برنامه یاد بعضی نفرات
 
اپرای «مولوی» بر مزار مولانا انجام خواهد شد
بهروز غريب‌پور درباره‌ی اپرای عروسکی مولوی گفت؛
اپرای «مولوی» بر مزار مولانا انجام خواهد شد
موسيقی ما- بهروز غریب‌پور از توافقات اولیه برای اجرای اپرای عروسکی «مولوی» آذرماه سال آینده در شهر قونیه و بر مزار مولانا جلال‌الدین رومی خبر داد.

کارگردان اپرای عروسکی «مولوی» درباره‌ی اجرای این اپرا در خارج از کشور گفت: در زمان تولید اپرای عروسکی «مولوی» در حد پیش‌بینی این بحث وجود داشت که این اپرا را در قونیه و بر مزار مولانا اجرا کنیم. حتی بحث اولیه این بود که امسال آذرماه اپرای «مولوی» را در قونیه اجرا کنیم که به‌دلیل آماده نبودن اثر این امر میسر نشد.

غریب‌پور افزود: به احتمال زیاد آذرماه سال آینده اپرای عروسکی «مولوی» را بر مزار مولانا اجرا خواهیم کرد. فکر می‌کنیم اولین سفر خارج از کشور اپرای عروسکی «مولوی» کشور ترکیه و شهر قونیه باشد. البته ما اعلام آمادگی خود را برای اجرای اپرای «مولوی» در خارج از کشور اعلام کرده‌ایم به شرط اینکه سالن‌ مورد نیاز در اختیار ما قرار بگیرد.

سرپرست گروه تئاتر «آران» درباره دیگر اجراهای خارج از کشور اپرای عروسکی «مولوی» گفت: سال گذشته میلادی اپرای عروسکی «عاشورا» را در ایتالیا به صحنه بردیم و از آنجا صحبت دعوت اپرای عروسکی «مولوی» نیز به میان آمد. البته هنوز صحبتی جدی برای اجرا در ایتالیا صورت نگرفته ولی تمایل بسیاری برای دعوت اپرای «مولوی» جهت اجرا در ایتالیا وجود دارد. چهارشنبه هفتم بهمن‌ماه نیز مدیران و مسئولین برخی جشنواره‌های بین‌المللی برای دیدن و صحبت برای اجرا به تماشای اپرای مولوی می‌نشینند.

بهروز غریب‌پور در حال حاضر اپرای عروسکی «مولوی» را در بخش میهمان بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌کند.
منبع: 
مهر
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 بهمن 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اپرای «مولوی» بر مزار مولانا انجام خواهد شد | موسیقی ما