برنامه یاد بعضی نفرات
 
توسط مرکز موسیقی حوزه هنری
آلبوم «به یاد دوست» با نوازندگی «درویش‌رضا منظمی» منتشر شد
موسیقی ما- آلبوم موسیقی «به یاد دوست» با نوازندگی درویش رضا منظمی (ویولون) و شهرام منظمی (تنبک) توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شد.

«سید عباس سجادی» درباره‌ی این اثر نوشته است: «صدای ساز پرویز یاحقی را که از رادیو می‌شنود، عقل از سرش می‌رباید و این جوانِ لرستانی در میان دریایی از صداهای متنوع کمانچه، مسحور آن صدا می‌شود. صدایی که در آن زمان بسیاری از اهالی موسیقی با این شیوه‌ی نوازندگی یعنی استفاده از سازِ غیرایرانی برای نغمه‌های ایرانی با آن مخالف بودند. اما دل در قالب این بایدها و نبایدها نمی‌گنجد و جدال عقل و عشق از آغاز آدمی را موجودی متمایز کرده است.

درویش‌رضای جوان به تهران می‌آید و در دیدار با نوازنده‌ی صاحب‌نام زنده‌یاد «پرویز یاحقی» عاشق‌تر و شیفته‌تر می‌شود و گام به گام با ایشان پیش می‌رود تا جایی که خود روایت می‌کند گاه دیگران در بعضی از اجراها تمایزی در این دو نوازندگی احساس نمی‌کردند و آن هم حاصل مجالست‌های فراوان و رفت‌وآمدهای صمیمانه و خانوادگی این دو بوده است و در نهایت خلوت‌گزیدگی جناب یاحقی و کوچ غم‌انگیزش...

اما آشنایی جناب «درویش‌رضا منظمی» با شخصیت تاثیرگذار دیگری به نام «محمدرضا لطفی» مسیر زندگی هنری و نوازندگی او را تغییر می‌دهد. استاد لطفی از او می‌خواهد در گروهش کمانچه بنوازد و جناب منظمی نیز می‌شود از هم‌نوازانِ گروه شیدا.

استاد «درویش‌رضا منظمی» معلم موسیقی، پژوهشگر، نوازنده و آهنگ‌ساز، سال‌ها در دانشگاه تهران به عنوان هیات علمی عمر با برکتش را صرف آموزش و پرورش استعدادهای جوان می‌کند؛ اما هنوز هم آن صدای سحرآمیز در جانش نشسته و چون لهیبی او را رها نمی‌کند.

رهاورد سال‌ها پژوهش، دل‌نوازی و آهنگ‌سازی او در قالب لوح فشرده با عنوان «به یاد دوست» منتشر شده است.  
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 مرداد 1399 - 20:22

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «به یاد دوست» با نوازندگی «درویش‌رضا منظمی» منتشر شد | موسیقی ما