برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور جمعی از شاگردانِ خسروی آواز ایران پرتره‌ی استاد شجریان رونمایی شد
مدیرکارگاه آوازی استاد شجریان: هیچ‌کدام از شاگردان، شبیه استاد و شبیه یکدیگر نخوانده‌اند
موسیقی ما- هم‌زمان با اول مهر و با حضور جمعی از شاگردانِ خسروی آواز ایران، آیین رونمایی پرده‌ی نقاشی پرتره‌ی استاد شجریان برگزار شد. در این مراسم «ایلیا محمدی‌نیا» مدیر کارگاه تخصصی آواز استاد شجریان در آیین تولد 80 سالگی این هنرمند و آیین رونمایی از پرده‌ی بزرگ نقاشی پرتره استاد شجریان گفت: «من سال‌ها شاهد تلاش‌های تعدادی از شاگردان کارگاه آواز در بسط و ارتقای آواز اصیل آنگونه که مد نظر و جان کلام استاد شجریان در کارگاه بود، هستم و این نوید را می‌دهم به‌رغم تمامی جار و جنجال‌ها و هیاهوهای تبلیغاتی بعضا برخی شما شاهد صداهای تازه ای از دل کارگاه آواز استاد شجریان خواهید بود.»

محمدی‌نیا با اشاره به اجرای شاگردان حاضر در آیین تولد استاد شجریان گفت: «هیچ‌کدام از شاگردان شبیه استاد و شبیه یکدیگر نخوانده‌اند.»

در ادامه‌ی این برنامه از پرده پرتره استاد رونمایی شد و «حسین اسماعیلی» خالق اثر در توضیحاتی پیرامونِ آن گفت: «از سال‌های دور با آوازهای آقای شجریان زندگی می‌کردم و بسیاری از آثارم متاثر از آوازهای ایشان شکل گرفت. در خلق این پرده هم تلاش کردم ادای دینی نسبت به تمام کارهایی که استاد با آوازشان برایمان و جهان ما خلق کردند، داشته باشم.»‌

محمدی نیا در تشریح پرده نقاشی پرتره استاد شجریان اضافه کرد: «هنرمند در این اثر تلاش کرد صرفا پرتره استاد را به تصویر نکشد آنچه  که ارزش این اثر را بالا می برد زاویه دید هنرمند اثر به سال‌ها حضور پررنگ شجریان در عرصه موسیقی اصیل ایرانی است. به همین جهت رنگِ غالب پرده را آبی فیروزه‌ای انتخاب کرد که رنگ اصیل ایرانی است و در جهان با نام (persian blue color) می شناسند. در انتخاب موتیف‌ها هم تلاش کرد در سه بخش گذشته و حال و آینده نشان دهد که چگونه در زمان حال در روزگار زیست استاد شجریان، موتیف‌ها جان تازه‌ای گرفته‌اند و گویی حیاتی دوباره یافته‌اند. هر چه از مدار صورت استاد دورتر می‌شویم، موتیف‌ها کم رنگ‌تر می شود تا شاید کسی نه همانند شجریان که همانند خود بیاید و این غبارها را از موتیف‌ها که همان موسیقی و آواز اصیل هستند، پاک کند.»

بنابر گفته محمدی نیا این پرده نقاشی قرار است از طرف خانواده استاد شجریان با همکاری خانه موسیقی در معرض فروش قرار گرفته و عوایدش صرف کمک به هنرمندان نیازمند عرصه موسیقی شود.

 اجرای آواز توسط شاگردان نسل دوم کارگاه استاد همچون وحید تاج، غلامرضا رضایی، علی خدایی، رضا طیبی، مهدی امامی، پارسا حسن دخت،مهران زمانی یکتا و علی رضا وکیلی‌منش از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
در ادامه مدیر کارگاه آواز استاد شجریان خبر از  برپایی نمایشگاهی از نقاشی‌های آبرنگ پرتره استاد و همچنین برپایی نمایشگاهی از عکس های پرتره استاد برای نخستین بار خبر داد که به مناسبت 80 امین سالگرد تولد استاد شجریان برپا خواهد شد.

این مراسم همزملان با هشتادمین سالگرد تولد استاد شجریان در روز شنبه اول مهر در دفتر گروه هنری اسماعیلی برگزار شد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 مهر 1399 - 14:16

دیدگاه‌ها

دوشنبه 14 مهر 1399 - 18:29

خخخخخخخ

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مدیرکارگاه آوازی استاد شجریان: هیچ‌کدام از شاگردان، شبیه استاد و شبیه یکدیگر نخوانده‌اند | موسیقی ما