برنامه یاد بعضی نفرات
 
در دومین شب از برگزاری کنسرت‌های آنلاین موسیقی نواحی
گروه‌های موسیقی نواحی کرمانشاه و لرستان در بازار بزرگ ایران به اجرای برنامه پرداختند
موسیقی ما- در ادامه‌ی اجراهای اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی محلی، گروه‌های موسیقی نواحی کرمانشاه و لرستان روز جمعه ۲۴ مرداد در دو بخش به هنرنمایی پرداختند. 

گروه موسیقی کرمانشاه، اولین گروه موسیقی محلی بود که جمعه در دومین شب از اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی محلی در بازار بزرگ ایران روی صحنه رفت.
 
 در این گروه، سید آرش شهریاری با استفاده از ساز تنبور و میلاد داول با نواختن ساز کوبه‌ای فضای گوش‌نوازی را ایجاد کردند. ساز تنبور یکی از قدیمی‌ترین سازهای زهی ایران است که خاستگاه آن به استان کرمانشاه برمی‌گردد و سه هزار سال قدمت دارد.
 
 برخلاف تنبور که یک ساز محلی و ایرانی است، ساز کوبه‌ای بندیر به عنوان ساز سنتی در آفریقای شمالی، و همچنین در مصر باستان و بین‌النهرین شناخته می‌شود. این ساز اساساً در کشورهای مراکش، الجزایر، تونس، لیبی و گاهی در مصر استفاده می‌شود.
 
در اجرای دوم شب گذشته کنسرت آنلاین موسیقی محلی، گروه موسیقی لرستان با دونوازی احسان عبدی‌پور نوازنده سُرنا و بابک پیمانی نوازنده تنبک به اجرای کنسرت پرداخت و توانست شور و اصالت را در بستری مناسب کنار یکدیگر قرار دهد.
 
سرنا قدمتی به بلندای تاریخ دارد و ساز اول قوم لر و جز کهن‌ترین سازهای ایران است. قدمت این ساز کهن که اولین نوع آن سفالی بوده به سه هزار سال قبل از میلاد باز می‌گردد.
 
ساز تمبک هم یکی از پرتکنیک‌ترین و کهن‌ترین سازهای کوبه‌ای است که دارای ریتم‌های کاملاً همگام با دستگاه‌ها و پرده‌های موسیقی است. گروه‌های موسیقی هر کجا که بخواهند ریتم‌ها را به وضوح نشان دهند از ساز تمبک استفاده می‌کنند.
 
در سومین شب، یعنی شنبه ۲۵ مرداد، علی درافشان و غلام‌رسول صوفی از هنرمندان شرق خراسان، ساعت ۲۱ به اجرای برنامه می‌پردازند و ساعت 21:45 هنرمندان خوزستانی، احمد بیت‌سیاح و سعید سیاحی، مردم را به اجرای یک موسیقی محلی مهمان خواهند کرد.
 
این مجموعه کنسرت‌ها با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری بازار بزرگ ایران برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 - 12:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه‌های موسیقی نواحی کرمانشاه و لرستان در بازار بزرگ ایران به اجرای برنامه پرداختند | موسیقی ما