برنامه یاد بعضی نفرات
 
با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی استان همدان
اولین سوگواره ملی آواها و نغمه‌های عاشورایی برگزار می‌شود
موسیقی ما- رییس انجمن موسیقی استان همدان از برگزاری اولین سوگواره‌ی ملی آواها و نغمه‌های عاشورایی با عنوان «نغمه عشق» به صورت مجازی خبر داد.

اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی استان همدان با توجه به سیاست‌گذاری‌های خود در پرداخت جدی به همه جوانب موسیقی در ایران اقدام به برگزاری اولین سوگواره ملی آواها و نغمه‌های عاشورایی با عنوان «نغمه عشق» کرده است.

«علی آقامحمدی» (رییس انجمن موسیقی استان همدان) در این خصوص گفت: «قرار بود این سوگواره سال گذشته برگزار شود، اما با شیوع بیماری کرونا و با توجه به اینکه سایر فعالیت‌های موسیقایی به صورت آنلاین برگزار می‌شود و امکان اجرایی‌شدن آن به‌صورت حقیقی وجود ندارد، تصمیم بر این شد این سوگواره نیز به صورت آنلاین در فضای مجازی برگزار شود. موضوع سوگواره واقعه عاشورا است. علاقمندان به شرکت در این سوگواره از لحاظ سازبندی و رپرتوار اجرایی محدودیتی ندارند. یعنی کلیه سازها و ژانرهای موسیقی مجاز به شرکت در این سوگواره هستند، منتها آثار ارسالی می‌بایست با موضوع سوگواره، یعنی واقعه عاشورا، مرتبط باشد.»

او درباره‌ی شاخه‌های مختلف این سوگواره توضیح داد: «تک‌نوازی و گروه‌نوازی و ارائه مقالات (بخش پژوهشی) از جمله بخش‌های مختلف این سوگواره است. موسیقی در برگزاری مراسم‌های مذهبی می‌تواند نقش پُررنگی ایفا کند، همان‌طور که نمونه‌های آن را در تعزیه نیز شاهد هستیم. متقاضیان تا 15 مهرماه برای ارسال آثار فرصت دارند. کلیه آثار در تاریخ 16 تا 21 مهرماه توسط هیئت داوران بررسی خواهد شد و آیین پایانی این سوگواره در تاریخ 23 مهرماه برگزار خواهد شد.»
 
علاقمندان جهت ارسال آثار تا 15 مهرماه سال جاری مهلت دارند و کلیۀ آثار می‌بایست به شماره واتس‌اپ 09300723137 ارسال شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به فایل فراخوان مراجعه شود.
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهریور 1399 - 12:56

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اولین سوگواره ملی آواها و نغمه‌های عاشورایی برگزار می‌شود | موسیقی ما