برنامه یاد بعضی نفرات
 
به قلم سیاوش کامکار، مهیار طریحی و مصطفی مومنیان
کتاب «رقص مضراب» شاملِ 22 قطعه برای شیوه‌ی سنتورنوازی معاصر منتشر شد
موسیقی ما- به تازگی کتاب «رقص مضراب» شاملِ 22 قطعه برای سنتورنوازی معاصر با قلم سیاوش کامکار، مهیار طریحی و مصطفی مومنیان توسط انتشارات هستان منتشر شده است.

کتابی که خالقانش درباره‌ی آن می‌گویند: «حس زیبای یادگیری و یاددادنِ هم‌زمان، انگیزه‌ی اصلی انتشار این کتاب است. از روزی که با افتخار در محضرِ استاد اردوان کامکار شاگردی کردیم و شیوه‌ی سنتورنوازی معاصر را آموختیم بیش از یک دهه می‌گذرد. از آن زمان تا به امروز اشتیاقِ آموزش آنچه فرا گرفته‌ایم در وجود ما جای گرفته و آموزش بخشی جدایی ناپذیر از فعالیت‌های حرفه‌ای ما شده ست. پس از گذراندنِ فراز و فرودهای فراوان و همدلی‌هایی که در دوره‌ی آموزش پدید آمد، همچنین اجرای کنسرت‌های تریو برای سنتور و همکاری در مستر کلاس‌های استاد کامکار، بر آن شدیم تا از آنچه اندوحته بودیم، بهره گیریم و در کنسرت‌های مختلف قطعات یکدیگر را اجرا کنیم و پس از هر اجرا، پیشنهادها و انتقادات درباره‌ی آن قطعات را با همراهی یکدیگر بررسی کنیم. این کار در فضایی دوستانه از یک‌سو و سخت‌گیری‌ها و نکته‌سنجی‌های استادمان، از سوی دیگر انجام می‌پذیرفت. هم‌زمانی این دو حس و فضا، تجربه‌ای بی‌مانند برای ما رقم زد تا علاوه بر به‌کارگیریِ نقدهای سازنده و تمیز نهادن بین سره و ناسره، با سلیقه‌ی آهنگ‌سازی یکدیگر بیش‌تر آشنا شویم. حاصلِ آن تجربه‌ی دل‌چسب، که به دست آوردنِ آن به هیچ‌روی آسان نبود – این مجموعه قطعات از سه آهنگ‌ساز به شیوه‌ی سنتورنوازی معاصر است.»

نویسندگانِ این اثر تلاش کرده‌اند تا این کتاب برای علاقه‌مندانِ شیوه‌ی سنتورنوازی معاصر که تا به حال فقط کتاب استاد اردوان کامکار را در اختیار داشته‌اند، به عنوانِ یک منبع درنظر گرفته شود و در اشاعه‌ی این شیوه قدم بردارند. در این میان نویسندگان این نکته را لحاظ کرده‌اند که ضرورتی ندارد تا آثار به ترتیب اجرا شوند و این قطعات بر اساس دشواری در اجرا و نکاتِ تکنیکی‌ای که خاصِ این شیوه است مرتب نشده‌اند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 آذر 1399 - 12:46

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کتاب «رقص مضراب» شاملِ 22 قطعه برای شیوه‌ی سنتورنوازی معاصر منتشر شد | موسیقی ما