برنامه یاد بعضی نفرات
 
با تنظیم «مسعود همایونی» و همراهی نوازندگان سرشناس
آهنگ مشترک «مژگان حسینی» و نوازنده «تکسیم تریو» منتشر می‌شود
موسیقی ما «مژگان حسینی» در جدیدترین تک‌آهنگ خود با نوازنده گروه «تکسیم تریو» همکاری کرده است. این بانوی نوازنده قانون جدیدترین آهنگ خود به نام «رهایی» را با نوازندگی باغلاما «اسماعیل تونچبیلک» و تنظیم و میکس و مسترینگ «مسعود همایونی» منتشر خواهد کرد. در این آهنگ «همایون نصیری» با نوازندگی ساز پرکاشن، مسعود همایونی با نوازندگی سازهای گیتار کلاسیک و گیتارباس و گیتار الکتریک  «سعید نبئی» هم با نوازندگی ساز ترومپت حضور دارند. تکنوازی قانون در این اثر هم توسط مژگان حسینی انجام شده است. ضبط آهنگ رهایی در استودیو «تم» و با صدابرداری «مازیار مرتاضیه» انجام شده است.
 
 همکاری مژگان حسینی با اسماعیل تونچبیلک در حالی رقم می‌خورد که تکسیم تریو یکی از گروه‌های معروف کشور ترکیه است که در ایران هم طرفداران زیادی دارند. اعضای این گروه زمستان سال 97 کنسرتی را در برج میلاد تهران برگزار کردند. البته این نوازنده جوان ساز قانون ارکستر ملی ایران پیش از این هم گذری به موسیقی ترکیه داشته است. او سال گذشته آهنگ «خاکستر عشق» را منتشر کرد که تنظیم جدیدی از یکی از آهنگ‌های معروف «ایلیاس یالچینتاش» بود. «رو به رو» و «بحر» از جمله سایر آثار بی‌کلام مژگان حسینی است که طی سال‌های اخیر منتشر شده است.

اسماعیل تونچبیلک یکی از مطرح‌ترین نوازندگان کشور «ترکیه» است. او سال 1978 در این کشور به دنیا آمد. او در سن سیزده سالگی موفق به کسب رتبه نخست مسابقات نوازندگی باغلاما شد و از همان سنین تدریس این ساز را آغاز کرد. اسماعیل در سن چهارده سالگی به عضویت کنسرواتوار «بورسا» درآمد و عضو هیئت علمی دانشگاه «استانبول تکنیک» هم شد. او در سن شانزده سالگی همکاری با «ابراهیم تاتلیس» از سرشناس‌ترین خونندگان ترکیه را آغاز کرد. اسماعیل تونچبیلک در سن بیست سالگی راهی «قاهره» شد و با «عمر خیرت» و ارکستر سمفونیک «مصر» و خواننده‌های معروف آن کشور چند همکاری داشت.
 
این نوازنده باسابقه در سال 1999 تصمیم عجیبی گرفت و به مدت هشت ماه در صحرا و دور از مردم زندگی کرد. دلیل او برای زندگی هشت ماهه در طبیعت این بود که موسیقی حقیقی و عرفانی را پیدا کند. اما در سال 2000 به «اسپانیا» سفر کرد. سفری که برای او همراه با همکاری با «پاکودلوسیا» و چند استاد بزرگ اسپانیایی بود. در سال 2006 گروه «تکسیم تریو» شکل گرفت و اسماعیل و دو عضو دیگر این گروه به سرعت توانستند در داخل و خارج از کشور ترکیه اجراهای متعددی را برگزار کنند. در سال‌های 2007، 2013 و 2016 سه آلبوم از این گروه به بازار عرضه شد و آنها تور کنسرت‌های خود را در نقاط مختلف دنیا روی صحنه بردند. در سال 2017 اولین آلبوم شخصی اسماعیل به نام «Menkibe» منتشر و با استقبال مخاطبان موسیقی رو به رو شد. او در سال 2018 کمپ نوازندگی باغلاما را راه‌اندازی کرد و از 2020 به آنتالیا رفت تا در کنار خانواده خود زندگی کند.

 
آهنگ «رهایی» به زودی از سایت «موسیقی ما» منتشر خواهد شد.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 تیر 1399 - 17:53

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آهنگ مشترک «مژگان حسینی» و نوازنده «تکسیم تریو» منتشر می‌شود | موسیقی ما