش می‌کنند همراه با کلام خلیج فارس، تمدن ایرانی اسلامی را به جهانیان منتقل کنند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان کرد: جامعه هنری نیز همراه با تلاش سایر مردم و مسوولان تلاش کرده است که با موسیقی از نام خلیج فارس حمایت کند.

شاه‌آبادی با اشاره به خیزش‌ها و تحولات در کشورهای منطقه ابراز کرد: در اطراف خلیج بزرگ فارس، مردمانی زندگی می‌کنند که از فرهنگ ایرانی تاثیر گرفته‌اند و دست به خیزش زده‌اند. به همین دلیل است که دشمنان تلاش می‌کنند با نام خلیج فارس مقابله کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل ارکس‌تر مجلسی نیاوران اشاره کرد و گفت: خوشحالیم که ارکس‌تر نیاوران تلاش کرده است در چنین روز باشکوهی اثری درباره خلیج فارس ارائه کند. امیدوارم همه ارکستر‌ها و گروه‌های موسیقی کشور مورد حمایت دفتر موسیقی قرار بگیرند و آثار ارزشمندی خلق کنند.

شاه‌آبادی ادامه داد: موسیقی در نغمات ایرانی حال و هوای دیگری دارد. بنابراین ما به ارکس‌تر سمفونیک تهران بسنده نکردیم و ارکس‌تر ملی را پس از دو سال سکوت مجددا فعال کردیم. ارکس‌تر مجلسی نیاوران در ادامه آن فعال شد و ارکس‌تر رودکی نیز به زودی کار خود آغاز خواهد کرد. امیدواریم که ارکسترهای دیگری نیز فعالیت خود را آغاز کنند.

ارکس‌تر مجلسی نیاوران به رهبری نادر مرتضی‌پور شب گذشته ۱۰ اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای نیاوران به مناسبت روز ملی خلیج فارس به اجرای برنامه پرداخت.
منبع: 
پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 اردیبهشت 1390 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود با موسیقی از خلیج فارس حمایت می‌کنیم | موسیقی ما