برنامه یاد بعضی نفرات
 
وزیر فرهنگ از «سوگ شفق» دیدار کرد
محمدمهدی اسماعیلی: بسترهای لازم را برای حمایت از هنرمندان آیینی فراهم می‌کنیم
موسیقی ما- محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه تماشای موسیقی آیینی «سوگ شفق» در مرکز همایش‌های برج میلاد به تولید محتوای بیشتر در زمینه آثار آیینی از سوی هنرمندان و حمایت تاکید کرد و این خبر را داد که معاونت امور هنری برنامه ویژه‌ای در این حوزه دارد و بسترهای لازم را در حمایت از کار هنرمندان فراهم می‌کنیم. او هم‌چنین به این موضوع اشاره کرد که «سوگ شفق» کار بسیار فاخر و ارزشمندی است که اجرا شد و در این برنامه، ارکستر بسیار هماهنگ و در سطح بسیار عالی ظاهر شد.
 
وی گفت: خوانندگان نیز اجرای بسیار خوبی به تماشا گذاشتند. انتخاب اشعار نیز فوق العاده و هوشمندانه بود و این نگاه برگرفته از ایده آهنگساز اثر بوده است که توانسته اشعار قدیمی را در کنار اشعار جدید قرار بدهد و این تلفیق موجب شده اثر موسیقایی بسیار بدیع و کم نظیری شکل بگیرد. بر این اساس اجرای «سوگ شفق» بیانگر نویدی تازه در این حوزه است و با حضور این چهره‌های تحول آفرین، اتفاقات مبارکی در حوزه موسیقی شاهد خواهیم بود.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: مجموعه «سوگ شفق» به مناسبت اربعین حسینی بوده است و بیانگر همراهی جامعه موسیقایی کشورمان با تحولات جامعه و نبض فرهنگی جامعه و عمق ایمانی دینی جامعه است.
در مراسم اربعین امسال حدود ۷۰ درصد مردم، مشتاق زیارت اربعین بودند. بنابراین وقتی اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران، عزادار حادثه کربلا و مصیبت عاشورا هستند، همراهی جامعه هنری با این تراز بالا، بسیار جای امیدواری دارد.
 
اسماعیلی با تقدیر از دست اندرکاران اجرای برنامه موسیقایی «سوگ شفق» درباره هدف از تولید و محتوای بیشتر در زمینه آثار آیینی از سوی هنرمندان و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: به معاونت امور هنری تاکید کردیم برنامه ویژه‌ای برای تقویت این موضوع در نظر بگیرند. اهالی هنر بخش مهمی از جامعه تاثیرگذار ما هستند و در تولید کارهای متناسب با ایام مختلف خوش ذوق عمل می‌کنند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما نیز باید بسترهای لازم را در حمایت از کار این هنرمندان فراهم کنیم و قطعا با این دیدگاه اتفاق مبارکی رخ خواهد داد. امسال، سال بی‌نظیری در حوزه هنرهای آیینی بود که پشت سر گذاشتیم. در همین ایام برنامه‌های مختلف موسیقایی در تالار وحدت، تالار رودکی و مجموعه برج میلاد با اجرای سبک‌های مختلفی از موسیقی آیینی برگزار شد و این نشان از شور، عشق و علاقه هنرمندان عزیز ما نسبت به مسائل مذهبی است. در حوزه شادیانه‌ها و آیین‌های سور و شادی باید آثاری تولید شود و یکی از برنامه‌های مهم با همین نگاه و در این زمینه تقویت موسیقی مقامی و محلی است.
 
ویژه برنامه موسیقایی «سوگ شفق» به مناسبت اربعین حسینی به تهیه‌کنندگی انجمن موسیقی ایران و با مشارکت برج میلاد به مدت سه شب (۱۶ ،۱۷ و ۱۹ شهریور) در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.
 
«سوگ شفق» حماسه کربلا را در پنج پرده؛ پرده اول؛ تقابل خیر و شر، پرده دوم؛ صبح عاشورا، پرده سوم؛ بازگشت جناب حُر، پرده چهارم؛ شهادت حضرت عباس(ع) و پرده پنجم؛ شهادت امام حسین (ع) روایت کرد.
 
این برنامه آیینی با همراهی ارکستر متشکل از نوازندگان به رهبری عرفان وکیلی و خوانندگان کُر به رهبری سرژیک میرزائیان با خوانندگی مجتبی عسگری (امام حسین (ع))، هادی فیض‌آبادی (حضرت عباس(ع))، سیدمحسن حسینی (جناب حُر)، امیرحسین سمیعی (عمربن سعد)، محمدرضا صفی (شمر) و ستار روزبه (ابلیس) به آهنگسازی میلاد آقایی اجرا شد.
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهریور 1402 - 14:35

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محمدمهدی اسماعیلی: بسترهای لازم را برای حمایت از هنرمندان آیینی فراهم می‌کنیم | موسیقی ما