برنامه یاد بعضی نفرات
 
گپ «موسیقی ما» با تنظیم‌کننده آهنگ «خودخواه»
شهاب اکبری: باید به تصمیم محسن یگانه احترام گذاشت
موسیقی ما - «شهاب اکبری» یکی از تنظیم‌کننده‌های باسابقه موسیقی پاپ است که در دهه هشتاد و حتی تا همین چند سال قبل، همکاری‌های موفقی با «محسن یگانه» داشت. این دو هنرمند  اخیراً در آهنگ «خودخواه» دوباره همکاری کردند. آهنگی که با استقبال دوستداران محسن یگانه مواجه شد و باید منتظر آهنگ دیگری با صدای یگانه و تنظیم اکبری در روزهای آینده باشیم. این همکاری بهانه‌ای شد تا دقایقی را با شهاب اکبری گپ بزنیم و از او درباره کار با محسن یگانه و همچنین حال و احوال این روزهای کرونایی بپرسیم.
 
  • * اخیراً پس از مدت‌ها با «محسن یگانه» در آهنگ «خودخواه» همکاری داشتی. چه شد این زوج موفق سال‌های نه چندان دور، دوباره کنار هم قرار گرفت؟
دلم برای یک پروژه خوب با «محسن یگانه» تنگ شده بود. حدود دو ماه پیش از عید که البته محسن هم ایران نبود، با من تماس گرفت و گفت کاری است که با هم انجام دهیم. آن پروژه را شروع کردیم و پس از حضور محسن یگانه در ایران با رعایت فاصله اجتماعی (خنده!) تنظیم آهنگ «خودخواه» را انجام دادیم.
 
  • * آهنگ دیگری هم با او خواهی داشت؟
کار جدیدی را قرار است ظرف یک هفته تا ده روز آینده آماده کنیم. محسن آن‌قدر طرفدار دوآتشه دارد که همیشه پیگیر کارهایش هستند و از او می‌خواهند آثار جدید منتشر کند.
 
  • * طی ماه‌های گذشته حاشیه‌هایی برای محسن یگانه درباره بحث مهاجرتش از ایران مطرح شد. برخی اعتقاد دارند که سکوت زیاد او باعث این حواشی می‌شود و این نظر هم وجود دارد که رویه سکوت محسن یگانه درست است. تو به عنوان یک دوست و همکار نزدیک، چه نظری داری؟
برای اینکه یک خواننده بتواند در زمان طلایی کارش سکوت کند، باید جرأت و محبوبیت زیادی داشته باشد. باید به تصمیم محسن یگانه احترام گذاشت. او محبوبیت زیادی دارد اما هیچ‌کس در دنیا به اندازه خود محسن نمی‌داند که چه کاری باید انجام دهد.
 
  • * از سایر پروژه‌های خودت برای ما بگو و اینکه با چه خواننده‌هایی مشغول کار هستی؟
احتمالاً یک همکاری با «بابک جهانبخش» داشته باشیم. یک سری کار هم با خوانندگان جدید در دست تولید دارم. در حال تولید چند اثر با صدای «علی عبدالهی» با مدیریت «مهدی کرد» هستیم. همکاری با «رضا پارسا» و مدیریت «شاهین ترابی» و «میثم آهنگری» از جمله کارهای دیگر من است. با «علی پارسا» هم که اخیراً آهنگ‌های موفقی روانه بازار کردیم و همچنان در حال تولید هستیم. یک اثر هم با «شاهین بنان» آماده خواهیم کرد که به زودی پخش می‌شود و مدیریت این پروژه هم با آقای «صدرالدین حسین‌خانی» است.
 
  • * در سال گذشته همکاری‌هایی هم با «محسن ابراهیم‌زاده» داشتی. درباره آن آثار بگو و اینکه کلاً چرا مثل گذشته با یک خواننده چند آهنگ تولید نمی‌کنی و اغلب تنظیم‌هایت با خواننده‌ها به یک یا دو آهنگ محدود می‌شود؟
الان که روال انتشار آلبوم کمرنگ شده، با چنین مدل کاری موافق هستم. چرخش عوامل تولید در کارنامه کاری خواننده‌ها جذابیت دارد. همکاری من با «محسن ابراهیم‌زاده» بازخورد خوبی داشت و بلافاصله پروژه دوم را آغاز کردیم و تولید آثار را ادامه می‌دهیم. کاراکتر محسن ابراهیم‌زاده در موسیقی مختص خودش است. من در این بین باید کمی او را آنالیز می‌کردم تا در عین حفظ امضای کاری خودم، از فضای همیشگی محسن دور نشویم. وقتی با یک خواننده کار می‌کنید، ابتدا کمی این هماهنگی سخت است، اما در ادامه روند کاری خوب می‌شود. اولین همکاری با محسن ابراهیم‌زاده کمی سخت بود اما در ادامه دیگر او می‌داند که چه ملودی را برای تنظیم در اختیار من بگذارد و من هم می‌دانم باید چه ت
 
  • * برای سال جدید چه برنامه‌هایی داشتی که به دلیل شیوع ویروس کرونا موفق به انجام آنها نشدی؟
پیش از ایام نوروز برنامه داشتیم که چند خواننده جوان از جمله این عزیزان که نام آنها عنوان شد را معرفی کنیم ولی به دلیل شرایطی که پیش آمد امکان نهایی کردن کارها فراهم نشد. امیدوارم به زودی و پس از بهبود شرایط بتوانیم مرحله پخش این آثار را آغاز کنیم.
 
  • *نحوه انجام کارهایت در این روزها به چه صورت است؟ مثل روال سابق در استودیو کارها را تولید می‌کنی یا در خانه و از راه دور پروژه‌ها را جلو می‌بری؟
به غیر از کاری که با محسن یگانه انجام دادم، برای سایر پروژه‌ها از همه دوستان برای ضبط ساز و موارد دیگر خواهش کردم که در خانه خودشان انجام دهند و ارسال کنند. اما شرایط کار محسن یگانه تفاوت داشت چون ما دوستی عمیقی داریم و پس از مدت‌ها قرار بود همکاری کنیم. بسیار دلتنگ او بودم و با رعایت فاصله اجتماعی همدیگر را دیدیم. از صمیم قلب می‌گویم که همکاری با محسن یگانه برای من باعث افتخار بود و او بسیار بااستعداد است. هرکاری که با هم انجام دهیم برای من با تجربیات جدیدی همراه است.
 
  • *این روزها به غیر از تعطیلی کنسرت‌های موسیقی شاهد یک رکود چشمگیر خصوصاً در زمینه تولید و انتشار آثار موسیقی هستیم. چه پیشنهاداتی برای حفظ پویایی موسیقی کشورمان در شرایط حال حاضر داری؟
مقوله پویایی جای بحث دارد و اینکه اصلاً موسیقی ما قبلاً پویا بود؟ اما الان برای تولید می‌شود با کمی محدودیت، تولید کارها را پیگیری کرد. الان شرایط به گونه‌ای است که با پیشرفت تکنولوژی برای تولید موسیقی، الزامی به حضور همه در استودیو نیست. چیزی که در این میان بیش از همه آسیب دید کنسرت‌های موسیقی بود و معلوم نیست دوباره چه زمانی آغاز می‌شود. تهیه‌کننده‌ها و خواننده‌ها بیش از همه لطمه دیده‌اند ولی به نظرم هنوز می‌توان چرخه تولید را فعال نگه داشت.
 
  • * نکته خاصی باقی مانده است؟
شروع امسال خیلی خوب نبود، اما امیدوارم هرچه زودتر این روزها به پایان برسد. امیدوارم بتوانیم به زودی همدیگر را در آغوش بگیریم و روبوسی کنیم. واقعاً دلتنگ در آغوش کشیدن دوستانم هستم و الان حس می‌کنم که ما چقدر در کره زمین تنها هستیم و هیچ‌کس نیست به دادمان برسد. از خدا می‌خواهم به زودی این شرایط بهتر شود و هیچ‌کس هم از جمع ما کم نشده باشد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 فروردین 1399 - 09:30

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شهاب اکبری: باید به تصمیم محسن یگانه احترام گذاشت | موسیقی ما