برنامه یاد بعضی نفرات
 
ر قالب ۱۱ قطعه بی‌کلام تک نوازی پیانو
«امیر شهابی» ​آلبوم «تحلیل شخصی» را منتشر کرد
موسیقی ما- امیر شهابی مدرس دانشگاه، نوازنده و آهنگساز موسیقی در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود آلبوم «تحلیل شخصی» را در قالب ۱۱ قطعه بی‌کلام تک نوازی پیانو منتشر کرد. عمده قطعات این پروژه نیز مبتنی بر قطعات ملایم در حال و هوایی آرامش‌بخش هستند. «اندیشه پدری»، «مرور»، «آمیخته»، «دست باز»، «آینه ها»، «تراکنش»، «احتمال»، «دو دقیقه»، «اسرار»، «مرز»، «عبور» قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده است.
 
وی درباره این آلبوم توضیح داده است: «آلبوم تحلیل شخصی همان گونه که از نامش پیداشت نگاه من به موسیقی است که تمامی قطعات آن با پیانو اجرا شده. زمان تولید تا حد ممکن از بداهه بهره جستم که شاید بارز ترین فصل مشترک قطعات بداهه وار بودن اغلب آنهاست. امیدوارم تحلیل شخصی من با نگرش ما همپوشانی داشته باشد.»
 
امیر شهابی از جمله هنرمندانی است که موسیقی را از کودکی با گرایش موسیقی کلاسیک اروپا آغاز کرد و پس از چندین سال تلاش در این شاخه و نیز گذراندن دوره های مختلف، آموخته‌های خود را تا مقطع کارشناسی ارشد موسیقی با تخصص نوازندگی پیانو ادامه داد. وی با گرایش به بداهه‌نوازی، تغییرات هارمونی و پیگیری حرکت موسیقی اوایل قرن بیستم در ایالات متحده، علاقه‌مند به سبک جز شد و بسیاری از بداهه‌نوازی‌های آثار استاندارد موسیقی جز را نت نویسی  کرد.
 
این هنرمند و پژوهشگر، نخستین مجموعه تصویری آموزش مقدماتی پیانو جز به زبان فارسی را در سال ۹۶ تهیه و منتشر کرد. این در حالی است که حضور در برنامه‌های رسانه ملی به‌عنوان کارشناس، منتقد و پژوهشگر در حوزه‌های مختلف، از جمله بررسی سبک‌های موسیقی مثل امپرسیونیسم، نئو کلاسیک، جز و همین طور معرفی کتب منتشر شده و گفتگو با نویسندگان و مترجمان و بررسی برخی آلبوم‌های بی‌کلام در ژانرهای گوناگون، از تلاش‌های او برای هرچه آشناتر کردن مخاطب با موسیقی است.
 
 همکاری با گروه های موسیقی در سبک‌های مختلف از دیگر فعالیت های امیر شهابی بوده است. وی تجربه اجراهای متعدد در داخل و خارج از کشور را در قالب فستیوال، مسابقات و کنسرت را نیز به کارنامه حرفه ای خود افزوده است.
 
امیر شهابی که فارغ التحصیل رشته مهندسی الکترونیک است از چندی پیش فعالیت و پژوهش در حوزه مهندسی صدا، ضبط و پردازش سیگنال های صوتی را با جدیت پیگیری و به شکلی مستقل در این شاخه فعال است.
تاریخ انتشار : شنبه 20 اردیبهشت 1399 - 15:49

دیدگاه‌ها

یکشنبه 21 اردیبهشت 1399 - 20:02

شنیدنی و واقعا آرام بخش

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «امیر شهابی» ​آلبوم «تحلیل شخصی» را منتشر کرد | موسیقی ما