برنامه یاد بعضی نفرات
 
در پی حضور این هنرمند در برنامه‌ی «شب موسیقی» صورت گرفت
عذرخواهی مدیر گروه هنر شبکه چهار به‌خاطر اجرای پرواز همای
موسیقی ما - در پی حضور «پرواز همای» در برنامه «شب موسیقی» شبکه چهار (۲۵ اسفندماه) مدیر گروه ادب و هنر این شبکه توضیحاتی ارائه داد که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.

متن کامل یادداشت امین نوروزی، مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما، به شرح زیر است:
 
«باسمه تعالی شأنه العزیز
 
بینندگان گرامی و مخاطبان عزیز شبکه چهار، آگاهند که برنامه فاخر شب‌های هنر از آغاز تا کنون با صدها ساعت پخش زنده برنامه در سال‌های ۹۷ و ۹۸ با حضور هنرمندان فرهیخته کشور توانسته محتوای شایسته مردم فرهنگ‌پرور و هنردوست ایران زمین و درخور این شبکه با مخاطبان خاص را تولید کند. مجله‌ای با موضوعات موسیقی، تئاتر، سینما، کتاب، معماری و روایت که در تلویزیون کم‌سابقه و در برخی موارد بی‌سابقه بوده است.
 
در برنامه اخیر این مجموعه که به مناسبت فرارسیدن سال نو خورشیدی از هنرمند کشورمان آقای پرواز همای برای شب موسیقی با موضوع نوروزخوانی دعوت شده بود، آثار متنوعی پخش شد و سخنان و نظرات جالبی مطرح شد، چه این‌که وی از خوانندگان  هنرشناس و ایران‌دوست است و آثارش از نظر مضامین و شیوه اجرا در نوع خود بدیع است. اثر «گمنام» وی که در رثای شهدای گمنام غواص اجرا شده یکی از ماندگارترین کارها و نشانه اعتقاد و التزام او به آرمان‌های انقلابی ایران و شهدای عزیز اسلام است.

متاسفانه در دقایقی کوتاه از برنامه زنده، این هنرمند به خواندن آوازی پرداخت که از نظر معنایی حس ناامیدی را به مردم منتقل کرد و از نظر ادبی نیز قابل مناقشه بود و می‌توان آن را به حساب سلیقه خواننده یا اثرپذیری از شرایط بحرانی کنونی گذاشت؛ حال آن‌که امروز مردم به امید بیش از مرثیه نیاز دارند و وظیفه اجتماعی هنرمند اقتضا می‌کند نقدها را به گونه‌ای مطرح کند که ناامیدی جای امید به آینده را نگیرد.

از این‌رو بی آن‌که چنین رخدادی توجیه یا انکار شود، از خطای رفته در برنامه زنده عذرخواهی می‌شود. امید است به تعبیر حضرت حافظ که فرمود:

پیر ما گفت خطا بر قلم صنع نرفت / آفرین بر نظر پاک خطاپوشش باد
 
حسن ظن و خطاپوشی مخاطبان گرانمایه شامل حال شود و توفیق اصلاح نقدهای دلسوزانه نصیب.
چنین باد
 
بیست و هشت اسفند نود و هشت»
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 اسفند 1398 - 14:47

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود عذرخواهی مدیر گروه هنر شبکه چهار به‌خاطر اجرای پرواز همای | موسیقی ما