برنامه یاد بعضی نفرات
 
آهنگ‌ساز پیش‌کسوت آلبوم موسیقی «خوشنویسی» را منتشر کرد
رضا والی: سال‌هاست از نظام موسیقایی اروپایی فاصله گرفته‌ام و به دستگاه روی آورده‌ام
موسیقی ما- آلبوم موسیقی «خوشنویسی» با آهنگسازی «رضا والی» با همراهی کوارتت زهیِ کارپِی‌دیِم توسط انتشارات ماهور منتشر شد.

در این اثر داریوش ثقفی ، کارُل او، پاول تاوب،‌ چارلز ودربی، اِیمی گالوزو و کُرین فوجیوارا نواخته‌اند. درباره‌ی این اثر به قلم، رضا والی می‌خوانیم: «در سال ۲۰۰۰، از نظام موسیقایی اروپایی فاصله گرفتم و به ساخت موسیقی بر اساس نظام موسیقی ایرانی (دستگاه/ مقام) روی آوردم. از سال ۲۰۰۰ تا کنون اهداف من در حوزه ی آهنگسازی و زیبایی شناسی موارد زیر بوده اند:

1. استفاده از سیستم کوک سنتی ایرانی یا کوک ترکیبی به جای سیستم کوک اروپایی مبتنی بر اعتدال مساوی (در زیر به سیستم های کوک سنتی ایرانی و ترکیبی پرداخته ام). 2. استفاده از چندصدایی ایرانی/  خاورمیانه ای که ویژگی ذاتی نظام دستگاهی/مقامی است به جای چندصدایی اروپایی. 3. استفاده از فرم های موسیقایی نظام دستگاهی/مقامی مانند بسط موزائیک وار و لایه بندی سیال به جای فرم های موسیقایی اروپایی، و همچنین به کارگیری فرم های موسیقایی متعلق به موسیقی ایران/خاورمیانه در قرون وسطا. 4. گسترش ساختار ریتمیک موسیقی و افزودن چرخه های ریتمیک نظام دستگاهی/ مقامی (موسوم به اصول)

برای پرداختن به اهداف بالا دست به کار ساختن مجموعه ای از قطعات مجلسی با عنوان «خوشنویسی» شدم (خوشنویسی شماره ۱، خوشنویسی شماره ۲، ...). این آلبوم خوشنویسی شماره ۱ تا خوشنویسی شماره ۱۲ را شامل می شود که در فاصله ی سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۱ ساخته شده اند.»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 تیر 1399 - 17:01

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رضا والی: سال‌هاست از نظام موسیقایی اروپایی فاصله گرفته‌ام و به دستگاه روی آورده‌ام | موسیقی ما