برنامه یاد بعضی نفرات
 
موزه‌ی صبا هم‌چنان در انتظار باديدکننده است
بعد از هفت سال؛
موزه‌ی صبا هم‌چنان در انتظار باديدکننده است
موزه‌ی «صبا» كه مردادماه امسال بعد از 7 سال تعطیلی آغاز به كار كرد انتظار بازدید موسیقی دوستان را می‌كشد.

بعد از فوت ابوالحسن خان صبا منزل این هنرمند با تمام وسایل و سازهای استاد به وزارت و فرهنگ وقت اهدا و از سال 1353 به شكل موزه درآمد و در 1371 به عنوان میراث ملی ثبت شد. موزه‌ی صبا سال 1381 به منظور مرمت تعطیل شد اما پروژه بازسازی متوقف و از سال 1386 دوباره آغاز شد.
این موزه 12 مرداد 1388 بعد از 7 سال تعطیلی فعالیت‌های خود را از سر گرفت اما متاسفانه به دلیل واقع شدن در یك منطقه تجاری از چشم مخاطبان دور مانده است.
حمیدرضا شبابی مدیر موزه صبا دراين‌باره گفت: در این مدت بیشتر بازدیدكننده داشتیم و هم اكنون نیز تمام تلاش‌مان بر این است كه جذب بازدیدكننده داشته باشیم.
او ادامه داد: متاسفانه در كلان شهر تهران آدرس‌دهی مناسبی برای مكان‌های دیدنی از جمله موزه‌ها وجود ندارد و مردم از مكان آن‌ها اطلاع درستی ندارند هم‌چنین اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت این مراكز نیز به خوبی انجام نمی‌شود چرا كه از زمانی كه موزه صبا گشایش یافته خیلی از مردم حتی از آغاز به كار آن خبر ندارند و این نشان می‌دهد ما باید در این زمینه خیلی بیشتر كار كنیم.
مدیر موزه صبا در خصوص تبلیغات شهری برای موزه صبا افزود: ما امكانات تبلیغی نداریم و باید تمامی این اقدامات از سازمان‌های دیگر و مجلات و روزنامه‌ها انجام شود.

موزه‌ها به ایستگاه‌های مترو بروند
از زمانی كه مترو در تهران به راه افتاد بسیاری از تبلیغات شهری جای جدیدی برای خود یافتند. به‌طوری كه بسیاری از اقلام مورد نیاز مردم در این مكان تبلیغ و به فروش می‌رسد اما شاید تنها چیزی كه از این مكان به دور است،هنر و به خصوص موسیقی است و این در حالی است كه می‌شود از این طریق مردم را به‌سوی بسیاری از مراكز تاریخی و موزه‌ها سوق داد.
شبابی در این خصوص و برای هدایت مردم به سوی موزه صبا گفت: من پیشنهاد كردم در تمام ایستگاه‌های مترو تابلوهای كوچكی نصب كنیم كه مردمی كه از مترو بیرون می‌آیند بدانند تا شعاع 1000 متری این ایستگاه چند موزه وجود دارد به عنوان مثال از ایستگاه بهارستان تا شعاع 1500 متری بیش از 6-7 موزه از جمله موزه صبا، موزه هنر ملی ، موزه نقاشی پشت شیشه و ...وجود دارد .
او ادامه داد: متأسفانه همه این موزه ها و به نوعی تهران قدیم در منطقه 12 متمركز شده كه تناقض عجیبی دارد چرا كه این منطقه به شدت تجاری است و شاید مردم هنردوست كمتر در این منطقه رفت و آمد داشته باشند بر این اساس باید یك سیستم مدیریت آدرس‌دهی و هدایتگر گردشگر و محققین به صورت مجازی و سخت افزاری تهران وجود داشته باشد.

موزه صبا و تمامی موزه‌های منطقه 12 فعال‌تر می‌شوند
مدیر موزه صبا در خصوص فعالتر شدن این موزه بیان داشت: سال گذشته شهرداری تهران تور رایگان برای بازدید از مكانهای تاریخی و دیدنی گذاشته بود كه امسال هم قرار است این اتفاق بهتر صورت گیرد كه البته ما در این زمینه همكاریهایی را با آنها خواهیم داشت.همچنین ما با مدیرت بافت تاریخی تهران جلساتی را برگزار كرده‌ایم كه به این واسطه بتوانیم طرح‌های جدیدی را برای گردشگری موزه انجام دهیم.

سایت موزه صبا راه‌اندازی می‌شود
شبابی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌های موزه گفت: تا كنون بسیاری از دانشجویان پروژه‌های خود را در موزه گذراند‌ه‌اند و چند كار تحقیقاتی نیز انجام شده است اما ما در صدد برگزاری برنامه های وسیع‌تری هستیم.
او ادامه داد: یكی از برنامه‌های ما تاسیس و راه اندازی سایتی برای موزه است كه دوستداران صبا و مكتب صبا بتوانند از راه دور نیز با این مركز ارتباط برقرار كنند. من هم اكنون در حال گرفتن مجوز این سایت هستم.
شبابی در خاتمه خاطر نشان كرد: در حال حاضر همه تمركز ما، هدایت بازدیدكننده‌ها به موزه صباست.
منبع: 
فارس
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 آبان 1388 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موزه‌ی صبا هم‌چنان در انتظار باديدکننده است | موسیقی ما