برنامه یاد بعضی نفرات
 
گروه «قمر» اواخر بهمن در تالار وحدت اجرا می‌کنند
سرپرست گروه «قمر» خبر داد؛
گروه «قمر» اواخر بهمن در تالار وحدت اجرا می‌کنند
موسيقی ما- کنسرت گروه «قمر» به‌سرپرستی نوید دهقان 29 و 30 بهمن‌ماه ساعت21 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

نويد دهقان، سرپرست گروه «قمر»، دراين‌باره گفت: قطعه‌های این کنسرت جدید و از ساخته‌های خود من است که در دستگاه شور، آواز دشتی و آواز بیات ترک اجرا خواهد شد.

نوید دهقان در ادامه افزود: در این اجرا تصنیف‌هایی مانند «شوق» بر اساس شعری از حافظ، نغمه نوروزی با شعری از رهی معیری، «درپرده خون» با شعری از سایه، «نوروز و نرگس» با شعر فریدون مشیری و «باور» با استفاده از اشعار سیاوش کسرایی با آواز خود من اجرا می‌شود و پایان بخش این کنسرت هم اجرای قطعه‌های بی‌کلام است.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا از حضور خواننده موسیقی آوازی ایران دراین اجرا استفاده نکرده گفت: سیستم کار گروه به این ترتیب است که در هر دوره از اجرای کنسرت با یک خواننده کار می‌کنیم و تاکنون امیر تفتی، سینا سرلک و سالار عقیلی با گروه همکاری کرده‌اند،این‌بارهم تصمیم گرفتم خودم مجموع آوازهای این کنسرت را بخوانم.

نوازنده کمانچه گروه موسیقی «قمر» در پایان به انتشار آلبوم‌های اين گروه اشاره کرد و گفت: مجموع کنسرت‌هایی که در گذشته با سالارعقیلی اجرا کردیم بهار سال آینده به صورت دو آلبوم با نام‌های «هوای آفتاب» و «یار و دیار» توسط انتشارات آوای باربد منتشر خواهد شد؛ مجموع قطعه‌های «هوای آفتاب» در دستگاه ماهور مرکب است و قطعات آلبوم «یار و دیار» هم در دستگاه شور و آواز دشتی اجرا و ضبط شده است.
منبع: 
مهر
تاریخ انتشار : شنبه 10 بهمن 1388 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:38

hame khanandr shodan bah bah

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:38

yani che???ta jaei ke ma midanim navakhtan saz dore va zaman ziyadi mikhahad che resad be ahang sazi,hala ham mibinim ke khanande bodan kar sakhti nist,vaghean in nezam mosighi ma be soye tagah goh shodan pish miravad

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه «قمر» اواخر بهمن در تالار وحدت اجرا می‌کنند | موسیقی ما