برنامه یاد بعضی نفرات
 
 آهنگسازي گوهر اصلي موسيقي است
امین الله رشيدي:‌
آهنگسازي گوهر اصلي موسيقي است
موسیقی ما - يک خواننده و آهنگساز کشورمان گفت: آهنگسازي تنها يک امر اکتسابي نيست و گوهر و جوهر اصلي موسيقي را تشکيل مي دهد.

امين الله رشيدي گفت:‌ در حال حاضر مقدمات انتشار دو آلبوم موسيقي را فراهم مي‌کنم که هردو به آهنگسازي و خوانندگي خودم است.

وي افزود: يکي از اين آثار "زمستان" نام دارد که من در سال 1348 براي نخستين بار روي شعر زمستان اخوان آهنگ گذاشتم و به همين منظور در راديو ايران وقت، مصاحبه اي انجام دادم که بخشي از آن نيز در آلبوم آمده است.

رشيدي گفت: در آلبوم زمستان علاوه بر اخوان از اشعار شاعراني چون تورج نگهبان، رهي معيري، نظام فاطمي نيز استفاده شده است.

اين خواننده موسيقي ايراني افزود: آلبوم ديگري که شامل ساز و آواز است و با همکاري و نوازندگي جلال ذوالفنون و محمد موسوي اجرا شده است را نيز در دست انتشار دارم.

رشيدي افزود:‌ کتاب "ايران در گذر زمان" نيز تا کنون مجوز نگرفته است اداره ارشاد 100 صفحه اصلاحيه به آن زده است که با اين وجود امکان انتشار آن وجود ندارد و فعلا براي انتشارش منصرف شده ام، اين کتاب فضايي همانند کتاب "عطر گيسو" دارد و بيش از 450 قطعه عکس در آن گنجانده شده است.

اين آهنگساز کشورمان در ادامه گفت: آهنگهاي زيادي دارم و تا کنون اجرا نشده اند که تعداد آنها به 40 ترانه و تصنيف مي‌رسد و خوانندگان جوان بايد آنها را اجرا کنند.

وي افزود: ما در موسيقي ايراني با بحران آهنگسازي مواجهيم،آهنگسازي گوهر و جوهر اصلي موسيقي است که از طبيعت آن برمي‌آيد.

اين موسيقي دان پيشکسوت کشورمان گفت:‌ در هيچ آکادمي و کنسرواتوار موسيقي نمي توان آهنگساز تربيت کرد، آهنگسازي اکتسابي نيست بلکه ذوقي و دروني است و تنها شايد بتوان گفت 20 درصد تحصيلات در آن دخيل است.

رشيدي گفت: اين همه آهنگسازي که آثار ماندگار خلق کردند هيچ کدام تحصيلات آکادميکي نداشته اند، بزرگاني چون تجويدي ، همايون خرم، مرتضي محجوبي ، حبيب الله بديعي و ...را مي توان نام برد.

اين خواننده در پايان گفت: متاسفانه فضاي موسيقي کشورمان سمفوني زده شده است، سمفوني هايي چون اين فصل را با من بخوان، ايثار ، خليج فارس و ... دهها سمفوني ديگر که واقعا شنونده ندارند و تنها ساخته مي شوند در حاليکه با دقت بيشتر مي توان آثار در خور توجه تري ساخت و به ملودي پردازان توجه بيشتري کرد نه اينکه فضاي موسيقي کشورمان را به سمت سمفوني هدايت کنيم.

امين الله رشيدي از خوانندگان قديمي راديو و موسيقي کشورمان است که تمام آثارش توسط خودش آهنگسازي شده است. ازجمله آثار وي ميتوان به آلبوم هاي «عطر گيسو »، «افسونگر »، «چشم شب»، «بخت گمشده » ، «شباهنگ» اشاره کرد.
منبع: 
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اردیبهشت 1389 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آهنگسازي گوهر اصلي موسيقي است | موسیقی ما