برنامه یاد بعضی نفرات
 
یکشنبه 2 خرداد 1400 - 00:02

برسیم به ترجیع بند
بنظر من که کلا ترجیع بند بیجونیه .. آن خاصی هم نداره
از این که بگذریم
دنیارو که بی تو من اینجوری نمیخوام
هر جا حرف تو باشه منم کوتاه نمیام...
نمیخوام بحث کنم که ما چقدر کم تو ترانه هامون به اینکه چه تاثیری میتونه ترانه هامون رو مخاطب تینیج داشته باشه فکر میکنیم و چقدر همین عاشقی رو درست یادش میدیم ... مثلا اینکه چرا آدم باید دنیارو بدون معشوقش نخواد ... البته قطعا منظور عشق بین دختر و پسر هست و حس میشه و نه مثلا عشق بین والدین و فرزند
از این حرفا بگذریم خب حالا میگه دنیارو بی تو نمیخوام
هر جا حرف تو باشه من کوتاه نمیام
بگذریم از اینکه کوتاه نمیام و مخصوصا کلمه نمیام خیلی ملودیک نشده و انگار به زور دارید میکشیدش
اصلا این تیکه ربطش به تیکه قبل مشخص نیست
یعنی چی هر جا حرف تو باشه منم کوتاه نمیام یعنی چیکار میکنی ...
حالا میرسیم به بدترین بیت این ترانه
شبایی که نیستی بهونتو میگیرم ... تقاص این روزارو دارم تنهایی میدم
بازم ربط به این مصرع نه باخودشون خیلی مشخصه نه با بیت های قبلی
از اینکه بگذریم ایراد قافیه اساسی داره آخه گیرم با میدم هم قافیه ست ؟
قطعا من هم میفهمم که در موزیک پاپ گاهی میشه به قافبه ها به چشم اغماض نگاه کرد اگر اگر اگر بهترین کارکرد رو داشته باشن نه اینکه هیچ کمکی نکنن ...
مثلا میشد بگین
شبایی رو که نیستی خوبه میای به خوابم
اما روزا نبودت بدجور میده عذابم
البته فقط بعنوان مثال گفتم که با حداقل کار میشه کمی ترانه رو بهتر کرد ..
خب میرسیم به بیت بعدی
میشه گفت شکیل ترین بیت این ترانه ست و همین کورسوی امید باعث میشه آدم آهنگ رو تا این ورس تحمل کنه
چنتا شب بیدار نشستی تا طلوع
طلوع کلمه ایه که به ترانه شخصیت داده باکلاسه خوبه
چنتا دلشوره رو حس کردی برام
اینم خوبه
از ته دل آرزو کردی که من
(ناخودآگاه )به تولدت بیام
اینجا خراب شد
ناخوداگاه شاید اولین چیزی بوده که ذهن شاعر رسیده
من نوعی هم میفهمم که منظورش چیه اما کلمه ای که دقیق و درست باشه نیست
بهتر بود مثلا میگفت
(اتفاقی) به تولدت بیام
به همین راحتی
دو بیت آخر هم بد نیست ادامه صحبت ها هست و نکته خاصی نداره ...
اما آقای لهراسبی من فقط یه نکته دارم
همه این ها نه گفتم بابت اینکه بخوام اختصاصا به این آهنگ ایراد بگیرم نه بگم بااین ترانه سرا یا هرترانه سرای جوون یا پیشکسوتا یا معروفا کار نکنین (گاهی وقتا ترانه های معروفا ضعیفتر میشه و نمیشه حکم صادر کرد کی خوبه کی بد و فقط اسم طرف میشه یه هاله براش که نشه بهش انتقاد کرد) بهرحال نمیگم با کی کار کنید با کی کار نکنید فقط خواهش میکنم برای خودتون و اینکه زحماتتون دیده بشه ترانه هاتون رو ادیت کنید اسمم رو هم ننوشتم که فکر کنید من علاقه دارم به انجام این کار
فقط میگم خواهشا برای هر ترانه تو هر ژانری انجام بدید این ادیت رو
از آخرین ترانه هایی که ازتون که بنظرم بی ایراد بوده حواسم بهت هست و ضربان
تو کارهای اخیرتون با اغماض طرف تو بودم
البته باز هم حکم تاییدی به همه ترانه هایی که که از این ترانه سراهاها خوندید نیست
مصال ترانه حواسم بهت هست فوق العادس
اما ترانه عشقه حدیت دهقان افتضاحه و ترانه قول میدم مهرزاد امیرخانی پر از ایراد
یا خیلی کارهای دیگه که نسبتا شکست خوردن
حتی اگه نخواین بپذیرید
از سایت موسیقی ما تقاضا دارم بدلیل ارتباط بین پیام ها به ترتیب منتشر کنه ... ممنون

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما