برنامه یاد بعضی نفرات
 
با تنظیم «نوید دهقان» و صدای «علیرضا خیابانی»
آثار خاطره‌انگیز موسیقی ایرانی در آلبوم «زخمه بر زخم» بازخوانی می‌شود
موسیقی ما- آلبوم موسیقی «زخمه بر زخم» با تنظیم نوید دهقان و صدای علیرضا خیابانی شاعر، نویسنده و خواننده به‌زودی منتشر و راهی بازار موسیقی کشور می‌شود.

«علیرضا خیابانی» درباره‌ی این رویداد می‌گوید: «این اثر بازخوانی آثار خاطره‌انگیز موسیقی ایرانی است که شامل هشت قطعه می‌شود. تنظیم قطعات را نوید دهقان و علی گرانفر بر عهده داشت. به دلیل همه‌گیر شدن ویروس کرونا در ایران و لزوم رعایت بهداشت و فاصله‌گذاری اجتماعی، اتمام این اثر به تعویق افتاد، ولی به امید خدا طی ماه‌های آتی این اثر را به مرحله نهایی و انتشار خواهیم رساند.»
 
وی درباره دو اثر قبلی خود که با نوازندگی هنرمندان بنام موسیقی آذربایجان منتشر شد، توضیح داد: «از دیرباز و سنین نوجوانی بسیار مشتاق آثار هنرمندان خاطره‌انگیز آذربایجان بوده و فعالیت‌های هنری آن‌ها را تعقیب می‌کردم و همیشه به زیر لب در زمزمه بودم و شاید اشعار ترکی من که اصیل است از تأثیر موسیقی دستگاهی یا مقامی یا تصانیف عاشقانه باشد. روزی از محمدعلی جدیدالاسلام که خود عکاسِ پرتره شناخته‌شده و مجموعه‌دار اهل تبریز است و با دارا بودنِ ۹۵۰ دوربین عکاسی، به‌عنوان بزرگ‌ترین کلکسیونر دوربین‌های عکاسی در ایران شناخته می‌شود؛ خواستم مرا با هنرمندان اصیل موسیقی آذربایجان در تبریز آشنا کند که ایشان آقای بهمن میرزازاده را معرفی کرد و همین آشنایی و ارتباط باعث شکل‌گیری آلبوم‌های موسیقی آذربایجانی انتظار و شیرین یوخو شد که به فاصله یک سال، در دسترس مخاطبین قرار گرفتند.»
 
علیرضا خیابانی زاده آبان ۱۳۳۷ در تبریز و فارغ‌التحصیل رشته ژئوفیزیک از دانشگاه استانبول است. او در ۱۳۸۵ موفق به دریافت دکترای افتخاری ادبی دانشگاه بین‌المللی آذربایجان و پس از آن در ۱۳۸۶ به درجه استادی در همان دانشگاه دست یافت. از این هنرمند کتاب‌های متعددی در زمینه شعر و ادب منتشر شده که می‌توان به "یاریله صحبت ۱ و ۲"، "از آب و گل به عشق"، "زلف آشفته"، "رباعیات خیابانی" اشاره کرد.
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 - 12:55

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آثار خاطره‌انگیز موسیقی ایرانی در آلبوم «زخمه بر زخم» بازخوانی می‌شود | موسیقی ما