برنامه یاد بعضی نفرات
 
در آلبوم «درا» به آهنگسازی مسعود موسوی و آواز شهریار کریمی
​روایتی موسیقایی و متفاوت از ایل بویر احمدی منتشر شد
موسیقی ما- آلبوم «دِرا» (به معنای زنگوله یا زنگِ بزرگ) به آهنگسازی مسعود موسوی و آواز شهریار کریمی منتشر شد. این آلبوم شامل قطعات فولکلور بویر احمدی است. 

«درا» در قالب ۸ قطعه به عناوین «آواز تا کی بنالم»، «همنفس»، «آواز طول چپ»، «رنگی درا»، «آواز روزگار»، «درک بی بارون»، «اواز شاهین» و «عزیز نازلی» چیدمان یافته که سروده‌های آن از شاعران معاصر، غلام محمد ملک زاده، سهراب انصاری، حسن بهرامی و خداکرم خانی گلچین شده‌اند.

سامان جعفری خواه (نی)، بهادر بیضایی (سنتور)، پژمان سیدی (دف، تمبک)، مسعود موسوی (تار، بم تار، سه تار، کمانچه، ویولون و آکاردئون) در نوازندگی قطعات این آلبوم هنرنمایی کرده‌اند.
 
در بخشی از بروشور این اثر آمده است که: «اشعار حماسی و ترانه‌های غنایی و غم‌ناله‌های رایج در ایل بویراحمد نمایانگر تاریخ پر فراز و نشیب این ایل است. شهریار کریمی از ستارگانی است که در آسمان موسیقی این ایل به خوبی درخشیده. در این اثر که به همت ایشان و آقای موسوی پا به هستی می‌نهد، نوآوری تازه‌ای را رقم زده تا مشتاقان را از ملودی تکراری وارهانده و راه جدیدی پیش روی دوستداران موسیقی این سرزمین بگذارد.»

آلبوم محلی «دِرا» با آهنگسازی مسعود موسوی و آواز و تهیه کنندگی شهریار کریمی، روانه بازار موسیقی شده و علاقه‌مندان می‌توانند این اثر را به دو صورت دیجیتال و فیزیکی از مراکز و وبسایت های معتبر موسیقی تهیه کنند.
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 شهریور 1399 - 12:16

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ​روایتی موسیقایی و متفاوت از ایل بویر احمدی منتشر شد | موسیقی ما