برنامه یاد بعضی نفرات
 
یالقیز اثر نیما رفیع منتشر شد
ادای دینی به رشید بهبودوف و هموطنان آذری
یالقیز اثر نیما رفیع منتشر شد
نیما رفیع از جمله خوانندگان و موزیسین‌های مستقل و جوانی است که توانسته روند کاری منظمی را آغاز کند و در این مسیر تلاش می‌کند به صدادهی مشخصی برای آثارش نزدیک شود. او تا کنون پنج تک آهنگ منتشر کرده که قطعه یالقیز آخرین قطعه‌ی اوست.
رفیع که تولید آثارش را ابتدا به کمک دوستانش آغاز کرده بود برای تنظیم قطعاتش سراغ داریوش آذر رفت و از او کمک گرفت. نیما رفیع به استفاده از اشعار نو علاقه ویژه‌ای نشان داده است. در قطعه اولش یعنی نیست رنگی سراغ شعری از سهراب سپهری رفت. در قطعه موج هم از اشعار شفیعی کدکنی و حمید مصدق استفاده کرد. در قطعه واهی هم از قسمتی از شعر ناظم حکمت استفاده کرده است. همکاری رفیع با داریوش آذر به عنوان تنظیم کننده پس از قطعه اولش ادامه پیدا کرد و البته که او از کمک اعضای گروه آتراوان و به ویژه شایان دیانتی هم بهره برد. در کنسرت زمستانی داریوش آذر همراه با اعضای گروه آتراوان هم او به عنوان گیتاریست و بک وکال حضور داشت.
قطعه یالقیز بازخوانی اثر مشهوری از رشید بهبودوف است و تقدیم شده به او و تمام آذری (ترک) زبانان کشور. رشید بهبودوف یکی از برجسته‌ترین خواننده‌های جمهوری آذربایجان است که در ایران هم طرفداران زیادی دارد. او حدود 30 سال پیش درگذشت اما همچنان آثارش شنیده می‌شود. بهبودوف با ابداع شیوه جدیدی در آوازخوانی علاوه بر اینکه به شهرت فراوانی در بسیاری از کشورها دست یافت بلکه بسیاری از خوانندگان ترک‌زبان بعد از او به تقلید از شیوه وی پرداختند. بهبودوف در زمانی به عنوان سفیر به بعضی از کشورهای دنیا سفر کرد و در آن‌جا به اجرای انواع اپرا و آواز به زبان بومی آن محل یا به زبان ترکی آذربایجانی پرداخت.
قرار است نیما رفیع تا پایان تابستان دو تک آهنگ دیگر منتشر کند و پس از آن هم مراحل ضبط بقیه قطعات آلبوم شروع می‌شود. احتمالا اولین آلبوم رسمی این خواننده و گیتاریست جوان تا پایان سال منتشر خواهد شد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 تیر 1399 - 19:02

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود یالقیز اثر نیما رفیع منتشر شد | موسیقی ما