برنامه یاد بعضی نفرات
 
چهارشنبه 16 مهر 1393 - 15:51

یه تبریک خشک و خالی خیلی برای این آلبوم کمه...
تو دوران قحطی و کمیابی آلبوم خوب با ایده های نو،این آلبوم شاه ماهی بود...به احترام محسن چاوشی باید کلاه از سر برداشت و ایستاد و دست زد...البته با این سواد معلول موسیقیایی،خودم رو در حد نقد این آلبوم نمیبینم،فقط نظر شخصیم رو میگم...
1-عنصری به نام امیر جمالفرد.و انگشت های نوازنده ای به نام میثم مروستی و ثانیه 1:42 تا 1:57 که در عین ناباوری ویلون وارد کار میشه.از شروع کار و حس وکال محسن چاوشی که بگذریم،تازه میرسیم به یک تنظیم داب استپ خلاقانه.شخصا فکر نمیکردم امیرجمالفرد این توانایی تلفیق ویلون و سینتی سایزر در این سطح رو داشته باشه...آپلیفتر های مقطعی و پیانویی که نت های زینت و ریز خوبی میزد.از همه ی اینها که میگذریم،تازه به روزبه خان بمانی میرسیم.خداکنه این ایده های نو وخاص همیشگی باشه.10/10
2-اینکه محسن چاوشی به این سطح تنظیم و فضاسازی رسیده،نکته ی مهمیه.چه پدها و زیرصداهای عجیب و غریبی داره این ترک.از ملودی وحشتناک و عجیب آهنگ که چیزی نمیگم.گیتار الکتریک که در حد توصیف نیست و صدای محسن هم که باورنکردنی.چه شعر فوق العاده ای داره این ترک.این کار یکی از فنی ترین تنظیم های آلبومه و از لحاظ نوازندگی فوق العاده.روزبه جان،همینطوری خوب و قوی بمان!10/10
3-جز،طبیعتا برای یه استراحت به نورون های مغزی ترک 3آلبوم شد.یه نفس راحت میشه با این ترک کشید!تغییر فضا برای یه استراحت و یه حس متفاوت.نکته ای که خیلی جالبه بیس نویسی ساده این آهنگه که فوق العاده دلنشین شده.همیشه هم پیچیدگی زیبایی نمیاره.این ترک کاملا هدفمند بود.شعر خوب حسین صفا(من بی تو اصلا نیستم!)،ملودی یه گوشه های فانک داره و جنبه ی فان!تنظیم هم جالب بود.ساز بندی های خوبی داشت این ترک.10/10...
4-چه شعر عجیب و غریبی!میخواستم درباره میکس و مستر آخر حرفام بگم اما این ترک میکس فوق العاده ای داره.فضاسازی های عالی و صدای جالب.شاید یکی دوجا لحن محسن چاوشی تو ذوقم خورد اما به هرحال تنفگ،سرپر بود و من دوست ندارم مثل محسن چاوشی آخرین گوزنی باشم که گلوله میخوره!8/10
5-اگر کسی امیرجمالفرد رو دید اسم این بانک صدای کر و ویسپر رو ازش بپرسه لطفا!به صداهای کمپانی best service میخوره،به خصوص بانک shevanai.ترک سنگینی به حساب میاد.از پایه یعنی شعر این کار قراره مخاطب خاص داشته باشه،ملودی میاد کار رو سنگینتر میکنه و تنظیم شما رو تو یه فضا حبس میکنه تا سرگیجه بگیره مخاطب.یا امیرجمالفرد خیلی پیشرفت کرده یا من درست کاراشو گوش نداده بودم.در هرحال ترکی نیست که بشه درباره اش توضیح داد،به قول خود محسن چاوشی این ترک خودش،خودشو توضیح میده و نمیشه چیز زیادی درباره اش گفت.حالا یه نفر خواب منو تعبیر کنه.10/10...
6-نوازنده ها ترک رو حرکت میدن،به آهنگ شخصیت میدن و خواننده میاد و کار رو تکمیل میکنه.گیتار الکتریک حس این رو داره که یه نفر هی بهت میزنه که بیدار شو،چشاتو باز کن.حسین صفا و دو تا دست بسته.گیتار الکتریک زیر صدای چاوشی در قسمت کراس کار،و دیگر سکوت!ترک حسی و قوی...10/10...
7-برای من هم یه کم گلاب بیارید!هومن نامداری و لهجه ی شبه یونانی نوازندگیش.حسین صفا و شعر کما فی السابق دوری!محسن چاوشی بازهم یه وقفه ایجاد میکنه تو روند آلبوم.مثل کاری که با آهنگ "جز"میخواست انجام بده.کمی اکتیوتر،کمی متفاوت تر.این ترک رو خیلی دوست دارم.10/10...
8-کمد پر از لباس توست.اینکه میتونست این ترک،آخرین ترک آلبوم باشه و نشد خیلی خوبه.یعنی محسن چاوشی با ترک های 7و 8 کمی مخاطب رو دور میکنه از فضای سنگین و محزون آهنگاش،تا بتونه تاثیرگذاری یوسف و وصیت رو چند برابر کنه و آلبومی که غمگین شروع شده رو غمگین تموم کنه."برام مهم نیست که دیگه صدای قلبم چی میگه"...تنظیم غمگین و نسبتا ایستا با حس و حال مینور نسبی.و بازهم گیتار الکتریک و گیتار الکتریک و گیتار الکتریک...10/10...
9-چقدر از گیتار اسپانیش این کار میترسیدم!و ایضا از کوشان حداد.با پرکار شدنش این روزها بدجوری رو به تکرار گذاشته.اما یوسف کار یک کوشان چاوشی بود.کار کوشان قطار و نه کوشان 6و8های این روزا.مثل خواب این ترک هم کُر های زیبایی داره.اینترو آروم و آرامش بخش.استرینگ هایی آروم.چه صدای عجیبی میاد ثانیه47.این ریزه کاری ها یعنی کوشان."یوسف اگه برادر داشت کی توی چاه می افتاد؟!".چه شعر خوبی داره.خود شعر یه هارمونی و فضاسازی داره.سمپل های درام و نت های ریز و زیر!میکس اسنیر این ترک چقدر خوب بود.یوسف رو باید تجسم کرد،با گوش کردنش چیزی نمیشه فهمید...آفرین محسن10/10...
10-شروع این آهنگ شما رو میذارم تو جنگ "تروی"...قشنگ دعوا داره با مخاطب!و برعکس،محسن چاوشی لحن خواهش مدارانه ای داره.چه تضاد عجیب و غریبی!چه فضاسازی ترسناکی.شعر رو قبلا خونده بودم،واقعا عالی بود.بیایید به زیرصداهای این آهنگ احترام بگذاریم!!!چقدر آروم و شمرده شمرده ملودی میره جلو...نکته ی بسیار مثبتی بود...بالا روندگی مقطعی ملودی،استرینگ های کوتاه..."کدام قله کدام اوج؟!"...عالی بود...مرسی محسن و حسین صفای عزیز...10/10...
در آخر یه چیزی رو بدون تعصب بگم.این آهنگ قله ی فعلی موزیک ایرانه.مگر اینکه از بزرگان موسیقی ما که اسم نمیبرم کسی بیاد و خودش قله سازی کنه و یا خود محسن در آلبوم آینده این کار رو انجام بده.
یه نکته دیگه،امید.ج همه جا شنیده میشه،و بیشترین صدایی که میشنویم معمولا از ایشون یا هم سبک های ایشونه.پس لطفا نگید چرا تو ماشین ها صدای محسن نمیاد.شخصا ترجیح میدم سرم رو بذارم یه جایی چشمامو ببندم و این آلبوم رو گوش کنم چون اصلا این آلبوم برای احساس کاذب و ولوم دادن تو خیابون نیست که اگر بود محسن چاوشی نمیشد آقای خاص.طرفدار هرکسی که هستید میتونید انتقاد کنید اما با منطق و دلیل.مرد و مردونه!این آلبوم عملا بهترین آلبوم چند سال اخیره از همه لحاظ.میکس و مستر این آلبوم به تنهایی برای یک آلبوم فراموش نشدنی کافیه،چه برسه به شعر و ملودی و تنظیم های آلبوم.
احسنت به محسن چاوشی و گروهش...
شرمنده که طولانی شد...

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما