برنامه یاد بعضی نفرات
 
معاون هنری و مدیر کل دفتر موسیقی با مدیران سوره دیدار کردند
سید مجتبی حسینی: تعدد جشنواره‌ها یک آفت است
موسیقی ما- مدیران دانشگاه سوره با مدیران معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی که سه شنبه 17 تیرماه برگزار شد، درباره همکاری و تعامل در حوزه هنر گفت و گو کردند.

«سیدمجتبی حسینی» -معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- در این جلسه گفت: «طبق آمارهای موجود در حال حاضر بیش از 290 هزار نفر در آموزش عالی در حال تحصیل هنر هستند. بین تعداد هنرآموخته ها و نیروی انسانی هنر و نیاز جامعه و فضاهای فعالیت‌های حرفه‌ای هنر تناسب وجود ندارد. ضرورت دارد با نگاه فرایندمحور از فعالیت‌های جزیره‌ای بدون در نظرگرفتن زمینه‌ها و پیامدهای آن و شرایط اجتماعی و فرهنگی کاسته شود و به جای تمرکز و توجه بر کمیت در آموزش هنر برای کیفیت آموزش هنر فکر و برنامه ریزی شود.»
 
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: «یکی از آفت‌ها و تنش‌های فعلی تعدد جشنواره‌هاست، برخی از این جشنواره‌ها، خود به یک آسیب تبدیل شده‌اند. البته جشنواره‌هایی نیز هستند که مهم، کیفی و تأثیرگذارند و ضرورت دارد که تداوم یابند.»
دکتر محمدحسین ساعی -رییس دانشگاه سوره- در این جلسه گفت: «دانشگاه سوره تمایل دارد که در حوزه‌های گوناگون با معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری کند و در حوزه آموزش و پژوهش هنر، بررسی مسائل آموزش هنر و نیازهای این حوزه تعامل داشته باشد. همچنین در نظر داریم با توجه به نیازهای امروز عرصه هنر رشته‌های جدیدی را در دانشگاه سوره راه اندازی کنیم و رشته موسیقی را دوباره در این دانشگاه برقرار کنیم.»

در این نشست حمید قبادی؛ مشاور اجرایی معاونت امور هنری، محمد اله یاری؛ مدیرکل دفتر موسیقی، علی اکبر صفی پور؛ مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری، احمد صدری؛ مشاور معاون هنری و مجید فروغی مدیر روابط عمومی معاونت امور هنری نظرات و پیشنهادهای خود را بیان کردند.
 
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 تیر 1399 - 15:27

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سید مجتبی حسینی: تعدد جشنواره‌ها یک آفت است | موسیقی ما