برنامه یاد بعضی نفرات
 
پوستر رویداد موسیقی ایران و اتریش رونمایی شد
سید مجتبی حسینی: برگزاری این برنامه، آغاز همکاری‌های درازمدت موسیقی خواهد بود
موسیقی ما- پوستر رویداد موسیقی ایران و اتریش، یکشنبه 15 با طرحی از نیوشا خطیب و با حضور «سید مجتبی حسینی» معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.
 
«عباد رضا اسلامی» -رئیس فرهنگسرای نیاوران- در این مراسم با ذکر این مطلب که بسیار خوشحالم که فعالیت‌های مشترک ایران و اتریش به صورت یک جریان در حال حرکت است خاطرنشان کرد: «همان‌طور که می‌دانید روابط فرهنگی ایران و اتریش از دوران صفویه تا به امروز بسیار مستحکم و پایدار بوده است. در حوزه بین‌الملل فرهنگسرای نیاوران قابلیت‌های بسیاری دارد و امیدوارم بتوانیم با اهداف و کارکردهای مشخص دورنمای بسیار خوبی را برای نیاوران رقم بزنیم.»

«علی‌رضا ناظم‌الرعایا» -نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و اتریش- دیگر سخنران این برنامه بود. او در سخنانی با اشاره به اجرای پروژه کوشک نخبگان در محوطه سازمان ملل گفت: «بعد از تجربه موفقی که در پروژه کوشک نخبگان داشتیم و توانستیم مجسمه چهار دانشمند بزرگ ایران ابوریحان بیرونی، زکریای رازی، خیام و ابن سینا را در زیر بنایی با عنوان چهارطاقی، در محوطه سازمان ملل در وین بسازیم، تصمیم گرفتیم کنسرتی میان نوازندگان برجسته ایران و اتریش در فرهنگسرای نیاوران برگزار کنیم. امروز بسیار خوشحالم که از پوستر این برنامه رونمایی می‌شود و امیدوارم 25 تیرماه برنامه رویداد موسیقی ایران و اتریش بتواند میزبان خوبی برای اصحاب فرهنگ و هنر باشد.»‌

«سید محمد مجتبی حسینی» -معاون امور هنری وزارت ارشاد- با حضور در جایگاه با اشاره به این مطلب که بسیار خوشحالم که در مدت سه ماه فعالیت آقای عباد رضا اسلامی کارهای بسیار خوبی در فرهنگسرای نیاوران اتفاق افتاده است، گفت: «زبان هنر زبان بی‌نیاز از ترجمه است و هنر از نهان آدمی شکل می‌گیرد ایران یک درصد از خاک دنیا را دارد، اما میراث‌دار 10 درصد از مواریث فرهنگی و هنری عالم است. این مسئولیتی را برای ما ایجاب می‌کند و آن این که باید داشته‌های فرهنگی و هنری‌مان را با دنیا به اشتراک بگذاریم. در سفری که ترسا ایندجین معاون فرهنگی وزارت امور خارجه اتریش به ایران داشتند مقدمات برنامه‌ای طرح‌ریزی شد که منجر به اتفاقات خوب برنامه‌های فرهنگی و هنری میان دو کشور خواهد شد.»‌
 
معاون هنری وزیر ارشاد با ذکر این مطلب که امیدوارم گام‌های خوبی با انجمن دوستی ایران و اتریش در زمینه فرهنگ و هنر برداشته شود، خاطرنشان کرد: «برگزاری برنامه رویداد موسیقی ایران و اتریش طلیعه روشنی برای همکاری درازمدت میان این دو کشور دوست در دیگر حوزه‌های فرهنگی و هنری خواهد بود.»

سرور بختی رئیس موسسه فرهنگی اکو، سعید رزمی مدیرکل امور اداری و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی و امیر عبدی‌پور بنیان‌گذار و دبیر کل موسسه جهانی نوروز از حاضران در مراسم بودند.
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 تیر 1399 - 13:48

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سید مجتبی حسینی: برگزاری این برنامه، آغاز همکاری‌های درازمدت موسیقی خواهد بود | موسیقی ما