برنامه یاد بعضی نفرات
 
با امضای تفاهم‌نامه، صندوق بازنشستگی با بنیاد رودکی همکاری می‌کند
بازنشستگان در راه اندازی ارکسترها مشارکت می‌کنند
موسیقی ما- تفاهم‌نامه‌ی بین صندوق بازنشستگی کشوری و بنیاد فرهنگی هنری رودکی با موضوع همکاری و مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی، هنری، تبلیغاتی و ظرفیت‌های ابنیه فرهنگی به امضا رسید.این تفاهم‌نامه با حضور «سید مجتبی حسینی» معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر هیات امنا، «لادن حیدری» معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو هیات امنا و «مهدی افضلی» مدیرعامل بنیاد رودکی و همچنین «اکبر افتخاری» مدیرعامل و «محمود مرتضایی‌فرد» مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری به امضای ۲ طرف رسید.
 
تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین صندوق بازنشستگی کشوری و بنیاد فرهنگی هنری رودکی با موضوع همکاری و مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی، هنری، تبلیغاتی و ظرفیت‌های ابنیه فرهنگی برای مدت سه سال منعقد شده است.
 
مشارکت در بهره‌برداری از فضاهای خانه‌های امید در سراسر کشور برای حضور پیشکسوتان هنرمند و اجرای برنامه‌های هنری، مشارکت در ارائه خدمات ارکسترهای ملی و سمفونیک برای اجراهای هنری در تهران و شهرستان‌ها با برنامه‌ریزی و فراهم کردن امکانات لازم از سوی صندوق بازنشستگی، مشارکت در بهره‌مندی از امکانات موجود بنیاد رودکی مانند بازدید از مجموعه فرهنگی و هنری برج آزادی و بهره‌برداری از تالارهای این بنیاد جهت برگزاری همایش‌ها از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.
 
بر اساس این تفاهم‌نامه زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی هنری و نمایش‌های ویژه برای بازنشستگان و خانواده‌های ایشان و سایر ذی‌نفعان صندوق بازنشستگی، مشارکت در راه اندازی ارکستر و گروه‌های هنری هنرمندان بازنشسته، مشارکت در طراحی و برگزاری جشنواره‌ها، کارگاه‌ها و رویدادهایی مختص بازنشستگان و ارایه بسته‌های فرهنگی به ایشان، همچنین مشارکت در بهره‌برداری از فضاهای تبلیغاتی فراهم شده است.
 
  
خانه‌های امید مجموعه‌هایی برای جلوگیری از مهاجرت به پایتخت
 
در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه، سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه امضای این تفاهم نامه با اشاره به تغییر شیوه آموزش هنری استفاده از صاحب‌کسوتان یا بازنشستگان را کمک بزرگی به انتقال شیوه‌های آموزشی دانست. به هر حال هنرمندان ما سرمایه ارزشمندی هستند که زمینه استفاده از این سرمایه در حوزه آموزش و انتقال تجربه باید به بهترین شیوه فراهم شود.
 
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت خانه‌های امید صندوق بازنشستگی کشوری به مهاجرت هنرمندان به تهران اشاره کرد و افزود: خانه‌های امید می‌توانند این امکان را فرهم کنند که هنرمندان پیشکسوت ما در شهرهای زادگاه به انتقال تجربه به نسل‌های بعدی بپردازند و این می‌تواند پیوندهای عاطفی را بین نسل‌های مختلف ایجاد کند تا خانه امید واقعاً خانه امید شود.
 
لادن حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم ضمن قدردانی از صندوق بازنشستگی کشوری و بنیاد فرهنگی رودکی برای توجه به ارتقای فرهنگ و هنر در میان پیشکسوتان و بزرگان جامعه گفت: جایگاه پیشکسوتان در ارتقای فرهنگ و هنر ایران و همچنین آموزش و انتقال دانش و تجربه به نسل جوان برکسی پوشیده نیست و استفاده از این ظرفیت‌ها کاری بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
 
بازنشستگان در فرهنگ و هنر نقش آفرینی می‌کنند
 
اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری هم با بیان اینکه ابعاد مختلف زندگی بازنشستگان باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در کنار بُعد مهم اقتصادی که نمی‌بایست از آن چشم‌پوشی شود، ابعاد دیگری از زندگی بازنشستگان هم باید مورد توجه قرار گیرد که یکی از آن ابعاد مهم، بُعد فرهنگی است.
 
افتخاری، با بیان این مطلب که این صندوق ارتقای کیفیت زندگی بازنشستگان را جزو اولویت‌های خود قرار داده است، گفت: برای تحقق این منظور در حوزه فرهنگی، یکی از ظرفیت‌هایی که وجود دارد، همکاری با مجموعه فرهنگی هنری بنیاد رودکی است. بنابراین هدف صندوق توجه به نیازهای فرهنگی بازنشستگان و تلاش برای نقش‌آفرینی بیشتر این عزیزان در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه فرهنگ و هنر است و می‌توان ظرفیت‌های موجود را با هم‌افزایی برای بازنشستگان فراهم کرد.
  
آمادگی بنیاد رودکی برای همکاری با صندوق بازنشستگی کشوری
 

محمد مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی نیز با اشاره به ظرفیت‌های مناسب این بنیاد و معرفی بخش‌های مختلف مجموعه از جمله تالار وحدت و برج آزادی، گفت: همکاری مشترک بین بازنشستگان هنرمندان و سایر بازنشستگان کشوری می‌تواند به انتقال تجربه این عزیزان کمک کند؛ از سوی دیگر، ظرفیت خانه‌های امید که دراستان‌های مختلف کشور وجود دارند، امکان مناسبی برای حضور پیشکسوتان هنری در این مراکز است و حضور هنرمندان در این فضاها دلگرم کننده است.
 
افضلی با تاکید بر اقدام و عملیاتی کردن برنامه‌ها افزود: بنیاد رودکی این آمادگی را دارد که با پشتیبانی صندوق بازنشستگی کشوری و با برنامه‌ریزی مناسب، خدمات مختلفی را در مراکز فرهنگی تحت نظر بنیاد از جمله مرکز آموزش هنری خود و همین طور فضاهای در اختیار صندوق بازنشستگی ارائه دهد.
تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1399 - 15:55

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بازنشستگان در راه اندازی ارکسترها مشارکت می‌کنند | موسیقی ما