برنامه یاد بعضی نفرات
 
با موسیقی «محمدرضا چراغعلی» و صدای «کورش مهربان»
آلبوم «پایکوب» منتشر شد
موسیقی ما – نخستین آلبوم گروه «پایکوب» با موسیقی «محمدرضا چراغعلی» و صدای «کورش مهربان» از طریق سامانه «بیپ تونز» منتشر شد. به گزارش «موسیقی ما»، گروه تلفیقی «پایکوب» سالها است که در عرصه موسیقی آغاز به کار کرده و آثارش منتشر شده است. نخستین آلبوم گروه «پایکوب» با همین نام و در هشت قطعه در اختیار دوستداران موسیقی قرار گرفته است. پایکوب نخستین کنسرت خود را  24 و 25 آذر سال 1398 در دو سانس روی صحنه برد تا در اجرایی که «شبی برای غم کُشی» نامگذاری شده بود، دوستداران این سبک از موسیقی تجربه جدیدی در فضای کنسرت را شاهد باشند. محمدرضا چراغعلی از موزیسین­های قدیمی کشور در این آلبوم تنظیم‌کننده تمام قطعات است و اشعار بزرگانی چون عماد خراسانی، حسین منزوی و فروغی بسطامی نیز در این آلبوم استفاده شده است.

در بخشی از مقدمه درج شده در کاور این آلبوم آمده:

«هنر زیباکده‌ی روان مردمان است و موسیقی آرایشگر آن. از این رو می‌تواند زیبا رو بسازد و حال آورد و از رویی دیگر می تواند زشت رو بسازد و وبال آورد.
با گذر کاروان زمان موسیقی دچار دگرگونی‌هایی شد. گرنه از دیگر هنرها دور می‌ماند و ناچار می‌بایست خودش را به فراموش‌خانه‌ی تاریخ می‌سپارد. خوشبختانه در این کهن بوم نیز چنین گشت و ما نیز از این بازی جهانی پس نماندیم. و با سال و حال مردمانمان خو گرفته و بازآفرینی‌هایی کرده‌ایم تا فرزندان زمانه‌ی خویش باشیم. اگرچه در این راه پر چاه کسانی بنام نامی هنر بزمگاه موسیقی ایران را با رزمگاه چاله میدان اشتباه گرفته و گوش‌ها را خراش و دل‌ها را تراش داده‌اند اما جای نگرانی اندک است. زیرا بادهای کولی و آواره هیچگاه سرزمینی برای خود نخواهند داشت وعمرشان بسان آه کوتاه خواهد بود.
باری در این آلبوم (پایکوب) کوشیدیم که با پایه ای از موسیقی خودمان و مایه ای از خنیای فرنگستان از دود ناله های گسترده ی امروزی و زاری های ساختگی بپرهیزیم تا دمی از دریغی بکاهیم و آهی از سینه ای بزداییم تا شاید بتوانیم رخی از عشق بنماییم. باشد که چنین و چنان گردد.»

دوستداران موسیقی برای تهیه این آلبوم می توانند از طریق سامانه «بیپ تونز» اقدام به خریداری نسخه با کیفیت این آلبوم نمایند.
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 - 15:53

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «پایکوب» منتشر شد | موسیقی ما