.
تیغ و ابریشم - ملودی های آقای رئیس (8)
نگاهی به فعالیت های موسیقایی مسعود کیمایی کارگردان نامدار سینمای ایران
plays 88840
موسیقی ما- «مسعود کیمیایی» تیغ و ابریشم را در سالِ 1364 ساخت. موسیقی این اثر را مرحوم «گیتی پاشایی» ساخت و «ناصر چشم‌آذر» کار تنظیم آن را برعهده گرفت. «آندره آرزومانیان» نیز در این اثر همراهی‌کننده‌‌ی پاشایی بود.

زنده‌یاد «پاشایی» در موسیقی این اثر از فضای موسیقی الکترونیک بهره برد و همین امر سبب شد تا به فضاسازی‌های فیلم کمک کنند. هر کجا که فیلم به قاچاقچیان بازمی‌گردد، موسیقی ناگهان با دلهره به یادمان می‌آورد که با چه جمع شومی روبه‌رو هستیم.

در این فیلم «آندره آرزومانیان»‌ و «ناصر چشم‌آذر» با گیتی پاشایی همکاری داشتند. مسعود کیمیایی سال‌ها بعد درباره‌ی آندره آرزومانیان گفته است: «در فیلم «تیغ و ابریشم» و فیلم‌های دیگری که در اوایل انقلاب ساختم بسیار به «آندره» نزدیک شدم و بدون شک او یکی از بهترین نوازندگان پیانو بود که همیشه در ملودی تاثیر خود را می‌گذاشت و قطعه را برجسته می‌کرد. «آندره» از جمله هنرمندانی بود که در کار خود سبک و سیاق خاصی داشت و بسیار هم زحمت کشیده بود. با وجود اینکه «آندره» یک نوازنده موسیقی پاپ بود و مهارت موسیقی پاپ را داشت، اما در نواختن ملودی‌های ایرانی نیز تاثیرات بسیار خوبی گذاشت و نوازنده بسیار باتکنیک ملودی‌های ایرانی بود و همیشه جای او در پشت پیانو در استودیوی «پاپ» خالی است.»


افزودن یک دیدگاه جدید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
2 + 17 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




دانلود ویدیو تیغ و ابریشم - ملودی های آقای رئیس (8) از سایت موسیقی ما | موسیقی ما