برنامه یاد بعضی نفرات
 
برای پويايی موسيقی از همه كمك می‌خواهيم
مدير كل دفتر موسيقی:
برای پويايی موسيقی از همه كمك می‌خواهيم
موسیقی ما - دوران دفاع مقدس برگی زرین از تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی است. دورانی كه مجد و عظمت ملتی بزرگ را به رخ جهانیان كشید و سرافرازی و همبستگی ملی را به ارمغان آورد.
محمد علی خبری؛ مدیركل دفتر موسیقی در پیامی به نخستین جشنواره ملی موسیقی مقاومت آورده است: این همبستگی ملی تمامی گروههای كشور را در بر گرفت و پیر و جوان و زن و مرد را در دفاع از سرزمین و آرمانشان به وجد آورد. این دفاع بزرگ با اعتقادات و باورهای دینی‌شان آمیخته شد و سرانجام سرود پیروزی در سراسر ایران طنین‌انداز شد.
در ادامه پیام خبری آمده است: جشنواره موسیقی مقاومت كه عنوان به یادماندنی با نوای كاروان را بر پیشانی خود دارد با هدف پاسداشت دلاور مردی‌های مردان و پشتیبانی‌های بی‌شائبه شیرزنان این ملت بزرگ برگزار می‌شود. گرامیداشت كسانی كه بی‌هیچ منتی و با فروتنی تمام، در برابر تجاوز دشمن دفاع و مقاومت كردند و ذهن پریشان دشمنان این مرز و بوم را پریشان‌تر كردند تا هوس و فكر خام تجاوز به ایران از سر و ذهن بدخواهان به در رود.
جشنواره ملی موسیقی مقاومت فرصتی است تا آثار پدید امده در دوران دفاع مقدس و پس از آن تقدیم ملت بزرگوار ایران اسلامی گردد. دورانی كه سرشار از ایده‌ها و موضوع‌های زیبا، بیاد ماندنی و پرمفهوم و فضایی گسترده برای آهنگسازان و ترانه سرایان و شاعران ایرانی است.
مدیر كل دفتر موسیقی در ادامه این پیام نوشته است: بسیاری از هنرمندان موسیقی و شعر از این فرصت بزرگ بهره بردند و آثاری به یاد ماندنی از خود به یادگار گذاشتند. اكنون این آثار ماندگار در دسترس مردم قرار گرفته است و با شنیدن آن، خاطرات دوران دفاع مقدس در ذهن‌ها مرور می‌شود. تا رشادت ها و پایمردی‌های رزمندگان اسلام را به یاد آورده و احساس شور و شعف و غرور ملی را برانگیزاند.
در این پیام نوشته شده است: نخستین جشنواره موسیقی مقاومت به افق‌های دورتر و ژرف‌تر نظر دارد تا آثار كمی و كیفی بیشتری در این زمینه به منصه ظهور برسد. فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی ما همواره همچون چشمه‌ای جوشان و زلال مشحون از معرفت و عشق به معشوق حقیقی است و موسیقی این سرزمین نیز از سفره گسترده این معرفت بهره‌مند شده است. این نقطه آغاز است و بدیهی است كه باید چشم‌انداز وسیع‌تر و بلندتری را در نظر گرفت تا موسیقی دفاع مقدس در مسیر پیشرفت و تعالی گام‌های مستحكم‌تری بردارد. چنین هدفی متحقق نخواهد شد مگر با همت و عزم بلند تمامی هنرمندان، استادان موسیقی و شعر كشور. سیاستهای فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به ویژه دفتر موسیقی معاونت هنری ایجاب می‌كند كه با قدرت و قوت فراوان زمینه‌های بسط و گسترش هنر متعهد و انقلابی را ترویج نماید و در این میان هنر موسیقی می‌تواند پیشگام این حركت بنیادین و مهم باشد. از این رو از روح بلند امام شهیدان و خیرخواهی تمامی ایثارگران دفاع مقدس مدد می‌جوئیم تا در این راه ثابت قدم بمانیم و وظیفة انسانی، ایمانی و ملی خود را به بهترین وجه به سرانجام برسانیم.
منبع: 
تاریخ انتشار : جمعه 23 مرداد 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود برای پويايی موسيقی از همه كمك می‌خواهيم | موسیقی ما