برنامه یاد بعضی نفرات
 
کتاب «چهل تمرین انگشت‌گذاری برای تنبور» به چاپ دوم رسید
رضا علی‌آبادی: نوشتن همواره برایم جذابیت داشته است
 موسیقی ما- کتاب «چهل تمرین انگشت‌گذاری برای تنبور» تألیف رضا علی‌آبادی به چاپ دوم رسید. این نوازنده و مدرس تنبور در چاپ دوم، یک دی‌وی‌دی تصویری با توضیحات کامل ضبط و به کتاب اضافه کرده است. 

او می‌گوید:‌«کتاب «چهل تمرین انگشت‌گذاری برای تنبور» اولین کتاب وارم‌آپ برای تنبور است که تمرینات تخصصی در مورد تقویت انگشتان هر دو دست که در این پانزده سال گذشته  به تدریس آن مشغول بوده‌ام گنجانده شده است. از آنجا که همواره در کارهایم وسواس زیادی داشتم قبل از انتشار آنها، تمرین‌ها را با پزشک متخصص فیزیوتراپ به اشتراک گذاشتم تا ناخواسته به دست‌های هنرجویان آسیب وارد نکنم. در این کتاب شیوه صحیح تمرین و همچنین مدت زمان تمرین، که همگی هدفمند هستند، را نوشته و توضیح داده‌ام.»
 
او در مورد تألیف کتاب در این زمینه توضیح داد: «همه من را سولیست می‌دانند و بداهه‌نواز و بعد آهنگساز، اما نوشتن و تحقیق را همواره دوست داشته‌ام و قطعاً این سه جلد کتاب، آخرین کتاب‌های من نخواهند بود و اگر نفسی باشد تا چند سال آینده چند کتاب تخصصی دیگر منتشر خواهم کرد؛ دو جلد آن در نیمه مسیر خود هستند که امکان انتشار یک جلد دیگر امسال وجود دارد به شرط آنکه با ناشر به نتیجه مطلوب برسم.»
 
او در پایان گفت: «برای یک هنرمند حس خوبی است که اثرش در لیست انتشار ناشران موفقی چون ماهور، سرود، انجمن موسیقی ایران و بنیاد رودکی قرار بگیرد. هیچ‌وقت از کار خسته نشده‌ام و اگر شرایط نشر مساعد باشد هر سال یک اثر ارائه خواهم کرد. به‌زودی کتاب «مقام‌های باستانی تنبور» که سال‌ها پیش به‌عنوان اولین کتاب آوانگاری تنبور به چاپ رسید نیز به چاپ مجدد می‌رسد.»
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 اردیبهشت 1399 - 15:26

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رضا علی‌آبادی: نوشتن همواره برایم جذابیت داشته است | موسیقی ما