برنامه یاد بعضی نفرات
 
نوازنده‌ی شناخته‌شده «چهل سالگی» را منتشر کرد
شروین مهاجر:‌ این مجموعه تصویرِ کاملی است از آنچه من هستم
موسیقی ما- «شروین مهاجر» - نوازنده‌ی کمانچه و مولف - به‌تازگی اثری با نام «چهل سالگى» را منتشر کرده است که آرشيوى تصويرى و سفرنامه‌اى از ٢٤ سال فعاليتِ این هنرمند است. این اثر شامل ١٠ ساعت بيوگرافى و منتخبى از كنسرت‌ها، كليپ‌ها، مستندها، مصاحبه‌ها و عكس‌های او از ابتدای فعالیت‌ش تا سال گذشته است كه روى فلش قرار گرفته است.

«شروین مهاجر» درباره‌ی این اثر به «موسیقی ما» می‌گوید: «این اثر حاصلِ تمام سال‌هایی است که من در زمینه‌ی موسیقی فعالیت داشته‌ام و حاصلِ آن یازده ساعت تصویر شده است. درواقع زندگی‌نامه، جوایزی که کسب کرده‌ام، مصاحبه‌ها، پشت صحنه‌ی اجراها، آثاری که در این سال‌‌ها منتشر کرده‌ام و هم‌چنین کنسرت‌های داخلی و خارجی که در آن نواخته‌ام، در آن آمده است. فرایند تولید این اثر سه سال طول کشید و حال با وسواسی که در انتشارِ آن داشتم، می‌توانم بگویم این مجموعه تصویرِ کاملی است از آنچه من هستم.»‌

این نوازنده‌ی شناخته‌شده‌ی موسیقی ایران درباره‌ی دلیل انتشارِ این اثر به صورت فلش می‌گوید: «از آنجا که تصاویر و فیلم‌ها بسیار زیاد بود، به فکر انتشارِ آن به صورتِ فلش افتادم؛ علاوه بر آنکه گمان می‌کنم همان‌طور که سی‌دی جایگزین کاست در دوره‌ای شد، حالا نیز سی‌دی‌های موسیقی دیگر با اقبالِ گذشته مواجه نمی‌شوند؛‌ گویی دورانِ آنان نیز گذشته است و باید به فکرِ جایگزینی برای آن بود. هر چند که تا حد بسیار زیادی این اتفاق در حالِ حاضر نیز رخ داده است و بسیاری از اهالی موسیقی، آثار خود را به شکلِ اینترنتی منتشر می‌کنند. در واقع معنای واژه‌ی «انتشار» در حالِ حاضر متفاوت از گذشته است.»

او درباره‌ی امکان کپی از این اثر می‌گوید: «ویدیوها دارای چنان حجم بالایی است که دانلود و کپی از آن تقریبا غیرممکن است؛ ضمن اینکه من هم‌چنان امیدوار هستم مخاطبانِ جدی موسیقی آثار را به صورتِ اورجینال تهیه کنند تا به ادامه‌ی حیاتِ این هنرِ نیمه‌‌جان کمک کنند. من این اثر را با هزینه‌ی شخصی خودم منتشر کردم بی‌آنکه به فکرِ انتفاعِ‌ مالی باشم؛ چون می‌خواستم در کنارِ فعالیت‌های شخصی خودم بخشی از تاریخ موسیقی طی دو دهه را به تصویر بکشم؛ به‌خصوص آنکه تصاویری از هنرمندانی چون ایرج حریری یا آقای پورتراب و دیگران نیز در آن موجود است.»

او در پایان از «معین هاشمی‌نسب» که کار تدوین و ادیت این آثار را برعهده داشته نام برده و از او تشکر می‌کند. آلبوم تصويرى چهل سالگى كه روى فلش ١٦ گيگ منتشر شده و در پكيجى متفاوت قرار گرفته ١٥٠ هزار تومان است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 مرداد 1399 - 19:29

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شروین مهاجر:‌ این مجموعه تصویرِ کاملی است از آنچه من هستم | موسیقی ما