برنامه یاد بعضی نفرات
 
سهیل نفيسی در تدارك انتشار دو آلبوم «چنگ» و «سرود» است
بعد از موفقیت آلبوم «ترانه های جنوب»؛
سهیل نفيسی در تدارك انتشار دو آلبوم «چنگ» و «سرود» است
موسیقی ما - سهيل نفيسي مي‌گويد: اين روزها مشغول کار بر روي دو آلبوم «چنگ» و «سرود» است که براساس شعر معاصر و غزليات حافظ است و قرار است توسط نشر «هرمس» منتشر شود.

اين هنرمند كه آلبوم «ترانه‌هاي جنوب» او سال 88 يكي از آلبوم‌هاي پرفروش بوده است،در گفت‌وگويي با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در هرمزگان افزود: علت انتخاب اين ترانه‌ها از بين آثار منصفي، سال‌هازندگي در بندرعباس و آشنايي با فرهنگ و گويش منطقه و شعر و ادبيات جنوب و همچنين دوستي با ابراهيم منصفي بوده است.

وي اظهار کرد: بايد پيش از پرداختن به شعر معاصر و آلبوم «ري‌را»، به ترانه‌هاي جنوب مي‌پرداختم، چون اين امر به صورت وظيفه و حتي فراتر از آن براي من مطرح بوده است.

نفيسي با توجه به سبک و سياق آوازهاي آرام اين مجموعه که در تکنوازي‌ها محسوس‌تر است، بيان کرد:مي‌خواستم فضاي شعري و عاطفي ترانه‌هاي ابراهيم منصفي را با سبک خودش حفظ کنم.

وي با اشاره به چندگانگي بودن موسيقي هرمزگان و تاثيرپذيري آن از فرهنگ‌هاي مختلف بومي و آيين‌ها و مراسم موسيقيايي اعراب، هند ، آفريقاي سياه، مديترانه و آمريکاي لاتين گفت: کارهاي من بي‌تاثير از اين نوع موسيقي‌ها نبوده و هرچند در کارهايم از صداي دهل و ساير سازهاي محلي استفاده نکردم اما با نگاهي دقيق‌تر متوجه اين‌ تاثيرها در زخمه‌هاي گيتار مي‌شويم و در کارها از همان ريتم‌هاي لنگ استفاده شده است.

نفيسي با اشاره به حضور گيتار در فضاي مديترانه‌اي موجود در جنوب تصريح کرد: سعي مي‌کنم به شکل تازه‌اي از اين نوع موسيقي دست يابم و اين تازگي به چارچوب شعر و ترانه و ساختار آهنگين آن بستگي دارد.

اين هنرمند آهنگساز و ترانه‌خوان با بيان اينكه؛ محور اصلي کار شعر است که موسيقي را مي‌سازد و شنونده مرا را با مقوله تازه‌اي آشنا مي‌کند و هدف من جبران نداشتن دستمايه‌هاي خوب ترانه است.

نفيسي در پاسخ به اين پرسش که چرا آلبوم «ري‌را» را با نشر «هرمس» کار کرده ولي «ترانه‌هاي جنوب» را با نشر «ماه‌ريز» گفت: تنها به اين دليل که نشر «ماه‌ريز» چندسالي است در زمينه موسيقي هرمزگان کار مي‌کند و آثار ابراهيم منصفي را نيز به چاپ رسانده است.

آلبوم «ترانه‌هاي جنوب» شامل 9 ترانه با گويش هرمزگاني از هنرمند جنوبي ابراهيم منصفي است.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردین 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:39

با سلام و احترام دوستان عزیز میتونید معرفی و نقد آلبوم ترانه های جنوب رو این هفته در وبلاگ مرورستان مطالعه کنید.
www.reviewland.mihanblog.com

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سهیل نفيسی در تدارك انتشار دو آلبوم «چنگ» و «سرود» است | موسیقی ما