برنامه یاد بعضی نفرات
 
چهره‌های جهانی هنر به درگذشتِ «انیو موریکونه»‌ واکنش نشان دادند
اسطوره‌ها از بین نمی‌روند
موسیقی ما- با وجود آنکه تمامِ دنیا درگیرِ ویروسِ کروناست، اما هم‌چنان جهان در سوگِ هنرمندی است که به عبارتی می‌شد او را مهم‌ترین چهره‌ی زنده‌ی آهنگ‌سازی دنیا دانست؛ از همین روست که چهره‌هایی نظیر هانس زیمر، گروه موسیقی متالیکا، ژان میشل ژار و یویوما تاسفِ خود را برای از دست‌رفتنِ او ابراز کردند.

«هانس زیمر»، آهنگساز آلمانی که مورد ستایش «موریکونه» قرار گرفته بود، در واکنش به مرگ  «موریکونه» نوشت: «او یک اسطوره بود و اسطوره‌ها از بین نمی‌روند.»

گروه راک متالیکا که موسیقی‌های موریکونه، همواره الهام‌‌بخشِ آثارش بوده است، نیز در این باره نوشته است:‌ «دوران فعالیت تو افسانه‌ای بود و موسیقی‌های تو محدود به زمان نمی‌شود. برای ایجاد حال و هوای خوب در بسیاری از کنسرت‌های ما از سال ۱۹۸۳ از تو سپاسگزاریم.»‌

مونیکا بلوچی بازیگر فیلم «مالنا»  که موسیقی آن را «موریکونه» ساخته است، نیز در این باره نوشته است: «آدم‌هایی هستند که قابلیت تبدیل کردن جهان به جایی بهتر را دارند؛ چرا که آنها می‌دانند چگونه زیبایی را خلق کنند.»

اما «یویوما» نیز با بغض ویدیویی برای او ضبط کرد و نوشت:‌«هرگز توصیف موریکونه از موسیقی به عنوان انرژی، مکان و زمان را فراموش نمی‌کنم. شاید این دقیق‌ترین و صحیح‌ترین تعریفی بود که تاکنون درباره موسیقی شنیده‌ام. حقیقتا دلمان برای او تنگ خواهد شد.»

«ژان میشل ژار» -موسیقی‌دان فرانسوی- نیز «موریکونه» را منبع الهام‌بخش همیشگی برای خودش و شبیه یکی از افراد خانواده‌اش دانست که همواره در زندگی‌اش حضور دارد.
 
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 تیر 1399 - 11:56

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اسطوره‌ها از بین نمی‌روند | موسیقی ما